منابع و ضرایب کارشناسی ارشد حقوق عمومی ۱۴۰۴

پایگاه خبری اختبار – داوطلبان آزمون با اطلاع دقیق از منابع امتحانی و ضرایب دروس می توانند در آزمون کارشناسی ارشد به موفقیت دست یابند.

به گزارش اختبار، براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ داوطلبان رشته حقوق، در ۴۳ گرایش و ۱۳ کدضریب رقابت خواهند کرد.

 آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ در روزهای دوم و سوم اسفند ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و فرآیند ثبت نام از ۲۲ مهر آغاز و تا ۲۸ مهر ادامه دارد. (مهلت ثبت نام تا روز چهارشنبه ۲ آبان ماه تمدید شد)

معرفی رشته حقوق عمومی

حقوق عمومی یکی از گرایش های مهم مجموعه حقوق است که به روابط عمودی مردم و دولت می پردازد و کارشناسی ارشد حقوق عمومی به تبیین و بررسی اصول مربوط به تنظیم روابط دولت و دستگاه های دولتی با اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه و به تعبیر دیگر به بررسی دو موضوع قدرت و آزادی در چهارچوبی حقوقی می پردازد.

مهم ترین دروس رشته کارشناسی ارشد حقوق عمومی مباحث حقوق اساسی، حقوق اداری و حقوق مالی می باشند.

در این گرایش، دولت نقش پر رنگی در تعیین روابط حقوقی دارد؛ چرا که یک سو از این رابطه را تشکیل می دهد و سوی دیگر، اشخاص حقیقی یا حقوقی جامعه هستند در این گرایش به خوبی مفهوم قدرت و حاکمیت میزان دخالت حکومت در زندگی افراد و چگونگی جلوگیری از تضییع شدن حقوق افراد جامعه مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است با تصویب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ برنامه درسی «رشته حقوق عمومی» در مقطع کارشناسی ارشد با تغییراتی جدید همراه شده است.

این برنامه درسی از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به مدت ۵ سال به اجرا در آمده است و پس از آن درصورت تشخیص کارگروه تخصصی مربوطه مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

برنامه درسی بازنگری‌شده دوره کارشناسی ارشد حقوق عمومی را از ایـــــنـــــــــــــجـــــا دانلود کنید

منابع ارشد حقوق عمومی

دروسی که هریک از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد حقوق برای این آزمون مطالعه می‌کنند، بستگی به کدضریب انتخابی آنها دارد.

براساس جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴، رشته حقوق عمومی کد ضریب چهار را دارد و داوطلبان برای آزمون می‌بایست پنج درس متون حقوقی به زبان (انگلیسی، فرانسه)، متون فقه، حقوق بین الملل عمومی، حقوق اداری و حقوق اساسی را مطالعه کنند.

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد حقوق عمومی

متون حقوقی به زبان ( انگلیسی، فرانسه): ضریب ۲

متون فقه: ضریب ۱

حقوق بین الملل عمومی: ضریب ۱

حقوق اداری: ضریب ۲

حقوق اساسی: ضریب ۲

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا