آییننامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ کارگروه تجارت الکترونیکی
منتشر شده در روزنامه رسمی ۶ مرداد ۱۳۹۳
ماده۱ـ اصطلاحات زیر در این تصویبنامه، در معانی مشروح مربوط به کار میروند:
الف ـ سامانه تدارکات الکترونیکی دولت: سیستم انجام معاملات دستگاه های اجرایی (مناقصه و مزایده) در بستر وب که در آن کلیه مراحل مناقصه (درخواست خرید تا پرداخت وجه) و مزایده (ثبت تا دریافت وجه) انجام میشود. سامانه یاد شده در این تصویب نامه به اختصار (ستاد) نامیده میشود.
ب ـ تأمین کننده: شخص حقیقی یا حقوقی دارای مجوز قانونی (حسب مورد) که در ستاد، کالا، خـدمت یـا اموال غیرمنـقول خود را جهت فـروش به خـریداران ارایه میکند.
ج ـ مزایده گر: شخصی حقیقی یا حقوقی که پس از ثبت نام در سامانه، اسناد مزایده را دریافت و در آن شرکت کند.
د ـ اقلام قابل معامله: کلیه اموال منقول و غیرمنقول و خدمات مورد استفاده در دستگاه های اجرایی.
ماده۲ـ کلیه دستگاه های اجرایی موضوع بند (ب) ماده (۱) قانون برگزاری مناقصات موظفند با اعلام مدیریت ستاد نسبت به ثبت نام در ستاد اقدام و با استفاده از امضای الکترونیکی و با رعایت مقررات مربوط، کلیه مراحل مناقصه یا مزایده را از طریق ستاد انجام دهند.
ماده۳ـ دستگاههای مشمول این آیین نامه برای انجام معاملات بالای (۱۰) درصد سقف تعیین شده برای معاملات کوچک، ملزم به انجام معامله از طریق ستاد میباشند.
ماده۴ـ تأمین کنندگان باید قبل از عضویت در ستاد نسبت به اخذ ایران کد برای کالاها و خدمات مربوط اقدام نمایند.
ماده۵ ـ دستگاه های اجرایی موظفند کارکنان مرتبط با فرآیند خرید از قبیل کارپرداز، مقام تشخیص، انباردار، ذی حساب و عامل ذی حساب را پس از اعلام مدیریت ستاد جهت شرکت در دورههای آموزشی معرفی نمایند.
ماده۶ ـ معاملات محرمانه از شمول این تصویبنامه مستثنی و با رعایت مقررات مربوط انجام میشود.
این تصویبنامـه در تاریخ ۱۳۹۰/۸/۱۷ به تأییـد مقام محترم ریاسـت جمهوری رسیده است