مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه طی اطلاعیه هایی اعلام کرد:
فراخوان متقاضیان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استان ها
اختبار- مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با انتشار دو اطلاعیه متوالی از متقتضیان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دعوت به ثبت نام کرد. در اطلاعیۀ دوم شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان از جمله داشتن مدرک کارشناسی حقوق یا فقه و حقوق یا سطح دو حوزه اعلام شده است، همچنین طبق این اطلاعیه داوطلبان باید حداقل ۵ سال سابقۀ کار مرتبط داشته باشند که در مورد مصادیق کارهای مرتبطی که سوابق مربوط به آن ها قابل قبول تلقی می شود توضیحی داده نشده است.
لازم به ذکر است که در فراخوان قبلی که مربوط به داوطلبان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر تهران بود به علت به حد قلت تعداد ثبت نام کنندگان واجد شرایط، آزمون برگزار نشد و همۀ ثبت نام کنندگان واجد شرایط پذیرفته شدند.
متن اطلاعیه های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به این شرح است:
اطلاعیه شماره یک
فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استانها
مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در راستای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی از کلیه متقاضیان واجد شرایط در سراسر کشور که آمادگی تأسیس دفتر و ارائه خدمات مورد نظر را در مراکز استانها دارند، دعوت به همکاری می نماید. مهلت ثبت نام از مورخ ۹۲/۱۱/۹ لغایت ۹۲/۱۱/۲۹ به مدت ۲۰ روز می باشد. ثبت نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir انجام می شود.
اطلاعات راجع به شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان در اطلاعیه شماره ۲ از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir قابل دریافت است.
- پاسخ گویی به سئوالات تنها از طریق شماره تلفن ۶۳۹۷۴۰۴۸ امکان پذیر است و به هیچ عنوان به مراجعات حضوری و یا تماس با تلفنهای غیر مرتبط پاسخ داده نمیشود.
- مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده با متقاضی می باشد و در صورت اشتباه، نقص یا مغایرت اطلاعات به تقاضای وی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- نام نویسی در این مرحله به معنی تایید صدور مجوز نمی باشد و متعاقباً نسبت به تایید صلاحیت و اطلاع رسانی از طریق سامانه اینترنتی اقدام خواهد شد.
- فقط اطلاعیه هایی که از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir اعلام می شود معتبر بوده و سایر اطلاعیه ها از نظر مرکز غیر قابل استناد است.
اطلاعیه شماره دو
شرایط عمومی و اختصاصی تصدی مدیریت دفتر خدمات قضایی
شرایط عمومی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح ذیل است:
۱- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
۲- التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه
۳- تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی
۴- عدم اعتیاد به مواد مخدر
۵- عدم سوء پیشینه کیفری
۶- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد
۷- توانایی جسمی و روحی لازم
شرایط اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح ذیل است:
۱- دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه
۲- داشتن حداقل بیست و پنج سال سن
۳- دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط
۴- دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه
علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی فوق، افرادی که دارای سوابق خدمتی تایید شده باشند به تشخیص اداره کل خدمات قضایی، در اولویت قرار دارند.
توجه: دریافت پروانه و اشتغال در دفتر برای افراد ذیل ممنوع می باشد:
۱- وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده ۱۸۷ و کارشناسان رسمی دادگستری
۲- قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده و این محکومیت قطعیت یافته است
۳- شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده ۲ قانون تجارت
۴- کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات عمومی غیر دولتی