رئیس سازمان امور دانشجویان: برای حل مشکل دانشجویانی که پرونده انضباطی دارند، اقدام شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان امور دانشجویان خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه ها گفت: با توجه به تحولات کشور در خصوص دانشجویان اخراجی و تعلیقی کمیته رسیدگی به این قبیل دانشجویان ایجاد شود.

به گزارش اختبار به نقل از مهر، هفتادو پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور صبح امروز با حضور رییس سازمان امور دانشجویان در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد.

سعید حبیبا رییس سازمان امور دانشجویان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با آغاز سال تحصیلی همزمان شده است، گفت: حصرت آقا همواره تاکید دارند دانشجویان باید احساس کنند کرامت و عزت آنها در دانشگاه حفظ می شود. پس دانشگاه های ما باید جای امنی برای دانشجویان باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان ممکن‌است دچار چالش انضباطی شوند ولی این ها فرزندان‌ما هستند و باید معاونان دانشجویی توجه جدی به آنها داشته باشند.

وی افزود: تقاضا دارم با توجه به تحولات کشور و فرمایشات ریاست جمهوری در خصوص دانشجویان اخراجی و تعلیقی کمیته ایجاد شود ما بتوانیم روزنه امیدی که در جوانان ایجاد شده را تقویت کرده و قوت ببخشیم.

ما با دانشجویان نسل z مواجه هستیم

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: در حال حاضر ما با دانشجویان نسل z مواجه هستیم که متفاوت هستند بنابراین پرونده هایی که در کمیته انضباطی تشکیل شده قبل از بازگشایی تمهیداتی ببینید تا ما شاهد حل شدن‌مشکل آنها باشیم.

وی ادامه داد: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان این امکان را دارند اگر مشکلی بود به آنها ارجاع دهید یک‌کمیته هم در وزارت علوم‌ایجاد شده است. ولی مطلوب تر است که خود معاونان دانشجویی این‌موصوع را مدیریت کرده و در استان این‌مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: بحث فضای شاداب و امیدآفرین در دانشگاه‌ها از سیاست هایی است که از قبل بوده ولی الان باید به آن بیشتر توجه شود. تلاش کنیم این فضایی که در کشور ما به وجود آمده و عمده جوانان درحال رفتن هستند را برعکس کنیم‌، ما می توانیم. بهترین مثال دفاع مقدس است،بچه های این مرزوبوم‌توانستند در مقابل تمام دنیا بایستند.

خروج از نسخه موبایل