استخدام کارشناس حقوقی در وزارت نیرو

آگهی استخدام شرکت های وابسته (غیر دولتی) وزارت نیرو در سال ۹۶

مهلت ثبت‌نام تا ۲۴ اسفند ۹۵ ادامه دارد

شرکتهای وابسته (غیردولتی) زیرمجموعه شرکتهای مادرتخصصی توانیر و مهندسی آب و فاضلاب کشور، در راستای تحقق اهداف و وظایف خود و به استناد مجوزهای استخدامی صادره و براساس موافقت مجمع عمومی شرکتهای وابسته (غیردولتی)، تعداد ۱۰۶۶ نفر را از بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فنّاوری، از طریق برگزاری آزمون استخدامی کتبی (عمومی و تخصصی)، مصاحبه و گزینش و کسب نمره حد نصاب لازم استخدام می نماید. در بخش اول، شرایط عمومی استخدام، در بخش دوم، شرایط اختصاصی استخدام و در بخش سوم، امتیازات و سهمیه های قانونی اعلام می گردد.

برای ثبت‌نام درآزمون استخدامی وزارت نیرو اینجا کلیک کنید

شرایط عمومی استخدام

۱ – داشتن تابعیت ایران
۲ – انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی دائم برای آقایان
۳ – عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
۴ – نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر
۵ – داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند
۶ – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۷ – التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۸ – دارا بودن شرایط احراز شغل متناسب با جداول نیازهای استخدامی برای شغل محل مورد تقاضا
۹ – نداشتن منع قانونی برای استخدام و تعهد خدمتی به دیگر سازمانها
۱۰ – داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین ثابت و پیمانی دستگاه های اجرایی و یا کارکنان مدت معین / دائم شرکتهای وابسته (غیردولتی) زیرمجموعه صنعت آب و برق و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
۱۱ – احراز صلاحیت های عمومی به تأیید گزینش پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه

شرایط اختصاصی استخدام

۱ – داشتن مدرک تحصیلی متناسب با مقطع، رشته و گرایش تحصیلی اعلام شده در جداول نیازهای استخدامی

۲ – داشتن شرایط سنی به شرح زیر:

-حداکثر ۲۸ سال برای مقطع کاردانی (متولدین بعد از تاریخ ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۶۷ )
-حداکثر ۳۰ سال برای مقطع کارشناسی (متولدین بعد از تاریخ ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۶۵ )
-حداکثر ۳۲ سال برای مقطع کارشناسیارشد و بالاتر (متولدین بعد از تاریخ ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۶۳ )

تذکر ۱ : ملاک عمل برای محاسبه تاریخ فارغ التحصیلی، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه و محاسبه سن داوطلبان اولین روز ثبت‌نام ( ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۹۵ ) می‌باشد.

۲ – ۱ – موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر از مراجع ذیصلاح به حداکثر سن افزوده میشود:

الف- جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند .
ب – رزمندگان با سابقه کمتر از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه به میزان مدت حضور در جبهه.
ج – مدت انجام خدمت سربازی، حداکثر به مدت ۲۴ ماه
د – سابقه کار در شرکتهای تابعه (دولتی) اعم از نیروهای انجام کار معین، قرارداد کارگری، طرحی، تعاونی و حجمی و شرکتهای وابسته (غیردولتی) اعم از تأمین نیروی انسانی، شرکتی، حجمی و طرحی زیرمجموعه صنعت آب و برق حداکثر ۸ سال ( ۹۶ ماه)، مشروط به ارائه تأییدیه سازمان مربوط و گواهی پرداخت حق بیمه به سازمانهای بیمه معتبر

تذکر ۲ : با احتساب تمامی موارد فوق، حداکثر سن داوطلبان به هیچ عنوان نبایستی از ۴۰ سال (با توجه به تذکر ۱) تجاوز نماید. داوطلبانی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند که تا تاریخ اولین روز ثبت‌نام آزمون ( ۱۸ / ۱۲ / ۱۳۹۵ ) فارغ التحصیل شده و خدمت وظیفه آنها پایان یافته و یا معافیت آنها قطعی شده باشد.
لازم به ذکر است گواهی فراغت از تحصیل داوطلبان، کارت مربوط به وضعیت نظام وظیفه و تأییدیه های مربوط به جدول شماره ۱ ، بایستی حداکثر تا روز تطبیق مدارک آماده و صادر شده باشد و به همراه سایر تأییدیه ها در موعد مقرر ارائه گردد. هر یک از داوطلبان که به هنگام ثبت‌نام، اطلاعات نادرست و جعلی ارائه نموده و یا واقعیتی را کتمان نموده باشد و به سبب این اطلاعات پذیرفته شوند، هر زمان که غیرواقعی بودن اطلاعات مشخص شود، قبولی ایشان ملغی بوده و به لحاظ طولانی نمودن فرآیند استخدام، اقدام لازم طبق قوانین و مقررات به عمل خواهد آمد.

مراحل ثبت‌نام

۱ – تکمیل فرم ثبت‌نام اینترنتی
۲ – فایل عکس اسکن شده
داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس ۴۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد .
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰۳۰۰ باشد .
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد .
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد .
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد .
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد .

تبصره ۱ : اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی‌باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تبصره ۲ : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد .
تبصره ۳ : درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبتنام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد .
تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام میشود، رخ داده است، تأکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پرداخت وجه ثبت‌نام

– ثبت‌نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ انجام خواهد پذیرفت.
– متقاضیان واجد شرایط میبایست نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام به مبلغ ۴۵۰.۰۰۰( چهارصد و پنجاه هزار) ریال به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.
– لازم به توضیح است مدت ثبت‌نام به هیچ وجه تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت‌نام، کد پیگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
– به ثبت‌نامهای ناقص، ترتیب اثر داده نخواهد شد. لذا متقاضیان باید قبل ازثبت‌نام شرایط عمومی، اختصاصی، عناوین شغلی و  رشته‌های تحصیلی )مندرج در صفحات ۱۳ الی ۹۴ )را به دقت مطالعه نمایند و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

صرفاً داوطلبانی می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام نمایند که در زمان ثبت‌نام دارای مدارک ذیل باشند

– دارا بودن مدرک لازم در مقطع و رشته تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل ذکر شده در دفترچه راهنما.
– کارت ملی
– شناسنامه عکسدار
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران)
– مدارک دال بر ایثارگری (ویژه داوطلبان ایثارگر)
– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)
– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هر یک از موارد مشخص در بندهای ده گانه ذکر شده در بند یک امتیازات و
سهمیه های قانونی).

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام

۱ -در ردیفهای ۱ ،۲ و۳ ،داوطلب باید در محل موردنظر نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق باشناسنامه به طور کامل و خوانا وارد نماید. (از به کار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود). در صورت وارد نکردن هرکدام از موارد فوق، اجازه ورود به مرحله بعد داده نمیشود.

۲ -در ردیف ۴ :داوطلب بایدکد ملی خود را که ده رقم می‌باشد، از چپ به راست، در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذکارت ملی نشدهاند، برای اطالع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

۳ -در ردیف ۵ :داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می‌باشد، منحصراً دایره مربوط را علامتگذاری نماید.

۴ -درردیف ۶ :داوطلب باید ازسمت چپ به راست، فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده، خودداری نماید.

۵ -در ردیف ۷ :داوطلب باید تاریخ تولد خود را در محل مربوط درج نماید. برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی ۲۸ سال (۶۷/۱۲/۱۸ به بعد) و مدرک تحصیلی کارشناسی ۳۰ سال (متولدین ۶۵/۱۲/۱۸به بعد) و برای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر ۳۲ سال (متولدین ۶۳/۱۲/۱۸) (دو رقم اول سال تولد یعنی۱۳ درج گردیده است)

۶ -در ردیف ۸ :داوطلب میبایست وضعیت تأهل خود را مشخص نماید.

۷ -در ردیف ۹ و ۱۰ :داوطلب میبایست استان و شهرستان محل تولد خود را درج نماید (براساس جدول شماره ۳.)

۸ -در ردیف ۱۱ :داوطلب باید با علامتگذاری، دین خود را مشخص نماید.

۹ -در ردیف ۱۲ :داوطلبان (مرد) باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند(تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم باید قبل از ۹۵/۱۲/۱۸باشد).

۱۰ -درردیف ۱۳ :داوطلبان چپ دست میبایست این مربع را علامتگذاری نمایند.

۱۱ -در ردیف ۱۴ :داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران، وضعیت ایثارگری خود را براساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامتگذاری نماید.

۱۲ -در ردیف ۱۵ :داوطلبانی که سابقه کار مربوط با شرکتهای تابعه (دولتی) و یا وابسته (غیردولتی) را دارند، باید این بند را علامتگذاری نمایند.

۱۳ -در ردیف ۱۶ :داوطلب حایز شرایط، مندرجات جدول شماره (۱ )دفترچه راهنمای ثبت‌نام بند مربوطه راعلامتگذاری نماید (فقط مجاز به انتخاب یکی از موارد می‌باشد. ضمناً بندهای ۱ ،۲ ،۳ و ۵ ،شامل کارکنان صنعت آب و برق می‌باشد).

۱۴ -در ردیف ۱۷ :داوطلب معلول میبایست نوع معلولیت خود را در این بند مشخص نماید. توضیح: داوطلب معلول میبایست فرم دریافتی از بهزیستی را حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ نشانی سازمان سنجش آموزش کشور تهران ـ صندوق پستی ۱۳۶۵ ـ ۱۵۸۷۵ آزمون استخدامی شرکتهای وابسته (غیردولتی) وزارت نیرو ارسال نمایند.

۱۵ -در ردیف ۱۷-۱ :داوطلب معلول نیاز یا عدمِ نیاز به منشی را در این محل مشخص نماید.

۱۶ -در ردیف۱۸ :داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در محل مربوط با علامتگذاری مشخص نماید.

۱۷ -در ردیف ۱۹ :داوطلب باید کد و عنوان مدرک تحصیلی خود را در این محل درج نماید.

۱۸ -در ردیف ۲۰ :داوطلب باید روز، ماه و سال اخذ آخرین مدرک تحصیلی خود را در محل مربوطه درج نماید (تاریخ فارغ التحصیلی باید قبل از ۱۸/۱۲/۹۵ باشد).

۱۹ -در ردیف ۲۱ :داوطلب میبایست محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی خود را در این قسمت درج نماید.

۲۰ -در ردیف ۲۲ :داوطلب باید معدل خود را به صورت عدد صحیح و اعشار در محل مربوطه درج نماید.

۲۱ -در ردیف۲۳ : داوطلب باید کد و عنوان خوشه شغلی خود را مطابق جدول شماره ۲ در محل مربوطه درج نماید.

۲۲ -در ردیف ۲۴ :داوطلب باید کد و عنوان شرکت و شغل محل مورد تقاضای خود را مطابق شرایط و ضوابط در محل مربوطه درج نماید.

۲۳ -در ردیف ۲۵ :داوطلب بومی میبایست یکی از بندها را علامت گذاری نماید (مطابق شرایط و ضوابط مندرج در صفحه ۵ دفترچه).

۲۴ -در ردیف ۲۶ :داوطلب باید کد و عنوان استان محل اقامت خود را (جهت تعیین حوزه امتحانی) در این قسمت درج نماید.

۲۵ -در ردیف ۲۷ :داوطلب باید کد و عنوان شهرستان محل اقامت خود را در این قسمت درج نماید.

۲۶ -در ردیف ۲۸ :داوطلب باید آدرس دقیق پستی خود را مطابق موارد خواسته شده در این ردیف، تکمیل نماید.

۲۷ -در ردیف ۲۹ :داوطلب بایدکدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می‌باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

۲۸ -در ردیفهای ۳۰ و ۳۱ :داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر و شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.

۲۹ -در ردیف ۳۲ :آن دسته از داوطلبانی که دارای پست الکترونیکی می‌باشند از سمت چپ به راست آدرس الکترونیکی خود را در این ردیف درج نمایند. تذکر مهم: داوطلبان میبایست در انتخاب کد شغلمحل به نام شغل، رشته شغلی، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش توجه نمایند.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

– کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۶/۲/۱۹برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون روز جمعه مورخ  ۱۳۹۶/۲/۲۲در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها و شهرستانها برگزار خواهد شد و مالک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، شهرستان محل اقامت فعلی می‌باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تأیید اطالعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون، توسط شرکت متقاضی استخدام مربوط بررسی خواهد شد.

بخش سوم: امتیازات و سهمیه های قانونی

نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (۱/۲ )و بومی شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (۱/۴ )نمره مکتسبه در آزمون کتبی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون محاسبه میگردد. همچنین، امتیاز مربوط به بومی بودن براساس فرم مصاحبه شرکتهای وابسته (غیردولتی) نیز لحاظ میگردد.

تذکر۱ :داوطلبان بومی (اعم از بومی استان یا شهرستان) متقاضی استخدام برای شغلمحلهای شرکتهایی که محل خدمت آنها در مرکز استان قرار دارند، صرفاً از امتیاز یک ودو دهم (۱/۲ ) برخوردار خواهند شد.

داوطلب بومی: افرادی که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند، داوطلب بومی استان یا شهرستان تلقی میگردند.

یک ـ شهرستان محل تولد داوطلب یا همسر وی، با شهرستان محل موردتقاضا برای استخدام یکی باشد.

دو ـ استان محل تولد داوطلب یا همسر وی، با استان محل موردتقاضا برای استخدام یکی باشد.

سه ـ همسر و فرزندان کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) و شرکتهای تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) زیرمجموعه وزارت نیرو که شهرستان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با شهرستان محل موردتقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

چهار ـ همسر و فرزندان کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) و شرکتهای تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) زیرمجموعه وزارت نیرو که استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با استان محل موردتقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

پنج ـ داوطلب حداقل چهار (۴)سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان محل موردتقاضا برای استخدام طی کرده باشد.)

شش ـ داوطلب حداقل چهار (۴ )سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه( را به صورت متوالی یا متناوب در استان محل موردتقاضا برای استخدام طی کرده باشد.)

هفت ـ داوطلب حداقل چهار (۴ )سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان محل موردتقاضا برای استخدام را داشته باشد. هشت ـ داوطلب حداقل چهار (۴ )سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل موردتقاضا برای استخدام را داشته باشد.

نه ـ پدر، مادر و یا همسر داوطلب، حداقل چهار ( )سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان محل موردتقاضا برای استخدام را داشته باشند.

ده ـ پدر، مادر و یا همسر داوطلب، حداقل چهار (۴ )سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل موردتقاضا برای استخدام را داشته باشند.

تذکر۲ :داوطلبان متقاضی استخدام در شغل محلهای مستقر در استان تهران از امتیاز مربوط به بومی بودن در هیچکدام از مراحل استخدام (آزمون کتبی و مصاحبه) برخوردار نمیگردند.

تذکر۳ : جذب داوطلبان استخدام در مناطق کمترتوسعه یافته موضوع تصویب نامه شماره ۷۶۲۹۴/ت ۳۶۰۹۵ هـ مورخ ۱۰/۴/۸۸ هیئت وزیران در استانهای ایلام، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان صرفاً از میان افراد بومی همان استان صورت میگیرد.

تذکر۴ :لازم به ذکر است قبول شدگان نهایی، ملزم به سپردن تعهد محضری به مدت ۱۰ سال خدمت در شهرستان مشخص شده از طرف شرکت می‌باشند و در صورت انصراف از تعهد خدمتی سپرده شده، ملزم به جبران ضرر و زیان اعلام شده از سوی شرکت می‌باشد.

تذکر۵ :پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده در بندهای ۷ الی ۱۰ ،صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.

توجه: داوطلبان موضوع این بند، لازم است در صورت قرار گرفتن در فهرست چندبرابر ظرفیت، مستندات و مدارک بومی بودن را به همراه سایر مدارک موردنیاز در زمان بررسی مدارک و قبل از مصاحبه استخدامی که متعاقباً از سوی سازمان سنجش و یا شرکت متقاضی استخدام اعلام خواهد شد، ارائه نمایند.

۳ـ سی درصد (۳۰% )از کل نیازهای استخدامی به ایثارگران و رزمندگان واجد شرایط، به ترتیب زیر اختصاص مییابد که افراد واجد شرایط میبایست در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت بپردازند. انتخاب این داوطلبان در سقف سهمیه تعیین شده حسب اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران، به ترتیب نمره مکتسبه انجام خواهد شد.

۱-۳ -بیست و پنج درصد (۲۵% )از سهمیه استخدامی به جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵% ) و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان با مدت اسارت یکسال و بالاتر و خواهر و برادر شهید اختصاص مییابد که افراد مذکور، ملزم به شرکت در آزمون می‌باشند و صرفاً در بین ایثارگران واجد شرایط به رقابت خواهند پرداخت و با رعایت اولویته ای بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب میگردند.

۲-۳ -پنج درصد (%۵ )سهمیه استخدامی به رزمندگان (با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها) و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (%۲۵ )و فرزندان آزادگان با مدت اسارت کمتر از یکسال اختصاص مییابد.

توضیح: مرجع صدور تأییدیه معتبر برای ایثارگران (جانبازان و آزادگان و فرزندان و همسران آنها، همسر و فرزندان شهدا و خواهر و برادر شهید) بنیاد شهید و امور ایثارگران و برای رزمندگان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ناجا می‌باشند.

* سربازان وظیفه دارای کارت ایثار، مشمول سهمیه رزمندگان نمی‌باشند.

۳-۳ -استخدام مازاد بر سی درصد (%۳۰ )سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد واجد شرایط صورت خواهد گرفت. لذا افرادی که به هر دلیلی نتوانند از سهمیه های مربوط به ایثارگران برخوردار شوند، میبایستی مشابه سایر داوطلبان به رقابت بپردازند.

۴-۳ -متقاضیان استفاده از سهمیه های ۲۵ %و ۵%ایثارگران لازم است نسبت به ارائه تأییدیه از مراجع فوق الذکر مبنی بر دارا بودن شرایط الزم جهت استفاده از سهمیه مذکور اقدام نمایند.

۴ -معلولان عادی مشروط بر دارا بودن شرایط احراز شغل و برخورداری از توانایی جسمی متناسب با شغل موردنظر به ترتیب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهمیه های قانونی برخوردار میگردند.

ارائه گواهی از سازمان بهزیستی و حسب مورد از مراجع ذیربط، برای معلولان عادی در زمان بررسی مدارک الزامی است. توضیح: معلولان و یا جانبازان محترم که مشکل بینایی یا حرکتی دارند، جهت تأمین منشی ضرورت دارد گواهی الزم از سازمان بهزیستی و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ و حداکثر تا تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶به آدرس: تهران، صندوق پستی ۱۳۶۵-۱۵۸۷۵ سازمان سنجش آموزش کشور ـ آزمون استخدامی شرکتهای وابسته (غیردولتی) وزارت نیرو ارسال نمایند. بدیهی است درغیر اینصورت امکان ارائه تسهیلات مربوطه در روز برگزاری آزمون میسر نخواهد بود.

۵ – ایثارگران مشمول سهمیه های استخدامی ۲۵ درصد و ۵ درصد و معلوالن (۳ درصد سهمیه قانونی) در زمان انتخاب شغل محل موظفند در حد امکان شغل محلی را انتخاب نمایند که تعداد موردنیاز آن شغل محل (ظرفیت استخدامی) بیش از یک نفر باشد. به عبارت دیگر، اولویت انتخاب برای ایثارگران مشمول، در شغل محلهایی است که ظرفیت پذیرش آنها بیش از یک نفر باشد. لازم به تأکید است این افراد درصورت انتخاب شغل محلهای دارای ظرفیت یک نفر، همانند داوطلب آزاد فرض خواهد شد.

۶ -در صورت عدم تکمیل سهمیه ایثارگران و معلولان و عدمِ وجود فرد واجد شرایط شرکت کننده در آزمون همان شغل محل، سهمیه مذکور به داوطلبان آزاد به ترتیب نمره مکتسبه اختصاص مییابد.

۷ -از کل ظرفیت استخدامی، حداکثر تا سقف %۱۷( هفده درصد) به مشمولین جدول شماره (۱ )براساس اولویتهای تعیین شده و پس از اعمال ضرایب مربوطه، مشروط بر کسب حد نصاب لازم اختصاص مییابد.

جدول شماره ۱ -مشمولین ۱۷ درصد ظرفیت استخدامی

اولویت عنوان
۱ فرزندان کارکنان همکار فوت شده ناشی از کار در حین مأموریت در شرکتهای تابعه(دولتی) و وابسته (غیردولتی)
۲

زنان شاغل سرپرست خانوار و کارکنان شرکتی و قراردادی که در حین کار دچار نقص عضو و یا بیماری خاص شدهاند (مشروط بر عدم از کارافتادگی) با ارائه تأییدیه شرکتهای تابعه (دولتی) و وابسته(غیردولتی) زیرمجموعه صنعت آب و برق و گواهی پرداخت سابقه بیمه موردتأیید سازمان تأمین اجتماعی

توضیح: درخصوص زنان سرپرست خانوار، عالوه بر موارد فوق، ارائه تأییدیه محاکم قضائی نیز الزامی است.

۳ کارکنان شرکتی (حجمی، تأمین نیرو) شاغل در شرکتهای وابسته (غیردولتی) موردِتأیید شرکت زیرمجموعه صنعت آب و برق با ارائه تأییدیه شرکت مذکور و گواهی پرداخت سابقه بیمه موردِتأیید سازمان تأمین اجتماعی متناسب با سابقه کاری در شرکت موردِتقاضا و شغل مورد تصدی
۴ حافظان حداقل ۱۵ جزء از قرآن (مشروط بر ارائه تأییدیه از سازمانهای ذیربط)
۵ فرزندان همکاران بازنشسته مؤسسات و شرکتهای تابعه (یا وابسته)، مشروط بر آنکه شرکت یا شرکتهای محل کار از خدمات همکار در طول خدمت رضایت داشته باشند (با ارائه تأییدیه از شرکت محل خدمت والدین مبنیبر دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه کار در شرکت)

نکته ۱ :اولویت های مندرج در جدول شماره ۱( به جز ردیف ۴ ،)صرفاً شامل کارکنان و یا خانواده کارکنان صنعت آب و برق می‌باشد.

نکته ۲ :واجدین شرایط میبایست حداکثر تا روز تطبیق مدارک تأییدیه های موردنیاز را به شرکت محل استخدام تحویل نمایند.

نکته ۳ :هر یک از داوطلبان مشمول جدول فوق، صرفاً از امتیاز یکی از اولویتهای تعیین شده (بالاترین اولویت) برخوردار میگردند. ایثارگران، رزمندگان و معلوالن محترم مشمول بند ۳ و ۴ ،در صورت داشتن یکی از شرایط پنجگانه جدول شماره ۱ ،فقط در زمان رقابت با سایر داوطلبان آزاد، از ضریب مربوط بهرهمند خواهند شد.

۸ ـ انتخاب داوطلبان استخدامی برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۲ برابر، ظرفیت موردنیاز، از میان افرادی که حد نصاب الزام تعیین شده را کسب کردهاند، بهترتیب بالاترین نمره آزمون کتبی (مجموع نمره آزمون عمومی و تخصصی) انجام و اسامی آنان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۹ ـ پس از کسر سهمیه های فوق الذکر، باقیمانده ظرفیت استخدامی به آزمون داوطلبان آزاد اختصاص مییابد.

۱۰ـ در صورتی که داوطلبی با مدارک تحصیلی غیرمرتبط (رشته و گرایش تحصیلی) و یا پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در آگهی، در آزمون شرکت نماید، از استخدام و ادامه اشتغال وی در هر مرحله ممانعت به عمل خواهد آمد.

۱۱ -افرادی که دارای مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی و بالاتر می‌باشند، اجازه شرکت در آزمون رشته‌های شغلی تکنسینی و کمک کارشناسی را ندارند و در صورت کتمان موضوع، بدون داشتن هرگونه حق اعتراض، قبولی ایشان در هر مرحله از آزمون ملغی اعلام خواهد شد.

۱۲ -انتخاب نهایی پذیرفته شدگان پس از قبولی در آزمون کتبی (عمومی و تخصصی) و طی مراحل مصاحبه و گزینش میسر می‌باشد. ضمناً اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از تأیید مراجع ذیصالح، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۱۳ -مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال (اعلام) مدارک به صورت ناقص، برعهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مصاحبه و جذب محرز شود که داوطلب به اشتباه یا به عمد اطالعات خالف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی استخدام است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بالاثر میگردد.

د)مواد آزمون

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سؤال عمومی و یک دفترچه سؤال اختصاصی داده خواهد شد.

داوطلبان برای اطلاع از ضرایب دروس و نمره کلسازی می‌توانند به اطلاعیهای که در روز یکشنبه مورخ ۹۵/۱۲/۲۲ پایگاه اطلارسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر میشود، مراجعه نمایند.

نمونه سوالات استخدامی وزارت نیرو + هدیه سوالات تخصصی

دانلود سوالات عمومی دفترچه آزمون های استخدامی برگزار شده توسط سنجش مجری آزمون وزارت نیرو با پاسخنامه تشریحی

الف- مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:

۱ -فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه L.D.C.I )

۲-ریاضی و آمار مقدماتی

۳ -زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش

۴ -معارف اسلامی *

۵ -زبان انگلیسی ـ عمومی

۶ -اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی

۷ -هوش و استعداد شغلی

*– اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران از پاسخگویی به سؤالهای معارف اسلامی معاف بوده و دراینصورت، نمره مکتسبه این داوطلبان براساس مجموع تراز شده سایر سؤالها محاسبه خواهد شد.

ب- مواد آزمون تخصصی

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از خوشه های شغلی، در جدول شماره ۲ مشخص شده است.

تذکر مهم: سؤالهای حیطه های تخصصی آزمون براساس دانش و مهارتهای تخصصی متناسب با خوشه های شغلی یا مشاغل، براساس مواد آزمون مندرج در جدول شماره ۲ تهیه خواهد شد.

داوطلبان صرفاً در صورتی می‌توانند در این آزمون ثبتنام نمایند که عنوان مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و گرایش رشته تحصیلی آنها در شرایط احراز مشاغل اعلام شده در آگهی استخدامی، ذکر شده باشد.

تذکرمهم:

۱ -در هر یک از رشته‌های شغلی امتحانی (مشخص شده در جداول نیازهای استخدامی) صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته، گرایش و مقطع می‌توانند شرکت کنند و پذیرش دیگر رشته‌ها یا گرایشها و یا مقطع بالاتر یا پایینتر امکان پذیر نمی‌باشد.

۱-۱ -دروس آزمون با توجه به ویژگی ها و نیازهای هر یک از رشته‌های شغلی و همچنین تنوع رشته‌های تحصیلی مجاز تعیین گردیده است.

۲ -پذیرش داوطلبان با توجه به مقطع، رشته و گرایش تحصیلی ذکر شده در هنگام ثبت‌نام صورت میپذیرد. مسئولیت صحت و سقم این موارد و ارائه اصل مدارک مورد ادعا به عهده داوطلب خواهد بود.

۳ -قبولی در آزمون کتبی به منزله استخدام قطعی نبوده، بلکه موکول به موفقیت داوطلبان در مراحل بعدی شامل مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی و اخذ عدم سوءپیشینـه از مراکز ذیصـالح می‌باشـد.

۴ -پذیرفته شدگان نهایی میبایستی آمادگی خدمت و اشتغال به کار در هر یک از شهرهای استان حوزه فعالیت شرکت موردنظر که در جداول نیازهای استخدامی تعیین شده است را داشتـه باشند و موظف به سپردن ده (۱۰) سال تعهد خدمتی به صورت محضری در رشته شغلی و محل خدمت تعیین شده، به شرکت می‌باشند.

۵ – در این آزمون، هر داوطلب می‌تواند صرفاً برای یک شغل محل در یک شرکت ثبت‌نام نماید.

جدول شماره ۲ – کد و عناوین رشته‌های شغلی و مواد آزمون هریک از آنها

کد رشته شغلی نام رشته شغلی مواد آزمون مواد آزمون شغل ها
۲۶۱۸ کارشناس امور اداری ۱ـ تئوری های مدیریت و تجزیه وتحلیل سیستم ها، ۲ـ مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، ۳ـ مالیه و بودجه ریزی دولتی، ۴ـ حقوق اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری کارشناس امور اداری
۲۶۱۹ کارشناس حقوقی ۱ـ حقوق مدنی (به استثنای اشخاص، خانواده، ارث و وصیت)، ۲ـ حقوق تجارت، ۳ـ حقوق اداری، ۴ -حقوق کار، ۵ -آیین دادرسی مدنی، ۶ -آیین دادرسی کیفری، ۷ -حقوق جزای اختصاصی (جرایم علیه اموال) کارشناس حقوقی
۲۶۲۰ کارشناس مالی ۱ـ اصول حسابداری، ۲ـ حسابداری مالی، ۳ـ حسابداری دولتی، ۴ -اصول تنظیم و کنترل بودجه، ۵ -قانون محاسبات عمومی کارشناس مالی
۲۶۲۱ کارشناس برنامه ریزی ۱ـ برنامه ریزی استراتژیک، ۲ـ مبانی سازمان و مدیریت، ۳ـ آمار کاربردی، ۴ـ اقتصاد خرد و کلان، ۵ -تجزیه وتحلیل سیستم ها و روش ها کارشناس برنامه ریزی
۲۶۲۲ کارشناس آمار ۱ـ مفاهیم و روشهای آماری، ۲ـ احتمال و کاربرد آن، ۳ -رگرسیون، ۴ -روشهای نمونهگیری کارشناس آمار
۲۶۲۳ کارشناس بازرگانی ۱ـ مبانی سازمان و مدیریت، ۲ـ مدیریت بازاریابی، ۳ -مدیریت مالی، ۴ -آمار کاربردی، ۵ -اقتصاد خرد و کالن کارشناس بازرگانی
۲۶۲۴ کارشناس بررسی های اقتصادی ۱ـ اقتصاد خرد، ۲ـ اقتصاد کالن، ۳ -آمار و اقتصادسنجی، ۴ -مسائل اقتصاد ایران، ۵ -مدیریت مالی، ۶ -زبان تخصصی کارشناس بررسی های اقتصادی
۲۶۲۵ کارشناس انبار و تدارکات ۱ـ تئوری سازمان و مدیریت، ۲ـ سیستم های خرید، انبارداری و توزیع، ۳ -مدیریت مالی، ۴ -مدیریت بازاریابی، ۵ -حسابداری بهای تمام شده کارشناس انبار و تدارکات
۲۶۲۶ کارشناس روابط عمومی ۱ـ اصول روابط عمومی، ۲ـ مبانی ارتباطات جمعی، ۳ـ مبانی سازمان و مدیریت، ۴ـ آیین نگارش در روزنامه نگاری و روابط عمومی کارشناس روابط عمومی
۲۶۲۷ کارشناس آموزش ۱ـ مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، ۲ـ ارزشیابی آموزشی، ۳ـ تئوریهای مدیریت (رفتار سازمانی، منابع انسانی، اصول مدیریت)، ۴ـ روش تحقیق و آمار کارشناس آموزش
۲۶۲۸ کارشناس بیمه ۱ -اصول بیمه های بازرگانی، ۲ -حقوق، قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی، ۳ -بیمه های اموال (آتشسوزی ـ اتومبیل ـ مهندسی ـ باربری)، ۴ -بیمه های اشخاص (عمر ـ حوادث ـ درمان تکمیلی)، ۵ -بیمه های مسئولیت مدنی، ۶ -بیمه های اتکایی و مدیریت ریسک کارشناس بیمه
۲۶۲۹ کارشناس تربیت بدنی ۱ـ فیزیولوژی ورزش، ۲ـ سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی، ۳ـ مدیریت برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی، ۴ـ آناتومی حرکتی کارشناس تربیت بدنی
۲۶۳۰ کارشناس حراست ۱ـ حقوق اساسی و اداری، ۲ـ اخالق حرفهای و فرهنگ سازمانی، ۳ـ مبانی سازمان و مدیریت، ۴ـ مبانی حفاظت کارشناس حراست
۲۶۳۱ کارشناس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ۱ـ اصول مدیریت بحران، ۲ـ مبانی پدافند غیرعامل، ۳ـ اصول و مبانی ایمنی، ۴ـ مدیریت ریسک، ۵ -مدیریت حریق کارشناس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
۲۶۳۲ کارشناس ایمنی و حفاظت کار ۱ -اصول ایمنی، ۲ـ بهداشت محیط کار، ۳ -عوامل فیزیکی و شیمیایی محیط کار، ۴ـ مدیریت ایمنی و ریسک کارشناس ایمنی و حفاظت کار
۲۶۳۳ کارشناس خدمات مشترکین ۱ -اصول و مبانی سازمان و مدیریت، ۲ـ آمار کاربردی، ۳ -روانشناسی عمومی، ۴ـ اصول حسابداری، ۵ -اصول و مبانی روابط بینِ فردی کارشناس خدمات مشترکین
۲۶۳۴ کارشناس GIS ۱ -فتوگرامتری، ۲ـ ژئودزی، ۳ -سیستم اطالعات جغرافیایی، ۴ـ کاربرد سنجش از دور کارشناس GIS
۲۶۳۵ کارشناس نرم افزار ۱ -مهندسی نرم افزار، ۲ -زبانهای برنامه نویسی، ۳ -طراحی الگوریتم و ساختمان داده ها، ۴ -شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه، ۵ -پایگاه داده ها کارشناس نرم افزار
۲۶۳۶ کارشناس IT (ویژه بخش حراست) ۱ -مهندسی نرم افزار، ۲ -زبانهای برنامه نویسی، ۳ -طراحی الگوریتم و ساختمان داده ها، ۴ -شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه، ۵ -پایگاه داده ها کارشناس IT (ویژه بخش حراست)

ادامه جدول شماره ۲- کد و عناوین رشته‌های شغلی و مواد آزمون هریک از آنها

کد رشته شغلی نام رشته شغلی مواد آزمون مواد آزمون شغل ها
۲۶۳۷ کارشناس کامپیوتر و فنّاوری اطالعات ۱ -طراحی الگوریتم و سازمان داده ها، ۲ـ زبانهای برنامه نویسی، ۳ -پایگاه داده ها، ۴ـ سیستم های عامل، ۵ -شبکه های کامپیوتری کارشناس کامپیوتر و فنّاوری اطلاعات
۲۶۳۸ کارشناس کنترل پروژه ۱ -برنامهریزی و زمانبندی پروژه، ۲ـ مدیریت و تحلیل ریسک، ۳ -استانداردهای مدیریت پروژه، ۴ـ اقتصاد مهندسی کارشناس کنترل پروژه
۲۶۳۹ مهندس برق ـ قدرت ۱ -مدارهای الکتریکی I و II ،۲ـ ماشین های الکتریکی I و II ،۳ -تحلیل سیستم های انرژی الکتریکی I( بررسی I ،)۴ـ الکترومغناطیس مهندس برق ـ قدرت
۲۶۴۰ مهندس برق ـ الکترونیک ۱ -مدارهای الکتریکی I و II ،۲ـ الکترونیک I و II ،۳ -سیستم های دیجیتال، ۴ـ الکترومغناطیس مهندس برق ـ الکترونیک
۲۶۴۱ مهندس برق ـ مخابرات ۱ -مدارهای الکتریکی I و II ،۲ـ الکترومغناطیس، ۳ -سیگنال ها و سیستم ها، ۴ـ مخابرات I و II مهندس برق ـ مخابرات
۲۶۴۲ مهندس مکانیک ۱ـ استاتیک، مقاومت مصالح و طراحی اجزای مکانیکی، ۲ـ ترمودینامیک، مکانیک سیاالت و انتقال حرارت، ۳ـ دینامیک و ارتعاشات مهندس مکانیک
۲۶۴۳ مهندس ساختمان ۱ -مکانیک جامدات (مقاومت مصالح و تحلیل سازه)، ۲ـ مکانیک خاک و پی، ۳ -مکانیک سیاالت و هیدرولیک، ۴ـ طراحی سازه های فولادی و بتنی، ۵ـ روشهای اجرای ساختمان مهندس ساختمان
۲۶۴۴ مهندس عمران ۱ -مکانیک سیاالت و هیدرولیک، ۲ـ تصفیه آب و فاضالب، ۳ -سازه های آبی، ۴ـ شبکههای آب و فاضالب مهندس عمران
۲۶۴۵ مهندس نقشه برداری ۱ -نقشه برداری، ۲ـ فتوگرامتری، ۳ – ژئودزی مهندس نقشه برداری
۲۶۴۶ کارشناس منابع آب ۱ -زمین شناسی، ۲ـ آب های زیرزمینی، ۳ -مدیریت و مهندسی منابع آب، ۴ـ هیدرولوژی، ۵ـ سیستمهای انتقال آب کارشناس منابع آب
۲۶۴۷ کارشناس بهداشت و کنترل کیفی آب و فاضلاب ۱ -شیمی و میکروبیولوژی آب و فاضالب، ۲ـ طراحی تصفیه خانه های آب و فاضلاب، ۳ -فرایندهای فیزیک و شیمیایی آب و فاضلاب، ۴ـ کاربرد موتورتلمبه در تأسیسات آب و فاضلاب، ۵ -بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آب و فاضلاب کارشناس بهداشت و کنترل کیفی آب و فاضلاب
۲۶۴۸ کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب ۱ -شیمی آب و فاضلاب ، ۲ـ میکروبیولوژی آب و فاضلاب ، ۳ -ایمنی و بهداشت آزمایشگاه، ۴ـ فرایندهای فیزیک و شیمیایی آب و فاضلاب کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب
۲۶۴۹ کارشناس سیستمها ۱ -تحلیل سیستم ها و سیستم های اطلاعاتی مدیریت، ۲ـ تحقیق در عملیات ۱ و ۲ ، ۳ -اصول مدیریت و سازمان، ۴ـ آمار و احتمال مهندسی کارشناس سیستم ها
۲۶۵۰ کمک کارشناس اداری و مالی ۱ -مبانی سازمان و مدیریت، ۲ـ اصول حسابداری، ۳ -مالیه و بودجه ریزی دولتی، ۴ـ قانون مدیریت خدمات کشوری، ۵ -قانون محاسبات عمومی کمک کارشناس اداری و مالی
۲۶۵۱ کمک کارشناس تدارکات ۱ -مبانی و اصول مدیریت، ۲ـ سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع، ۳ -مدیریت بازاریابی، ۴ـ اقتصاد خرد و کالن، ۵ -اصول حسابداری کمک کارشناس تدارکات
۲۶۵۲ مسئول حراست ۱ـ حقوق اساسی، ۲ -حقوق اداری، ۳ـ اخلاق حرف های و فرهنگ سازمانی، ۴ـ مبانی سازمان و مدیریت، ۵ـ مبانی حفاظت مسئول حراست
۲۶۵۳ تکنسین برق ۱ـ اصول تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی، ۲ـ مدارهای الکتریکی، ۳ـ مبانی ماشینهای الکتریکی، ۴ـ الکترونیک صنعتی، ۵ -سیستم توزیع انرژی الکتریکی تکنسین برق
۲۶۵۴ مسئول خدمات مشترکین ۱ -مبانی مدیریت، ۲ـ آمار کاربردی، ۳ -مبانی روانشناسی، ۴ـ مبانی جامعه شناسی مسئول خدمات مشترکین
۲۶۵۵ کنسین نقشه برداری ۱ـ نقشه برداری (تئوری و عملیات)، ۲ـ ژئودزی، ۳ـ فتوگرامتری تکنسین نقشه برداری
۲۶۵۶ تکنسین کامپیوتر ۱ـ سیستم های عامل، ۲ـ برنامه نویسی کامپیوتر، ۳ـ پایگاه داده ها، ۴ـ معماری کامپیوتر، ۵ـ شبکه های کامپیوتری تکنسین کامپیوتر

جدول شماره ۳- کد و نام استان، نام و کد شهرستان

کد و نام استان نام و کد شهرستان
۱۰ آذربایجان  شرقی آذرشهر (۱۰۰۱)، اسکو (۱۰۰۵)، اهر (۱۰۰۶)، بستان آباد (۱۰۰۹)، بناب (۱۰۱۰)، تبریز (۱۰۱۲)، جلفا (۱۰۱۴)، چاراویماق (۱۰۱۶)، خداآفرین (۱۰۲۵)، سراب (۱۰۱۷)، شبستر (۱۰۲۱)، عجب شیر (۱۰۲۳)، کلیبر (۱۰۲۶)، مراغه (۱۰۲۸)، مرند (۱۰۲۹)، ملکان (۱۰۳۲)، میانه (۱۰۳۶)، ورزقان (۱۰۳۸)، هریس (۱۰۴۰) و هشترود (۱۰۴۱).
۱۱ آذربایجان غربی ارومیه (۱۱۰۴)، اشنویه (۱۱۰۶)، بوکان (۱۱۰۹)، پلدشت (۱۱۱۱)، پیرانشهر (۱۱۱۳)، تکاب (۱۱۱۵)، چالدران (۱۱۱۷)، چایپاره (۱۱۱۹)، خوی (۱۱۲۳)، سردشت (۱۱۲۴)، سـلماس (۱۱۲۷)، شاهین دژ (۱۱۲۹)، شوط (۱۱۳۱)، ماکو (۱۱۳۳)، مهاباد (۱۱۳۵)، میاندوآب (۱۱۳۸) و نقده (۱۱۴۰).
۱۲ اردبیل اردبیل (۱۲۰۲)، بیله سوار (۱۲۰۵)، پارس آباد(۱۲۰۸)، خلخال (۱۲۱۱)، سرعین (۱۲۰۱)،کوثر(۱۲۱۳)،گرمی (۱۲۱۵)، مشگین شهر(۱۲۱۹)، نمین (۱۲۲۲) و نیر(۱۲۲۵)
۱۳ اصفهان آران وبیدگل (۱۳۰۲)، اردستان (۱۳۰۴)، اصفهان (۱۳۱۰)، برخوار (۱۳۱۲)، بویین میاندشت (۱۳۲۵)، تیران وکرون (۱۳۱۴)، چادگان (۱۳۱۶)، خمینـی شـهر (۱۳۱۷)، خوانسـار ،(۱۳۲۹) فلاورجـان ،(۱۳۲۷) فریدونشـهر ،(۱۳۲۶) فریـدن ،(۱۳۲۴) شهرضـا ،(۱۳۲۲) شاهین شهرومیمه ،(۱۳۲۰) سمیرم ،(۱۳۲۱) دهاقان ،(۱۳۴۰) خوروبیابانک ،(۱۳۱۸) کاشان (۱۳۳۲)، گلپایگان (۱۳۳۴)، لنجان (۱۳۳۶)، مبارکه (۱۳۳۸)، نائین (۱۳۴۱)، نجف آباد (۱۳۴۲) و نطنز (۱۳۴۵).
۴۰ الـبرز اشتهارد (۴۰۰۷)، ساوجبلاغ (۴۰۰۳)، طالقان (۴۰۰۵)، فردیس (۴۰۱۲)، کرج (۴۰۰۸) و نظرآباد (۴۰۱۰)
۱۴ ایلام آبدانان (۱۴۰۳)، ایلام (۱۴۰۵)، ایوان (۱۴۰۷)، بدره (۱۴۰۸)، درهشهر (۱۴۱۰)، دهلران (۱۴۱۲)، سیروان (۱۴۱۴)، چرداول (۱۴۱۵)، ملکشاهی (۱۴۱۹) و مهران (۱۴۱۸).
۱۵ بوشهر بوشهر (۱۵۰۲)، تنگستان (۱۵۰۴)، جم (۱۵۰۶)، دشتستان (۱۵۱۱)، دشتی (۱۵۱۴)، دیر (۱۵۱۶)، دیلم (۱۵۱۸)، عسلویه (۱۵۱۹)، کنگان (۱۵۲۰) و گناوه (۱۵۲۲).
۱۶ تهران اسلامشهر (۱۶۰۲)، بهارستان (۱۶۱۰)، پاکدشـت (۱۶۰۴)، پـردیس (۱۶۱۶)، پیشـوا (۱۶۳۳)، تهـران (۱۶۰۷)، دماونـد (۱۶۰۹)، ربـاط کـریم (۱۶۱۲)، ری (۱۶۱۵)، شـمیرانات ۱۶ تهران (۱۶۲۰)، شهریار (۱۶۲۴)، فیروزکوه (۱۶۲۷)، قدس (۱۶۲۳)، قرچک (۱۶۳۵)، ملارد (۱۶۲۵) و ورامین (۱۶۳۶).
۱۷ چهارمحال و بختیاری اردل (۱۷۰۱)، بروجن (۱۷۰۵)، بن (۱۷۰۶)، سامان (۱۷۰۷)، شهرکرد (۱۷۰۹)، فارسان (۱۷۱۰)، کوهرنگ (۱۷۱۲)، کیار (۱۷۱۳) و لردگان (۱۷۱۷)
۱۸ خراسان جنوبی بشرویه (۱۸۱۰)، بیرجند (۱۸۰۲)، خوسف (۱۸۰۱)، درمیان (۱۸۰۵)، زیرکوه (۱۸۱۳)، سرایان (۱۸۰۷)، سربیشه (۱۸۰۸)، طبس (۱۸۲۵)، فـردوس (۱۸۱۱)، قائنـات (۱۸۱۵) و ۱۸ خراسان جنوبی نهبندان (۱۸۱۸).
۱۹ خراسان رضوی باخرز (۱۹۰۸)، بجستان (۱۹۰۱)، بردسکن (۱۹۰۵)، بینالود (۱۹۰۶)، تایباد (۱۹۰۹)، تربت جام(۱۹۱۶)، تربت حیدریه (۱۹۲۲)، جغتای (۱۹۲۳)، جوین (۱۹۲۶)، چناران (۱۹۲۸)، خلیل آباد (۱۹۳۰)، خواف (۱۹۳۴)، خوشاب (۱۹۴۱)، داورزن (۱۹۴۲)، درگز (۱۹۳۷)، رشتخوار (۱۹۴۰)، زاوه (۱۹۲۰)، سبزوار (۱۹۴۵)، سرخس (۱۹۴۷)، فریمان (۱۹۴۹)، فیروزه (۱۹۱۲)، قوچان (۱۹۵۱)، کاشمر (۱۹۵۳)، کلات (۱۹۵۵)، گناباد (۱۹۵۷)، مشهد (۱۹۶۰)، مه ولات (۱۹۶۲) و نیشابور (۱۹۶۵)
۲۰ خراسان شمالی اسفراین (۲۰۰۲)، بجنورد (۲۰۰۵)، جاجرم (۲۰۰۸)، رازوجرگلان (۲۰۰۳)، شیروان (۲۰۱۱)، فاروج (۲۰۱۳)، گرمه (۲۰۱۷) و مانه و سملقان (۲۰۱۶)
۲۱ خوزستان آبادان (۲۱۰۲)، آغاجاری (۲۱۲۱)، امیدیه (۲۱۰۴)، اندیکا (۲۱۰۷)، اندیمشک (۲۱۰۹)، اهواز (۲۱۱۲)، ایـذه (۲۱۱۵)، بـاغملـک (۲۱۱۷)، بـاوی (۲۱۱۰)، بندرماهشـهر (۲۱۲۰)، بهبهـان ،(۲۱۴۰) شوشـتر ،(۲۱۳۸) شـوش ،(۲۱۳۵) شـادگان ،(۲۱۳۴) رامهرمـز ،(۲۱۳۲) رامشـیر ،(۲۱۳۱) دشـتآزادگـان ،(۲۱۲۹) دزفول ،(۲۱۲۵) خرمشهر ،(۲۱۱۱) حمیدیه ،(۲۱۲۴) کارون (۲۱۶۶)، گتوند (۲۱۴۲)، لالی (۲۱۴۴)، مسجدسلیمان (۲۱۴۶)، هفتگل (۲۱۴۸)، هندیجان (۲۱۵۰) و هویزه (۲۱۵۱).
۲۲ زنجان ابهر (۲۲۰۲)، ایجرود (۲۲۰۴)، خدابنده (۲۲۰۸)، خرمدره (۲۲۰۹)، زنجان (۲۲۱۲)، سلطانیه (۲۲۰۱)، طارم (۲۲۱۴) و ماهنشان (۲۲۱۶).
۲۳ سمنان آرادان (۲۳۰۹)، دامغان (۲۳۰۲)، سمنان (۲۳۰۴)، شاهرود (۲۳۰۷)، گرمسار (۲۳۱۱)، مهدی شهر (۲۳۱۳) و میامی (۲۳۰۸)
۲۴ سیستان و بلوچستان ایرانشهر (۲۴۰۳)، چاه بهار (۲۴۰۶)، خاش (۲۴۰۸)، دلگان (۲۴۱۱)، زابل (۲۴۱۴)، زاهدان (۲۴۱۸)، زهک (۲۴۲۲)، سراوان (۲۴۲۵)، سـرباز (۲۴۲۹)، سـیب سـوران (۲۴۳۰)، فنـوج (۲۴۳۷)، قصرقند (۲۴۳۸)، کنارک (۲۴۳۳)، مهرستان (۲۴۱۶)، میرجاوه (۲۴۱۹)، نیکشهر (۲۴۴۰)، نیمروز (۲۴۴۶)، هامون (۲۴۴۸) و هیرمند (۲۴۳۵).
۲۵ فارس آباده (۲۵۰۱)، ارسنجان (۲۵۰۲)، استهبان (۲۵۰۴)، اقلید (۲۵۰۷)، بوانات (۲۵۰۹)، پاسارگاد(۲۵۱۰)، جهرم(۲۵۱۵)، خرامه (۲۵۸۱)، خرمبید (۲۵۱۶)، خنج (۲۵۱۹)،داراب (۲۵۲۲)، رستم (۲۵۲۴)، زریندشت (۲۵۲۶)، سپیدان (۲۵۲۸)، سروستان (۲۵۳۱)، شیراز (۲۵۳۶)، فراشبند (۲۵۳۸)، فسـا (۲۵۴۱)، فیروزآبـاد(۲۵۴۳)، قیروکـارزین (۲۵۴۶)،کـازرون (۲۵۵۱)،کـوار (۲۵۳۵)،گراش (۲۵۵۷)، لارستان (۲۵۵۸)، لامرد(۲۵۶۱)، مرودشت (۲۵۶۵)، ممسنی (۲۵۶۸)، مهر(۲۵۷۱) و نیریز(۲۵۷۶)
۲۶ قزوین آبیک (۲۶۰۲)، آوج (۲۶۰۶)، البرز (۲۶۰۴)، بوئین زهرا (۲۶۱۰)، تاکستان (۲۶۱۴) و قزوین (۲۶۱۹).
۲۷ قم قم (۲۷۰۴).
۲۸ کردستان بانه (۲۸۰۲)، بیجار (۲۸۰۷)، دهگلان (۲۸۰۹)، دیواندره (۲۸۱۲)، سروآباد (۲۸۱۴)، سقز (۲۸۱۷)، سنندج (۲۸۱۹)، قروه (۲۸۲۲)، کامیاران (۲۸۲۳) و مریوان (۲۸۲۷).
۲۹ کرمان ارزوئیه (۲۹۰۱)، انار (۲۹۱۵)، بافت (۲۹۰۳)، بردسیر (۲۹۰۵)، بم (۲۹۰۸)، جیرفت (۲۹۱۲)، رابر (۲۹۰۲)، راور (۲۹۱۴)، رفسـنجان (۲۹۱۸)، رودبـارجنوب (۲۹۲۱)، ریگـان ،(۲۹۴۲) کوهبنـان ،(۲۹۴۰) کرمان ،(۲۹۳۴) قلعه گنج ،(۲۹۰۷) فهرج ،(۲۹۴۳) فاریاب ،(۲۹۳۲) عنبرآباد ،(۲۹۲۹) شهربابک ،(۲۹۲۷) سیرجان ،(۲۹۲۴) زرند ،(۲۹۲۳) کهنوج (۲۹۴۴)، منوجان (۲۹۴۶) و نرماشیر (۲۹۰۹).
۳۰ کرمانشاه اسلام آبادغرب (۳۰۰۲)، پاوه (۳۰۰۴)، ثلاث باباجانی (۳۰۰۷)، جـوانرود (۳۰۰۹)، دالاهـو (۳۰۱۱)، روانسـر (۳۰۱۳)، سـرپل ذهـاب (۳۰۱۴)، سـنقر (۳۰۱۶)، صـحنه (۳۰۱۸)، ۳۰ کرمانشاه قصرشیرین (۳۰۲۰)، کرمانشاه (۳۰۲۴)، کنگاور (۳۰۲۵)، گیلان غرب (۳۰۲۷) و هرسین (۳۰۲۹).
۳۱ کهگیلویه و بویراحمد باشت (۳۱۱۵)، بویراحمد (۳۱۰۳)، بهمئی (۳۱۰۵)، چرام (۳۱۱۰)، دنا (۳۱۰۸)، کهگیلویه (۳۱۱۴)، گچساران (۳۱۱۶) و لنده (۳۱۱۳).
۳۲ گلستان آزادشهر (۳۲۰۲)، آققلا (۳۲۰۳)، بندرگز (۳۲۰۵)، ترکمن (۳۲۰۸)، رامیـان (۳۲۱۰)، علـیآبـاد (۳۲۱۲)، کردکـوی (۳۲۱۳)، کلالـه (۳۲۱۵)، گـالیکش (۳۲۲۲)، گرگـان ۳۲ گلستان (۳۲۱۷)، گمیشان (۳۲۰۷)، گنبدکاووس (۳۲۱۹)، مراوه تپه (۳۲۲۱) و مینودشت (۳۲۲۳).
۳۳ گیلان آستارا (۳۳۰۲)، آستانهاشرفیه (۳۳۰۴)، املش (۳۳۰۶)، بندرانزلی (۳۳۰۷)، رشـت (۳۳۱۳)، رضوانشـهر (۳۳۱۵)، رودبـار (۳۳۱۹)، رودسـر (۳۳۲۳)، سـیاهکل (۳۳۲۵)، ۳۳ گیلان شفت (۳۳۲۷)، صومعه سرا (۳۳۲۹)، طوالش (۳۳۳۴)، فومن (۳۳۳۶)، لاهیجان (۳۳۳۸)، لنگرود (۳۳۴۱) و ماسال (۳۳۴۳)
۳۴ لرستان ازنا (۳۴۰۲)، الیگودرز (۳۴۰۵)، بروجرد (۳۴۰۷)، پلدختر (۳۴۰۸)، خرمآباد (۳۴۱۳)، دلفان (۳۴۱۵)، دورود (۳۴۱۷)، دوره (۳۴۱۸)، رومشکان (۳۴۲۴)، سلسـله (۳۴۲۲) ۳۴ لرستان و کوهدشت (۳۴۲۷)
۳۵ مازندران آمل (۳۵۰۳)، بابل (۳۵۰۹)، بابلسر (۳۵۱۲)، بهشهر (۳۵۱۳)، تنکابن (۳۵۱۷)، جویبار (۳۵۲۰)، چالوس (۳۵۲۲)، رامسـر (۳۵۲۳)، سـاری (۳۵۲۷)، سـوادکوه (۳۵۳۰)، سوادکوه شمالی (۳۵۲۹)، سیمرغ (۳۵۳۳)، عباسآباد (۳۵۱۶)، فریـدونکنار (۳۵۳۲)، قـائمشـهر (۳۵۳۴)، کلاردشـت (۳۵۲۱)، گلوگـاه (۳۵۳۶)، محمود آبـاد (۳۵۳۸)، میاندورود (۳۵۲۸)، نکاء (۳۵۳۹)، نور (۳۵۴۳) و نوشهر (۳۵۴۵).
۳۶ مرکزی اراک (۳۶۰۲)، آشتیان (۳۶۰۳)، تفرش (۳۶۰۵)، خمین (۳۶۰۷)، خنداب (۳۶۰۹)، دلیجـان (۳۶۱۰)، زرندیـه (۳۶۱۲)، سـاوه (۳۶۱۳)، شـازند (۳۶۱۷)، فراهـان (۳۶۰۴)، ۳۶ مرکزی کمیجان (۳۶۱۸) و محلات (۳۶۲۰)
۳۷ هرمزگان ابوموسی (۳۷۰۲)، بستک (۳۷۰۵)، بشاگرد (۳۷۱۵)، بندرعباس (۳۷۰۹)، بندرلنگه (۳۷۱۲)، پارسیان (۳۷۱۴)، جاسـک (۳۷۱۷)، حـاجیآبـاد (۳۷۲۰)، خمیـر (۳۷۲۲)، ۳۷ هرمزگان رودان (۳۷۲۶)، سیریک (۳۷۲۸)، قشم (۳۷۳۰) و میناب (۳۷۳۴)
۳۸ همدان اسدآباد (۳۸۰۱)، بهار (۳۸۰۴)، تویسرکان (۳۸۰۶)، رزن (۳۸۰۹)، فامنین (۳۸۲۲)، کبودرآهنگ (۳۸۱۲)، ملایر (۳۸۱۶)، نهاوند (۳۸۲۰) و همدان (۳۸۲۳).
۳۹ یزد ابرکوه (۳۹۰۲)، اردکان (۳۹۰۵)، اشکذر (۳۹۱۳)، بافق (۳۹۰۷)، بهاباد (۳۹۰۶)، تفت (۳۹۰۸)، خاتم (۳۹۱۰)، مهریز (۳۹۱۷)، میبد (۳۹۱۸) و یزد (۳۹۲۰).
۴۱ خارج از کشور داوطلبانی که محل تولد، صدور شناسنامه و یا اقامت آنان خارج از کشور می‌باشد، کد ۹۹۹۹ را در بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام درج نمایند.

فهرست دستگاه‌های متقاضی

شغل محل ها و شرایط دستگاه‌ها شامل

– شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، همدان، یزد.

– شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایالم، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، مشهد، هرمزگان، همدان، یزد، اهواز، شیراز، کاشان

– شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران، اردبیل، البرز، ایلام، قم، هرمزگان، جنوب استان کرمان، شمال استان کرمان، شهرستان اصفهان، غرب استان مازندران

 

خروج از نسخه موبایل