شیوه نامه پذیرش درخواست اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا از طریق دفاتر اسناد رسمی

بخشنامۀ شمارۀ ۱۴۰۰/۵۳۶۴۴ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

در اجرای بند ب اصلاحی ماده ۲ آئین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی مصوب ۱۳۹۸/۱۲/۶ مفاد شیوه‌نامه به شرح زیر می‌باشد:

ماده ۱- پذیرش درخواست اجرای مفاد اسناد لازم الاجراء از طریق دفاتر اسناد رسمی مطابق بندهای ذیل انجام می‌پذیرد.

۱-۱- درکلیه مواردی که صدور اجرائیه طبق قوانین و مقررات با اداره ثبت محل می‌باشد، یا موضوع درخواست اجرائیه قبوض اقساطی است، متقاضی صدور اجرائیه باید درخواست خود را به انضمام مدارک و مستندات مرتبط حسب مورد به یکی از دفاتر اسناد رسمی تعیین شده در این شیوه نامه ارائه نماید.
سردفتر پس از احراز هویت و صلاحیت درخواست کننده مکلف است با رعایت شرایط قانونی پذیرش صدور اجرائیه، نسبت به ورود و تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت الکترونیک اسناد اقدام، مدارک و مستندات مربوط را به سند الکترونیکی تبدیل و ظرف ۴۸ ساعت از طریق سامانه مذکور جهت صدور اجرائیه به اداره اجرای ثبت محل ارسال و اصل مدارک و مستندات را به متقاضی عودت نماید.

تبصره ۱ – اصل قبوض اقساطی، چک، برگ وثیقه انبارهای عمومی، اسناد، قراردادها و آراء مستند صدور اجرائیه پس از ممهور شدن به مهر “پذیرش اجرا شد” به بستانکار مسترد می گردد.

۲-۱- ادارات و شعب اجراء مکلفند تقاضانامه صدور اجرائیه و مدارک و مستندات ارسالی توسط دفاتر اسناد رسمی را بررسی و حداکثر ظرف ۲۴ ساعت نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی و صدور اجرائیه اقدام نمایند و در صورت مشاهده هرگونه نقص در مدارک و مستندات ارسالی یا احراز عدم صلاحیت متقاضی برای درخواست صدور اجرائیه، مراتب را از طریق سامانه به دفترخانه مربوط اعلام نموده در این صورت دفترخانه باید ظرف ۲۴ ساعت حسب مورد نسبت به رفع نقص اقدام نموده و یا مراتب را از طریق پیامک به متقاضی اعلام نماید.

۳-۱- ارائه هرگونه درخواست و پیگیری اقدامات اجرائی توسط طرفین پرونده صرفاً با استفاده از کد رهگیری پرونده از طریق پورتال سازمان یا دفترخانه مربوط امکان پذیر خواهد بود و در صورت پیگیری از طریق مراجعه به دفترخانه، سردفتر مکلف است ظرف ۲۴ ساعت تقاضای ذینفع را از طریق سامانه به اداره یا شعبه اجرای مربوط ارسال نماید.
تبصره – در مواردی که مطابق آئین نامه اجراء ذینفع نسبت به اقدامات اجرائی اعتراض داشته باشد باید در مهلت مقرر اعتراض خود را به دفترخانه مربوط تسلیم نماید و سردفتر مکلف است فوراً اعتراض را به اداره اجرا به طریق الکترونیک ارسال نماید، تاریخ ثبت اعتراض در سامانه ثبت الکترونیک اسناد ملاک عمل اداره اجرا می‌باشد لیکن در موارد ضروری که به علت ضیق وقت بیم تضییع حق معترض می‌رود، ارائه درخواست به ادارات اجرا بلامانع است.

۴-۱- حق‌الزحمه ارائه خدمات سردفتر بابت پذیرش صدور اجرائیه اسناد لازم الاجراء و سایر خدمات تبعی، مطابق تعرفه خدمات برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود. ضمناً چنانچه در راستای اجرای قسمت اخیر بند ۱-۲ نیاز به رفع نقصی باشد که ناشی از اشتباه سردفتر است نه متقاضی، سردفتر حق دریافت هیچگونه هزینه مجدد را نخواهد داشت.

۵-۱- سران دفاتر اسناد رسمی مکلفند ظرف مواعد فوق الذکر نسبت به پذیرش تقاضای صدور اجرائیه اقدام و در صورت امتناع از پذیرش به هر علت، مراتب را با ذکر دلیل موجه کتباً به متقاضی اعلام نماید که در غیر اینصورت تحت تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت.

۶-۱- در کلیه اسناد رهنی که به علل مندرج در مواد ۱۱۲ و ۱۱۵ الی ۱۱۷ آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی؛ امکان استیفای مطالبات بستانکار از محل مورد وثیقه، مقدور نباشد عملیات اجرایی به موجب همان اجراییه سند رهنی، مطابق مقررات اجرای اسناد ذمه‌ای قابل تعقیب و از شمول مقررات این شیوه نامه خارج می باشد.

۷-۱- طرفین پروندهای جاری اجرا جهت ارائه هرگونه درخواست‌های بعدی مکلفند با اعلام شماره مکانیزه پرونده اجرا به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه فرمایند.

۸-۱- در تکمیل تقاضانامه‌های درخواست پذیرش صدور اجرائیه رعایت نکات ذیل ضروری است:
الف- در فرم تقاضانامه، متقاضی باید مشخصات هویتی خود شامل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، و محل صدور، تاریخ تولد، کد ملی و نیز مشخصات هویتی متعهدین سند برابر سند مورد تقاضای اجرائیه و محل اقامت خود و محل اقامت متعهدین مندرج در اسناد مربوطه و موضوع مورد تقاضا (موضوع لازم الاجرا) و مشخصات مستند صدور اجرائیه از قبیل شماره چک، بانک صادرکننده یا شماره سند مورد تقاضا، شماره دفترخانه و درصورت فوت متعهد، نام و مشخصات ورثه (صرف معرفی ورثه کفایت می‌کند و نیازی به ارائه گواهی حصر وراثت نمی‌باشد) را قید نماید.
ب- چنانچه بستانکار بانک یا مراجعی هستند که حق دریافت خسارت تأخیر تأدیه را دارند علاوه بر قید اصل طلب و سود، میزان خسارت تأخیر تأدیه را نیز تا روز درخواست و از تاریخ درخواست به بعد، طبق مقررات تصریح نمایند.
ج- میزان حق بیمه و حق الوکاله (در صورت تعلق) درتقاضانامه قید شود.

ماده ۲- نکات مهم، مدارک و مستندات قانونی لازم جهت پذیرش درخواست اجرای اسناد لازم الاجرا از طریق دفاتر اسناد رسمی به شرح زیر می‌باشد:

۱-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه چک

۱-۱-۲- مدارک لازم

۲-۱-۲- نکات مهم

الف – تقاضای صدور اجرائیه صرفاً علیه صادر کننده چک و در صورت فوت، علیه وراث وی قابل پذیرش است و در مورد چک‌های صادره از اشخاص حقوقی، متقاضی می‌تواند هم علیه صادر کننده و هم صاحب حساب متضامناً درخواست اجرا نماید

ب – در صورت تعدد چک‌های مورد تقاضا علیه بدهکار واحد، سردفتر مکلف است در قالب یک تقاضانامه، نسبت به پذیرش تقاضای صدور اجراییه مبادرت نماید.

ج – در صورت تعدد صاحبان حساب، درخواست اجرای چک فقط نسبت به شخص یا اشخاصی که برابر گواهینامه عدم پرداخت، چک را امضاء نموده اند نسبت به مبلغ چک قابل پذیرش می باشد.

د – دارنده چک که حق تقاضای پذیرش درخواست صدور اجرائیه را دارد اعم از کسی که چک در وجه آن صادر شده باشد یا به نام او ظهرنویسی شده یا حامل چک در مورد چکهای در وجه حامل.

هـ – چک مورد تقاضا باید:

و – گواهینامه عدم پرداخت چک باید حاوی شرایط زیر باشد:

۳-۱-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

درخواست اجرای چک از دفاتر اسناد رسمی واقع در محل اقامت متقاضی (متعهدله) یا محل وقوع بانک محال‌علیه صورت می‌گیرد و در مورد چک‌های صادره از شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور، از دفاتر اسناد رسمی واقع در شهر تهران به عمل می‌آید.

۴-۱-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده ۲ قانون صدور چک مصوب ۱۳۵۵ و ماده ۱۸۳ آئین نامه اجرا.

۲-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه وصول هزینه‌های مشترک آپارتمانها

۱-۲-۲- مدارک لازم

۲-۲-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در شهر محل وقوع ملک صورت می‌گیرد.

۳-۲-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده ۱۰ مکرر اصلاحی قانون تملک آپارتمانها مصوب ۵۱/۱۱/۲ و اصلاحی ۵۹/۳/۱۷ و ماده ۱۰۸ آئین نامه اجرا.

۳-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه وصول هزینه‌های مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی

۱-۳-۲- مدارک لازم

۲-۳-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در شهر محل وقوع ملک صورت می‌گیرد.

۳-۳-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده ۹ قانون نحوه واگذاری مالکیت اداره امور شهرک‌های صنعتی و تبصره ۲ آن.

۴-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه عوارض شهرداری

۱-۴-۲- مدارک لازم

۲-۴-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۳-۴-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

مواد ۸ و ۱۳ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۴۷/۹/۷ و مواد ۷۷ و ۱۱۰ قانون شهرداری و ماده ۱۸۱ و ۱۸۲ آئین نامه اجرا.

۵-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه قراردادهای عادی بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز غیربانکی و صندوق تعاون

۱-۵-۲- مدارک لازم

۲-۵-۲- نکات مهم

الف – پذیرش تقاضا به طرفیت اشخاصی که در قرارداد نام آنها ذکر شده و ذیل کلیه اوراق قرارداد را امضاء نموده باشند صورت می گیرد.

ب – پذیرش تقاضا نسبت به مبالغی که منجزاً در قرارداد قید شده اعم از اصل طلب، سود و خسارت تأخیر تأدیه انجام می‌گیرد.

ج – چنانچه تقاضای پذیرش اجرائیه مربوط به قرارداد داخلی بانک‌ها با موضوع معاملات اموال غیرمنقول و یا خودرو باشد (مانند قراردادهای اجاره به شرط تملیک املاک یا خودرو) به دلیل اینکه تنظیم این نوع معاملات الزاماً باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد، قابلیت پذیرش ندارد.

۳-۵-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۴-۵-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

قانون اصلاح ماده ۱۵ قانون عملیات بانکی بدون ربا و الحاق دو تبصره به آن مصوب ۱۳۶۵
قانون تسری امتیازات خاص بانک‌ها به مؤسسات اعتباری مجاز غیربانکی مصوب ۱۳۸۱
و قانون تسری امتیازات خاص بانک‌ها به صندوق تعاون مصوب ۱۳۸۱
و ماده ۱۹۹ آئین نامه اجرا.

۶-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه مربوط به آراء هیأت داوری بورس اوراق بهادار

۱-۶-۲- مدارک لازم

۲-۶-۲- نکته مهم

قراردادهای صادره از هیأت داوری بورس قابلیت صدور اجرائیه ندارند.

۳-۶-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۴-۶-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

تبصره ۵ ماده ۳۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب ۸۴/۹/۱ و ماده ۱۹۴ آئین نامه اجرا.

۷-۲- صدور اجرائیه اسناد عادی اعطای تسهیلات اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستائی، تولید و صندوق تعاون روستائی ایرانیان، کشاورزی، عشایری، صیادی، صنایع روستائی و فرش

۱-۷-۲- مدارک لازم

۲-۷-۲- نکته مهم

مبلغ قرارداد نباید از ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ سال تجاوز نماید (ماده واحده قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستائی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب ۹۴/۱۲/۱۷)

۳-۷-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۴-۷-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده واحده قانون اعتبار اسناد وام‌های پرداختی شرکت های تعاونی روستائی، عشایری و صیادی به اعضا مصوب ۹۴/۱۲/۱۷ و ماده ۱۱ قانون تشکیل بانک تعاون کشاورزی ایران مصوب ۱۳۴۸ و تبصره ۶۳ ماده واحده قانون بودجه اصلاحی سال ۵۲ و ۵۳ کل کشور.

۸-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه وصول مطالبات شرکت فرودگاهی و ناوبری هوائی ایران

۱-۸-۲- مدارک لازم

۲-۸-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۳-۸-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

بند ۵ ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور.

۹-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه قبوض اقساطی

۱-۹-۲- مدارک لازم

۲-۹-۲- نکات مهم

الف – سررسید پرداخت قبض اقساطی مورد تقاضا باید فرا رسیده باشد.
ب – اگر متقاضی بخواهد از شرط مندرج در سند استفاده نماید (مثل اینکه در سند شرط شده باشد که در صورت عدم پرداخت یک یا چند قبض اقساطی کلیه قبوض حال می‌شود) مشمول ماده ۵ آیین‌نامه اصلاحی مصوب ۹۸/۱۲/۶ بوده و هرگونه اقدام با دفترخانه تنظیم کننده سند مربوطه است.

۳-۹-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه تنظیم کننده سند مربوط به قبض اقساطی، صورت می گیرد.

۴-۹-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

بند ب اصلاحی ماده ۲ آئین نامه اجرا.

۱۰-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه تخلیه فروشگاه‌ها و غرفه‌های احداثی در پایانه‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی

۱-۱۰-۲- مدارک لازم

۲-۱۰-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل وقوع ملک صورت می‌گیرد.

۳-۱۰-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

تبصره ۴ قانون اصلاح قانون تأسیس شرکت سهامی خاص پایانه‌های عمومی و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و ماده ۲۰۰ آئین نامه اجرا.

۱۱-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه وصول مطالبات و پرداخت‌های خسارت بیمه گر

۱-۱۱-۲- مدارک لازم

۲-۱۱-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۳-۱۱-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۹۵/۲/۲۰

۱۲-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه وصول مطالبات و پرداخت‌های صندوق تأمین خسارتهای بدنی

۱-۱۲-۲- مدارک لازم

بخشنامه شماره ۱۴۰۰/۵۳۶۴۴ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

پیرو شیوه نامه پذیرش درخواست اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا دفاتر اسناد سمی به شماره ۹۹/۹۵۲۴۰ مورخ ۹۹/۶/۲ نحوه پذیرش تقاضای صدور اجرائیه نسبت به مواد ۱۰۳ قانون شهرداری مصوب ۱۳۴۵ و ماده ۷ قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال ۱۳۴۶ و هم چنین مدارک لازم جهت پذیرش تقاضای صدور اجرائیه مطالبات مربوط به صندوق تأمین خسارات بدنی موضوع بند ۲-۱۲-۱ شیوه نامه مورد اشاره به تفکیک هر یک از موارد به شرح ذیل می‌باشد. لذا مقتضی است کلیه دفاتر اسناد رسمی در زمان پذیرش درخواست صدور اجرائیه و کلیه ادارات ثبت در زمان بررسی تقاضاهای مربوطه و نهایتاً صدور اجرائیه وفق مراتب مذکور اقدام نمایند.

برابر «ماده ۲۵ قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب ۹۵/۲/۲۰» مواردی که صندوق مکلف است به قائم مقامی زیان دیده از طریق مراجع قانونی وجوه پرداخت شده بابت خسارت زیان دیده را بازیافت نمایند به شرح ذیل می‌باشد:

الف) در صورتی که پرداخت خسارت به سبب نداشتن، انقضا یا بطلان بیمه نامه باشد که در این مورد تقاضای صدور اجرائیه علیه مسبب حادثه قابل پذیرش است.

ب) در صورتی که پرداخت خسارت به سبب تعلیق یا لغو پروانه یا توقف یا ورشکستگی بیمه گر موضوع ماده ۲۲ این قانون [قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۹۵/۲/۲۰] باشد، به بیمه گر و مدیران آن رجوع میکند.

پ) چنانچه پرداخت خسارت به سبب شناخته نشدن وسیله نقلیه مسبب حادثه باشد به جهت آنکه در این موارد صندوق مکلف است خسارت وارده به زیان دیده را پرداخت نماید پس از شناخته شدن وسیله نقلیه مسبب حادثه حسب مورد چنانچه وسیله نقلیه مسبب حادثه دارای بیمه نامه باشد پذیرش تقاضای صدور اجرائیه علیه بیمه گر و در صورتی که وسیله نقلیه مسبب حادثه فاقد بیمه نامه است، علیه مسبب حادثه تقاضای صدور اجرائیه پذیرش می‌گردد.

ج) در صورتی که پرداخت خسارت به سبب خارج از ظرفیت بودن سرنشینان داخل وسیله نقلیه مسبب حادثه باشد، تقاضای صدور اجرائیه علیه مسبب حادثه قابل پذیرش است.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تقاضای صدور اجرائیه در هر یک از موارد مذکور (الف، ب، پ، ج) به شرح ذیل می‌باشد:

  1. مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تقاضای صدور اجرائیه به استناد بند «الف»
    • مدارک احراز هویت متقاضی
    • اصل اسناد پرداخت صندوق یا در صورتی که اصل اسناد پرداخت به مراجع قضائی ارائه شده باشد تصویر اسناد پرداختی به انضمام گواهی مرجع قضائی مبنی بر وجود اصل اسناد پرداخت نزد آن مرجع کفایت می‌نماید.
    • تأییدیه بیمه مرکزی مبنی بر نداشتن بیمه نامه، انقضاء یا بطلان بیمه نامه که احراز موارد مذکور از طریق سامانه سنهاب نیز قابل دسترسی می‌باشد.
    • تقاضای تکمیل شده اجرائیه
  2. مدارک لازم جهت پذیرش تقاضای صدور اجرائیه به استناد بند «ب».
    • مدارک احراز هویت و سمت متقاضی
    • اصل اسناد پرداخت صندوق یا در صورتی که اصل اسناد پرداخت به مراجع قضائی ارائه شده باشد، تصویر اسناد پرداختی به انضمام گواهی مرجع قضائی مبنی بر وجود اصل اسناد پرداخت نزد آن مرجع کفایت می‌نماید
    • حکم دادگاه مبنی بر ورشکستگی یا توقف بیمه گر یا تعلیق و لغو پروانه
    • تقاضای تکمیل شده اجرائیه
  3. مدارک لازم جهت پذیرش تقاضای صدور اجرائیه به استناد بند «پ».
    • مدارک احراز هویت و سمت متقاضی
    • اصل اسناد پرداخت صندوق یا در صورتی که اصل اسناد پرداخت به مراجع قضائی ارائه شده باشد تصویر اسناد پرداختی به انضمام گواهی مرجع قضائی مبنی بر وجود اصل اسناد پرداخت نزد آن مرجع کفایت می‌نماید
    • گزارش راهنمایی و رانندگی یا صورتجلسه راهور یا کارشناس تصادفات مورد تأیید مرجع قضائی یا تصویر گزارش پلیس ۱۱۰ حاکی از شناخته شدن وسیله نقلیه مسبب حادثه باشد
      در مواردی که تقاضای پذیرش صدور اجرائیه به استناد بند (پ) ماده (۲۵) قانون بیمه اجباری صورت می‌گیرد الزامی است و در این مورد حسب اینکه وسیله نقلیه مسبب حادثه بیمه باشد تقاضای پذیرش صدور اجرائیه علیه بیمه‌گر صورت می‌گیرد و چنانچه فاقد بیمه‌نامه باشد، علیه وسیله نقلیه مسبب حادثه تقاضای پذیرش صدور اجرائیه می‌نماید
    • تقاضای تکمیل شده اجرائیه
      قابل توجه:
      ضمناً در قسمت مدارک لازم بند ۲-۱۲-۱ شیوه‌نامه پذیرش درخواست اجرای مفاد شناخته شدن وسیله نقلیه مسبب اسناد لازم الاجرا، گزارش راهنمایی و رانندگی مبنی بر شناخته شدن وسیله نقلیه مسبب حادثه عبارت «شناخته نشدن» مبنی بر اشتباه بوده و «شناخته شدن» صحیح می‌باشد.
  4. مدارک لازم جهت پذیرش تقاضای صدور اجرائیه به استناد بند «ج»
    • مدارک احراز هویت و سمت متقاضی
    • اصل اسناد پرداخت صندوق یا در صورتی که اصل اسناد پرداخت به مراجع قضائی ارائه شده است تصویر اسناد پرداختی به انضمام گواهی مرجع قضائی مبنی بر وجود اصل اسناد پرداخت نزد آن مرجع کفایت می‌نماید.
    • اصل قرارداد بیمه یا تصویر آن
      «قرارداد بیمه صرفاً در موردی ارائه آن الزامی است که صدور اجرائیه از طرف صندوق صرفاً بر اساس بند (پ) ماده ۲۵ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسائل نقلیه مصوب ۹۵/۲/۲۰ مورد تقاضا می‌باشد که صندوق به جهت خارج از ظرفیت بودن سرنشینان وسیله نقلیه مسبب حادثه اقدام به پرداخت خسارت نموده که در این مورد اصل قرارداد بیمه یا تصویر آن بایستی ارائه شود»
      در سایر موارد که صندوق تقاضای پذیرش صدور اجرائیه جهت مطالبات خود می‌نماید نیازی به ارائه قرارداد بیمه نمی‌باشد.
    • تقاضای تکمیل شده اجرائیه]

۲-۱۲-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۳-۱۲-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده ۲۶ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۹۵/۲/۲۰

۱۳-۲- پذیرش تقاضا صدور اجرائیه مهریه مندرج در سند ازدواج ثبت شده در دفاتر کنسولگری خارج از کشور

۱-۱۳-۲- مدارک لازم

۲-۱۳-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفاتر اسناد رسمی واقع در شهر تهران صورت می گیرد.

۳-۱۲-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده ۳۱ قانون ثبت احوال و تبصره ماده ۱۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۹۱/۱۲/۱.

۱۴-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه برگ وثیقه انبارهای عمومی

۱-۱۴-۲- مدارک

۲-۱۴-۲- نکات مهم

الف – اولین ظهرنویسی برگ وثیقه باید در دفتر انبار ثبت شده باشد.

ب – از موعد مذکور در برگ وثیقه ده روز گذشته باشد.

۳-۱۲-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در محل انبار عمومی کالای مربوطه صورت می‌گیرد.

۴-۱۴-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده ۱۰ تصویب نامه انبارهای عمومی مصوب ۴۰/۶/۱۱ و ماده ۱۷۹ آئین‌نامه اجرا.

۱۵-۲- پذیرش تقاضا جهت صدور اجرائیه آب بها، آب سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت نیرو

۱-۱۵-۲- مدارک لازم

۲-۱۵-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه واقع در محل وقوع ملک مربوطه صورت می‌گیرد.

۳-۱۵-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده واحده قانون وصول بهای آب سازمانها و شرکتهای تابع وزارت آب و برق مصوب ۴۶/۳/۸ ماده ۵۴ قانون آب و نحوه ملی شدن آن مصوب ۱۳۴۷ مواد ۳۳ و ۳۴ قانون توزیع عادلانه آب مصوب ۶۱/۱۲/۱۶ و مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ آئین نامه اجرا

۱۶-۲- پذیرش صدور اجرائیه وصول بهاء برق

۱-۱۶-۲- مدارک لازم

۲-۱۶-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل وقوع ملک مربوطه صورت می‌گیرد.

۳-۱۶-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده ۱۸ آئین‌نامه اجرائی قانون آب و برق خوزستان مصوب ۱۳۳۹ و ماده ۱۷ آئین نامه اجرائی قانون استقلال شرکتهای توزیع نیروی برق در استانها مصوب ۸۶/۳/۱۳ و ماده ۱۹۸ آئین نامه

۱۷-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه بهاء تلفن، گاز، فاضلاب، آب و برق

۱-۱۷-۲- مدارک لازم

۲-۱۷-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل وقوع ملک صورت می‌گیرد.

۳-۱۷-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مصوب ۹۶/۳/۱۰

تا اینجا مربوط به بخشنامه شماره ۹۹/۹۵۲۴۰ مورخ ۱۳۹۹/۶/۲ ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور، ذبیح الله خدائیان بود که دو بند ذیل نیز به موجب بخشنامه ۵۳۶۴۴ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ ریاست سازمان به این شیوه نامه الحاق شد

۱۸-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه مطالبات موضوع ماده (۱۰۳) قانون شهرداری

۱-۱۸-۲- مدارک لازم مورد نیاز جهت پذیرش تقاضای صدور اجرائیه

۲-۱۸-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۳-۱۸-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده (۱۰۳) قانون شهرداری مصوب ۴۵/۱۱/۲۷

۱۹-۲- پذیرش تقاضای صدور اجرائیه مطالبات سازمان حفظ نباتات کشور

۱-۱۹-۲- مدارک لازم

۲-۱۹-۲- مرجع پذیرش درخواست صدور اجرائیه

پذیرش درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه محل اقامت متعهدله صورت می‌گیرد.

۳-۱۹-۲- مستند قانونی صدور اجرائیه

ماده (۷) قانون حفظ نباتات کشور مصوب ۴۶/۲/۱۲.

خروج از نسخه موبایل