پایگاه خبری اختبار

گفت‌وگو با مهدی عیوضلو رتبه ۵ حقوق تجارت بین‌ الملل آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

گفت‌وگو با مهدی عیوضلو رتبه 5 حقوق تجارت بین‌ الملل آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

گفت‌وگو با مهدی عیوضلو رتبه ۵ حقوق تجارت بین‌ الملل آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

لطفاً  ضمن معرفی خودتان، مختصری از سوابق تحصیلی و شغلی تان بگویید.

بنده مهدی عیوضلو متولد سال ۱۳۸۰، دانش آموخته کارشناسی حقوق دانشگاه تبریز هستم.

 از کی مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کردید و شیوه مطالعه شما به چه ترتیبی بود؟  فرصت مطالعه تمام‌وقت را داشتید یا احیاناً شاغل بودید؟

من شخصا مطالعه را از اواسط مهر ماه شروع کردم و علی رغم اینکه فارغ التحصیل بودم و وقتم آزاد بود، اما در ابتدا با  روزانه ۲ الی ۳ ساعت  مطالعه آغاز و به تدریج سعی کردم ساعات مطالعه را افزایش دهم و در اواخر روزانه به ۶ الی ۷ ساعت رساندم.

منابع مطالعاتی‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

در مورد منابع مطالعاتی بسته به توان و پایه علمی هر شخص انتخاب منبع تفاوت دارد و من شخصا به علت دور افتادن از محیط دانشگاه در دوره بیماری کرونا و مطالعه کم سعی کردم از یک سری کتاب های مرجع مانند کتاب اعمال حقوقی دکتر کاتوزیان استفاده کنم، اما در حالت کلی برای درس حقوق مدنی از کتاب دکتر بیات و برای حقوق تجارت دوجلدی رشیدی نسب و برای حقوق بین الملل عمومی کتاب دکتر ضیایی بیگدلی و برای درس حقوق بین الملل خصوصی از کتاب دکتر نصیری و دکتر الماسی استفاده کردم.

در مورد متون حقوقی به علت علاقه شخصی و دنبال کردن زبان انگلیسی از پایه مناسبی برخوردار بودم و منبع مشخصی نداشته و از هر مطلبی که در دستم قرار می گرفت استفاده می کردم چه سایت یا کتاب و…

و در اواخر از کتاب دکتر شیروی نیز استفاده کردم که نسبتا ساده است و نیم نگاهی هم به سوالات ادوار قبل داشتم، ولی در کل منبع مشخصی برای این درس وجود ندارد و داوطلبان باید کمر همت به قوی کردن پایه زبان خود ببندند.

درباره برنامه مطالعاتی‌تان کمی توضیح بدهید.

واقعیت امر چون شخصا کشش و توان ساعات مطالعاتی بالا را نداشتم سعی داشتم دروس و مطالب را فصل بندی کرده و در بازه های زمانی مشخص آن سرفصل ها را جمع بندی کنم. در مورد تست زنی هم واقعیت این است که تست زنی را  برای سنجش خود استفاده می کردم نه برای یاد گیری مطلب و به نظر من نباید متن قانون و منابع را فدای تست زنی کرد و در کنار تست زنی نکته های را نیز یادداشت می کردم.

و سعی می کردم هر روز حداقل دروس مدنی و تجارت را در برنامه داشته باشم و باقی دروس هم به صورت متناوب مطالعه می کردم. در مورد آزمون های آزمایشی بسته به هر شخص می تواند موثر باشد و من شخصا برای قرار گرفتن در حالت آزمونی از آزمون های یکی از موسسات استفاده کردم.

 پرسش های آزمون چقدر با انتظار شما مطابقت داشت؟ نکته ای در شیوه طراحی پرسش ها یا منابع مورد استناد بود که شما را غافلگیر کرده باشد؟

سطح سوالات خوب و استاندارد بود و فقط یک نکته در مورد درس مدنی که طراحان مسائلی را مد نظر داشتند که در سال های قبل چنان سابقه ای نداشت.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب شما کدام دانشگاه بود؟ چرا؟

من برای ادامه تحصیل دانشگاه شهید بهشتی و هم چنین دانشگاه تهران را انتخاب کردم و تحصیل در هر کدام از این دو دانشگاه مایه افتخار است.

چه توصیه ای برای داوطلبان این آزمون دارید؟

توصیه من تلاش مستمر و عدم ناامیدی است که انشالله متناسب با تلاش خود به هدفشان برسند و هم چنین سعی در مرور مطالب و عدم استفاده از منابع متعدد را پیشنهاد می کنم.

کارنامه مهدی عیوضلو رتبه 5 حقوق تجارت بین‌ الملل آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل