نماد سایت پایگاه خبری اختبار

دستگیری ۴ متهم فروش سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

دستگیری ۴ متهم فروش سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

دستگیری ۴ متهم فروش سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه از دستگیری چهار نفر از افرادی که سوالات آزمون وکالت را فروخته بودند، خبر داد.

به گزارش اختبار، در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی از دستگیری چهار نفر از افرادی خبر داد که سوالات آزمون وکالت را فروخته و در اِزای آن مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده بودند.

وی افزود: همچنین طی روزهای گذشته چند نفر به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری در یکی از حوزه‌های شوراهای حل اختلاف کشور، دستگیر شدند.

گفتنی‌ است دومین آزمون سال ۱۴۰۲ مرکز وکلای قوه قضاییه عصر روز جمعه ۱۸ اسفند برگزار شد و اندکی پس از برگزاری این آزمون زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات در فضای مجازی منتشر شد و برخی داوطلبان مدعی شدند یک کانال تلگرامی ساعاتی قبل از برگزاری، سوالات آزمون را منتشر کرده است.

با بالاگرفتن موضوع، محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه روز ۲۱ اسفند اعلام کرد: کلیه بخش‌های ذیربط در دستگاه قضایی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می‌دهم که در رابطه با موضوع لو رفتن سؤالات آزمون وکالت، پیگیری‌ها و بررسی‌های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند.

بااینحال رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در فروردین سال جاری مدعی شد «لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه شایعه‌ای بیش نبوده است». عبدلیان‌پور همچنین گفت: «تحقیقاتی صورت گرفته و مشخص شده است که این شایعه‌ای بیش نبوده و آزمون به صورت قانونی برگزار شده است.»

همچنین روز گذشته (یکشنبه) پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش، با بیان اینکه «آزمون از نظر ما آزمون سالمی بوده و مشکلی نیست» عنوان کرد: یک اتفاقی افتاد و چند سوالی قبل از آزمون بیرون آمد که این موضوع ریشه یابی شده است.

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل