دادستان کل کشور: تعداد وکلا کم است

پایگاه خبری اختبار- دادستان کل کشور آمار وکلای دادگستری را کم دانست و این موضوع را از چالش‌های قوه قضاییه عنوان کرد.

به گزارش اختبار به نقل از فارس، موحدی‌آزاد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بُعد رسیدگی قضایی و فصل خصومات به آنچه مدنظر بودیم نرسیدیم و نارضایتی‌هایی وجود دارد، افزود: فرهنگ مراجعه به وکیل برای عموم مردم معنایی ندارد و کسانی که سطح مالی مناسبی دارند از وکیل استفاده می کنند در حالی که قوه قضائیه به وسیله وکیل تسخیری و وکیل معاضدتی زمینه را برای بهره‌مندی همه اقشار از وکیل فراهم کرده است.

دادستان کل کشور با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری وکلا در کشور گفت: نسبت به جمعیت آمار وکلا پایین است که یک چالش برای قوه قضائیه به شمار می‌رود.

موحدی‌آزاد ادامه داد: تعداد قضات نسبت به پرونده‌های وارده به حوزه قضائیه کم است و در ماه به قاضی ۱۵۰ پرونده ارجاع می‌شود که یکی از دلایل طولانی شدن دادرسی و کاهش صدور آراء متقن، کثرت کار است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود قضات ناچاریم از قضات جوان و کم‌تجربه استفاده کنیم، گفت: مجلس مجوز جذب یک هزار و ۱۵۰ قاضی در سال را به ما داده است که در گذشته این آمار ۸۰۰ نفر بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه به همین نسبت می‌توانیم کارمند در دادگستری‌ها جذب کنیم گفت: البته تاکنون به دلیل مشکلات مالی که با آن مواجه بودیم نتوانستیم این تعداد را جذب کنیم که این هم از چالش‌های قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید:

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چون حضور وکیل در پرونده ها اجباری نیست و اکثریت مردم توان پرداخت حق الوکاله را ندارند . تعداد وکلا از زیاد هم زیادتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا