شرایط اختصاصی کانون های وکلای دادگستری در آزمون وکالت ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- با انتشار دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳، برخی از کانون های وکلای دادگستری در اطلاعیه هایی، شرایط اختصاصی خود را برای داوطلبان شرکت در آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۳ اعلام کرده اند.

به گزارش اختبار، یکی از موارد ذکر شده در بخش تذکرات دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳، ممنوعیت شرکت کارآموزان و وکلا در آزمون وکالت ۱۴۰۳ عنوان شده است و در تبصره ای نیز متذکر شده است که کارآموزان جهت اطلاع از امکان شرکت مجدد در آزمون به سایت اختصاصی کانون خود مراجعه نمایند.

 آزمون وکالت ۱۴۰۳ در روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و فرآیند ثبت نام از ۵ مهر آغاز و تا ۱۴ مهر ادامه دارد.

در بند ۶ تذکرات دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳ آمده است:

١١-۶- ثبت نام و شرکت وکلا و کارآموزان دادگستری عضو کانون های وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود.

تبصره ۱- طبق تصمیم هیات مدیره محترم برخی کانونها شرکت مجدد کارآموزان در آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در حوزه همان کانون بلامانع است ولیکن احتساب دوره کارآموزی صرفاً مخصوص کارآموزانی است که در آزمون برگزار شده طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پذیرفته شده اند لذا کارآموزان محترم جهت اطلاع از امکان شرکت مجدد در آزمون به سایت اختصاصی کانون خود مراجعه نمایند.

۶-۱۲- تاکید می شود متقاضیان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانون ها در سایت اختصاصی آن ها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون مطلع شوند زیرا با توجه به مستقل بودن کانون ها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آن ها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای متقاضیان ورود به آن لازم الاتباع است.

در همین راستا کانون های وکلای دادگستری در اطلاعیه هایی، شرایط اختصاصی خود را برای داوطلبان شرکت در آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۳ اعلام کرده اند.

شرایط اختصاصی کانون وکلای آذربایجان شرقی در آزمون وکالت ۱۴۰۳

کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی به جهت پرهیز از مشکلات ناخواسته و مدیریت بهینه کارآموزی و با توجه به ممنوعیت پیش‌بینی‌شده در ماده ۳۹  آیین‌نامه، از پذیرش کارآموز میهمان برای طی دوره کارآموزی در حوزه این کانون و از معرفی کارآموز خود به کانون‌های دیگر معذور است و به این قبیل درخواست‌ها ترتیب اثر داده نخواهد شد.

کانون وکلای دادگستری استان در هر مرحله از تشکیل پرونده و فرایند کارآموزی، چنانچه شخص پذیرفته‌شده در آزمون را واجد شرایط قانونی تشخیص ندهد، پذیرش اولیه متقاضی را کان‌لم‌یکن اعلام خواهد داشت.

به جهت کثرت پذیرفته‌شدگان و عدم وصول پاسخ استعلامات از مراجع ذیصلاح، چنانچه به شخص پذیرفته‌شده در آزمون اجازه شرکت در کلاس‌های آموزشی داده شود و در این بازه زمانی پاسخ استعلامات منفی باشد یا وضعیتی پدید آید که شخص یادشده را نتوان به عنوان کارآموز وکالت به رسمیت شناخت شرکت در کلاس‌های آموزشی و اقدامات اولیه اداری «حق مکتسب» محسوب نمی‌شود.

شرکت مجدد کارآموزان موضوع قانون تسهیل این کانون در آزمون ورودی ۱۴۰۳ بلامانع است.

شرایط اختصاصی کانون وکلای قم در آزمون وکالت ۱۴۰۳

شرکت کارآموزان وکالت دادگستری در آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در سال ۱۴۰۳ ،کانون وکلای دادگستری استان قم بلامانع است.

پس از اعلام نتایج، محل اشتغال بعد از کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۳ بر اساس رتبه کسب شده در آزمون و ظرفیت تعیین شده در هیات مدیره در هریک از شهرستان های استان قم (قم، کهک، خلجستان، سلفچگان، جعفرآباد و قنوات) می باشد.

شرایط اختصاصی کانون وکلای خراسان شمالی در آزمون وکالت ۱۴۰۳

با توجه به مذاکراتی که در دوره اخیر با قوه قضاییه و اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران صورت گرفته است ملاک سن ۲۵ سال در زمان پذیرش برداشته شده است و اگر چنانچه کارآموز در زمان اختبار و اخذ پروانه پایه یک از کانون کمتر از ۲۵ سال تمام باشد پروانه وکالت پایه به ایشان تعلق نمی گیرد. و همچنین پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی به کسانی داده میشود که در زمان ثبت نام سن آنها از پنجاه (۵۰) سال تمام بیشتر نباشد و این شرط در زمان پذیرش در محل کانون بررسی می گردد.

شرایط اختصاصی کانون وکلای البرز در آزمون وکالت ۱۴۰۳

هیات مدیره کانون وکلای دادگستری البرز پیرو آگهی منتشره آزمون پذیرش متقاضیان پروانه وکالت کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ درخصوص شرایط اختصاصی به اتفاق آرا مصوب نمود، صرفا کارآموزان پذیرفته شده کانون البرز در آزمون ۱۴۰۲ حق شرکت در آزمون پذیرش کارآموزی سال ۱۴۰۳ در حوزه کانون وکلای البرز را دارند. این مصوبه شامل کارآموزان ۱۴۰۲ مشمول قانون تسهیل بوده و شامل سایر کارآموزان سال‌های ماقبل (قبل از ۱۴۰۲) یا بند دال کانون وکلای البرز و همچنین وکلا و کارآموزان سایر کانون‌ها نمی باشد.

شرایط اختصاصی کانون وکلای همدان در آزمون وکالت ۱۴۰۳

به موجب تصمیم هیات مدیره محترم کانون وکلای دادگستری استان همدان شرکت مجدد قبول شدگان (کارآموزان و  وکلا) آزمون سالهای قبل، در آزمون سال ۱۴۰۳ کانون وکلای دادگستری استان همدان ممنوع می باشد.

شرایط اختصاصی کانون وکلای کرمان در آزمون وکالت ۱۴۰۳

کانون وکلای دادگستری استان کرمان موافقت خود را با شرکت مجدد کارآموزان در آزمون ورودی ۱۴۰۳ اعلام کرد.

شرایط اختصاصی کانون وکلای خراسان در آزمون وکالت ۱۴۰۳

در خصوص نامه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ریاست محترم اسکودا مبنی بر اعلام نظر کانون جهت «تجویز یا عدم تجویز شرکت مجدد کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۳ با این قید که احتساب دوره کارآموزی صرفا مخصوص کارآموزانی که در آزمون بر اساس قانون تسهیل پذیرفته شده اند باشد» به اتفاق آراء با شرکت مجدد کارآموزان مذکور در آزمون ۱۴۰۳ موافقت می گردد، ضمناً به عنوان شرط اختصاصی کانون وکلای دادگستری خراسان با توجه به تعداد زیاد پذیرفته شدگان کارآموز در این کانون و محدودیت اعلام شده توسط کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری خراسان از پذیرش کارآموزان سایر کانونها به عنوان میهمان معذور بوده و با درخواست مهمانی کارآموزان ورودی ۱۴۰۳ به کانون وکلای دادگستری خراسان مخالفت خواهد گردید.

شرایط اختصاصی کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویر احمد در آزمون وکالت ۱۴۰۳

۳-درخصوص نامه شماره ۰۳-۲۲۰۹ مورخ ۱۴۰۳/۶/۲۵ نظربه موافقت قبلی درمورد عدم مانع حضور و شرکت کارآموزان منصرف از دوره جهت حضور و شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۳، موافقت کانون فارس با انصراف کارآموزان عضو حوزه کانون متبوع جهت شرکت مجدد درآزمون این حوزه اعلام می گردد.

شرایط اختصاصی کانون وکلای اصفهان در آزمون وکالت ۱۴۰۳

با توجه به مصوبه مورخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ (شصت و سومین جلسه هیات مدیره)، هیات مدیره به اتفاق آرا با شرکت مجدد کارآموزان فعلی (مشمول قانون تسهیل)، در آزمون وکالت ۱۴۰۳ با احتساب دوره کارآموزی آنان و حق برخورداری از انتخاب شهر بر اساس رتبه جدید اخذ شده، موافقت نمود.

شرایط اختصاصی کانون وکلای گیلان در آزمون وکالت ۱۴۰۳

ثبت‌نام و شرکتِ وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت دادگستری عضو کانون‌های وکلای دادگستری ایران به‌جزء اعضای کانون وکلای دادگستری گیلان، در آزمون داوطلبین کارآموزی وکالت ۱۴۰۳ (استان گیلان) ممنوع است و در صورت شرکت و پذیرفته شدن در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می‌شود.

شرایط اختصاصی کانون وکلای قزوین در آزمون وکالت ۱۴۰۳

طبق تصمیم هیدت مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین، شرکت مجدد کارآموزان در آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در حوزه کانون قزوین بلامانع است، ولیکن احتساب دوره کارآموزی صرفاً مخصوص کارآموزانی است که در آزمون مشمول قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پذیرفته شده اند.

شرایط اختصاصی کانون وکلای هرمزگان در آزمون وکالت ۱۴۰۳

بدینوسیله به اطلاع می رساند ثبت‌نام آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ در سایت سنجش آغاز و تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ادامه دارد.
تاکید میگردد بر اساس مصوبه هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان، وکلا و کارآموزان وکالت حق شرکت در آزمون کارآموزی وکالت را ندارند.

در حال تکمیل…

بیشتر بخوانید:

دوره عام و خاص حقوقی و کیفری آزمون وکالت هوشیار

کتاب قوانین خاص وکالت اسکودا و مرکز وکلای قوه قضاییه ویرایش6 هوشیار

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا