اطلاعیه شماره دو: شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی
شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی
پایگاه خبری اختبار- در پی انتشار فراخوان تکمیل ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراکز استانها در سال ۹۶، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان تصدی این دفاتر را به شرح زیر اعلام کرد:
فراخوان تکمیل ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراکز استانها در سال ۹۶ را اینجا بخوانید
شرایط عمومی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی
۱. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
۲. التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه؛
۳. تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی؛
۴. عدم اعتیاد به مواد مخدر؛
۵. عدم سوء پیشینه کیفری؛
۶. دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد؛
۷. توانایی جسمی و روحی لازم.
شرایط اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی
۱. دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه؛
۲. داشتن حداقل بیست و پنج سال سن؛
۳. دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط با حوزه های قضایی یا حقوقی؛
نکته ۱: پنج سال ابتدایی سابقه کار با عنوان پیش شرط ثبت نام بوده و امتیازی به آن تعلق نمیگیرد.
نکته ۲: جهت اختصاص امتیاز به مشاغلی مانند محقق و پژوهشگر در قسمت شغلی، بایستی شخص صرفا" به این حرفه مشغول بوده و درنهادهای پژوهشی مرتبط حقوقی یا قضایی فعالیت داشته باشد.
۴. دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه.
علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی فوق، افرادی که دارای سوابق خدمتی تأیید شده باشند به تشخیص اداره کل خدمات قضایی، در اولویت قرار دارند.
توجه: دریافت پروانه و اشتغال در دفتر برای افراد ذیل ممنوع می باشد:
۱. وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده ۱۸۷ و کارشناسان رسمی دادگستری؛
۲. قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده و این محکومیت قطعیت یافته است؛
۳. شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده ۲ قانون تجارت؛
۴. کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات عمومی غیر دولتی.
نکته: کارمندان و مستخدمان دولت و مؤسسات عمومی غیر دولتی در هنگام ثبتنام نباید به این مشاغل مشغول به کار باشند.
امتحان تاسیس دفتر خدمات الکترونیکی صوری است و مردم را بی جهت ثبت نام می کنند تا هرینه گزاف و هنگفتی بدست اورند سازمان از بین کارمندان دادگاه انتخاب می کند و این ثبت نام هم دروغ می باشد.خواهشمند است قول اینها را نخورید.
رییس مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال آینده بنا داریم در خصوص ثبت نام وکلا و کارشناسان هم اقدام کنیم که می توانند تحت شبکه، احراز هویت شوند و از دفاتر خودشان یا محل اقامت خودشان، خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند. اگر بنا باشد وکلا اقدام به ثبت دادخواست کنند آیا راه اندازی دفاتر خدمات و هزینه و استخدام نیروی انسانی بویژه در شهرستانها صرفه اقتصادی دارد. فکر کنم اساس دفاتر مبنی بر شاغل کردن بازنشسته های دادگستری باشه و بقیه ….
سلام
بند ۳و نکته هاش چی میخواد بگه ، الان من شاغل نیستم سابقه کار هم ندارم .خانم ۳۰ساله هستم لیسانس حقوق . میتونم شرکت کنم ؟
لطفا راهنمایی بفرمایید.متشکرم
شغل فقط مختص شاغلان شده .
پروانه وکالت شده مخصوص بازنشستگان
دفتر خدماتی شده مخصوص کارمندان
اصلا یه قانون وضع کنید که احدی از جوانان حق اشتغال ندارد .
هم خودتون راحت میشوید هم جوانان از بلاتکلیفی . اون موقع میدونن باید بشینن تو خونه تا براشون خواستگار بیاد .چونکه باقی مشاغل هم توسط خانم ها مشغول شده .
احسنت!
همه قوا کلا همت کردند هیچ خانومی تو خونه نمونه و هیچ کارمند و بازنشسته ای کمتر از ۳ شغله نباشه
پنج سال سابقه!!!!
شرایط استخدامی. خیلی تاسف باره میتونستن دوره کارآموزی بذارن بعد از قبولی