آغاز اجرای پایلوت طرح احراز هویت دو مرحله ای و تصدیق الکترونیکی در سامانه الکترونیک اسناد در استان سمنان و قزوین

پایگاه خبری اختبار- طرح احراز هویت دو مرحله ای و تصدیق الکترونیکی در سامانه الکترونیک اسناد ثبتی در دو استان سمنان و قزوین آغاز شد.

به گزارش اختبار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشنامه ای از آغاز اجرای پایلوت طرح احراز هویت دو مرحله ای و تصدیق الکترونیکی در سامانه الکترونیک اسناد در استان سمنان و قزوین خبر داد و نحوه انجام این ق=فرایند را تبیین کرد.

در این بخشنامه نحوه انجام فرآیند احراز هویت دو مرحله ای بر اساس تبصره یک ماده ۳۲ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب سال ۱۴۰۰ شرح داده شده است

متن نامه منتشره به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر هاشمی معاون محترم توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی

موضوع: نسخه گذاری قابلیت اخذ تصدیق الکترونیکی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد

با سلام و احترام

تاریخ: ۱۲۰۷/۰۹/۲۲

در راستای پیاده سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله ای و تصدیق الکترونیکی در سامانه ثبت الکترونیک استاد انجام شده است و در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ در دفاتر اسناد رسمی استان سمنان و در هفته آتی در استان قزوین پایلوت خواهد شد. همچنین مراتب نسخه گذاری در سایر استانها و نسخه گذاری کشوری در هفته های آتی به ترتیب انجام خواهد

نحوه انجام فرآیند احراز هویت دو مرحله ای با توجه  به تبصره یک مادهه ۳۲ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب سال ۱۴۰۰ به شرح ذیل میباشد

۱- در هنگام تنظیم سند کنترل حساب کاربری ثنای اشخاص انجام و در صورت دارابودن کارتابل ثناء شماره تماس همراه شخص مذکور در سامانه ثنا از طریق سامانه ثبت آنی فراخوانی میگردد

در زمان اخذ اثر انگشت از اصحاب سند پیامکی حاوی یک کـد تائید از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شماره تلفن همراه شخص ارسال شده و شخص میبایست کد دریافتی را به مسئول اخذ اثر انگشت در دفترخانه اعلام نماید در صورت تطابق کد اظهار شده توسط شخص با کد ارسالی در پیامک توسط سامانه اجازه اخذ اثر انگشت شخص در سامانه داده میشود

در صورتی که تصدیق الکترونیکی برای اشخاصی که اخذ اثر انگشت آنها در سند الزامی است انجام شود. بدیهی است با این فرآیند اگر احراز هویت دو مرحله ای حتی برای یکی از اصحاب سند انجام نشود ثبت و تأیید نهایی آن ممکن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 

خروج از نسخه موبایل