منابع و ضرایب کارشناسی ارشد حقوق کیفری و جرم شناسی ۱۴۰۴

پایگاه خبری اختبار- منابع و ضرایب دروس حقوق کیفری و جرم شناسی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ اعلام شد.

به گزارش اختبار، براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ داوطلبان رشته حقوق، در ۴۳ گرایش و ۱۳ کد ضریب رقابت خواهند کرد.

 آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ در روزهای دوم و سوم اسفند ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و فرآیند ثبت نام از ۲۲ مهر آغاز و تا ۲۸ مهر ادامه دارد.

معرفی رشته حقوق کیفری و جرم شناسی

گرایش حقوق کیفری و جرم‌شناسی شاخه ای از حقوق عمومی است و دارای اصول و قواعد کلی ناظر بر جنبه‌های ماهوی و شکلی مستقل از هم است.

این رشته خود شاخه های مختلف علوم جنایی از جمله علوم جنایی حقوقی، علوم جنایی تجربی، سیاست جنایی و فلسفه کیفری را در بر می گیرد.

با تصویب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در شهریور ۱۴۰۲، نام رشته «حقوق جزا و جرم‌شناسی» در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به «حقوق کیفری و جرم‌شناسی» تغییر کرد.

همچنین برنامه درسی رشته «حقوق جزا و جرم‌شناسی» در هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، منسوخ و برنامه درسی بازنگری شده با عنوان «حقوق کیفری و جرم‌شناسی» جایگزین آن شده است.

بر طبق برنامه درسی جدید داوطلبان برای فارغ التحصیلی در رشته حقوق کیفری و جرم‌شناسی باید ۳۲ واحد که شامل ۱۶ واحد تخصصی، ۱۲ واحد اختیاری و ۴ واحد پایان نامه را بگذرانند.

منابع ارشد حقوق کیفری و جرم‌شناسی

درس‌هایی که هریک از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد حقوق برای این آزمون مطالعه می‌کنند، بستگی به کدضریب انتخابی آنها دارد.

براساس جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴، حقوق کیفری و جرم شناسی کد ضریب سه را دارد و داوطلبان برای آزمون می‌بایست پنج درس متون حقوقی به زبان (انگلیسی، فرانسه)، متون فقه، حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری را مطالعه کنند.

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد حقوق کیفری و جرم‌شناسی

متون حقوقی به زبان ( انگلیسی، فرانسه): ضریب ۲

متون فقه: ضریب ۲

حقوق جزای عمومی: ضریب ۳

حقوق جزای اختصاصی: ضریب ۳

آیین دادرسی کیفری: ضریب ۲

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا