آزمون وکالت ۹۹؛ تعویق یا برگزاری؟

پایگاه خبری اختبار- شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور باعث شده تا در هفته‌های باقی‌مانده به آزمون وکالت ۹۹ برخی از داوطلبان این آزمون درخواست تعویق آزمون را مطرح کنند.

به گزارش اختبار، درحالیکه زمانی حدود ۴۰ روز تا آزمون وکالت باقی مانده است برخی از داوطلبان آزمون با امضای طوماری مجازی درخواست تغییر زمان آزمون را دارند. این درحالی است که تجربه تعویق آزمون‌های سراسری سال ۹۹ (کنکور سراسری و آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد) نشان می‌دهد که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری دربار آزمون وکالت در ایام نزدیک به آزمون اتفاق بیفتد.

ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری نیز درباره فرایند طرح درخواست تعویق آزمون وکالت به خبرنگار اختبار گفت که این اتحادیه دخالتی در مسئله تعویق احتمالی ندارد و کسب تکلیف درباره برگزاری آزمون از ستاد ملی مبارزه با کرونا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.

کیانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان تعیین زمانی برای ثبت‌نام مجدد یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان گفت که چنین امری امکان‌پذیر نیست.

نکته شایان توجه این است که هرگونه تغییر زمان آزمون وکالت به احتمال زیاد به معنای لغو برگزاری این آزمون در سال ۹۹ باشد، چراکه به نظر می‌رسد با ورود به فصل زمستان شرایط سخت‌تری برای برگزاری آزمون در کشور حاکم شود.

به هرحال به نظر می‌رسد که هنوز برای گمانه‌زنی درباره برگزاری یا تعویق آزمون وکالت ۹۹ زود باشد و باید منتظر تحولات بعدی کشور و سیر شیوع بیماری کرونا در هفته‌های آتی ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵۲ دیدگاه ها

  1. با سلام،
    یعنی تغییر تاریخ برگزاری به معنای لغو برگزاری ازمون در سال ۹۹ هست؟
    واقعا اگر بخواد به این صورت باشه خیلی خسته کننده میشه…یکسری از داوطلبین درگیر ازمون های ارشد و دکتری بودن و همین بحث و کشمکش ها برقرار بود و مجدد تداوم مطالعه روزانه و امادگی برای وکالت اذر ماه و حالا اینکه بخواد یحتمل به سال ۱۴۰۰ موکول بشه ، داوطلب از رمق می افته..
    درسته این اوضاع و شرایط برای همه برقراره اما خب با رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی باید زندگی و احوالاتش رو پیش برد ن اینکه متوقف کرد.
    لطفا به تعویق نیندازید.

  2. من ۸ ماهه دارم زحمت میکشم و درس میخونم
    ولی جون خودم و عزیزانم خیلی مهم تر از وکالته برام
    توروخدا این آزمونو تا بهتر شدن شرایط به تعویق بندازید
    اون دوستانی ک میگن آزمون باید برگزار بشه کاش یکم انصاف داشته باشن و بدونن خیلیا درگیر کرونا هستن خودشون یا خانواده هاشون.
    با این حجم از کشته کرونایی آزمون دادن به صلاح هیچکس نیست بخدا.

  3. با سلام ؛
    با توجه به شیوع بیماری مرگبار کرونا وبرای حفظ سلامتی عزیزان ودرپیش بودن موج سنگین شیوع این بیماری درروزهای سرد پیش رو ، پیشنهاد میشه آزمون به تعویق بیفته .بنده درآزمون وکالت قوه قضائیه شرکت کرده وبه جهت عدم تهویه درست هوای سالن برگزاری آزمون ، بعداز آن به این بیماری مبتلا شده واز آنجائیکه قدرت سرایت بیماری به شدت افزایش یافته بقیه اعضای خانواده ام نیز گرفتار آن شدند ودوران سختی را پشت سرگذاشتیم وبخاطر ابتلای فرزندانم به این بیماری به شدت احساس گناه می کردم .ممنون

  4. با سلام
    خداوکیلی من که شش ماهه خواب ندارم !!!
    تعویق امتحان واقعا بی اخلاقی هستش اون عزیزانی که به فکر تعویق هستن خودتون رو گول نزنین اگه نمیتونین بخونین واجب نیست وکیل بشین مشاغل دیگری هم بلاخره وجود دارد و صد البته برای شما ارزوی موفقیت دارم !!!

    1. دوست عزیز.
      شماکه شش ماه خواب نداری تا به هدفت برسی و وکیل شی ی اصل وکالت رو فراموش نکن اینکه از حق خودت دفاع میکنی درست اما احقاق حق مظلوم هم از قسم های وکالت هس تو این اوضاع واقعا هستن کسانیکه هم این شغل رو میخان و استعدادشو دارن فقط گاهی همه چی باهم فراهم نمیشه. شاید عزیز مبتلایی نداری یا وقت زیادی داری بس به دیگران توهین نکنید. همه +ثل هم نیستن شرایط همه یکسان نیس شاید اگه شمام جا بقیه باشید وقت بخایید دلیلی برای اهمال کاری نبوده. کسی بخاد وکیل شه حتما از قبل باید شعور و فرهنگ وکالتو درخودش پرورش بده فقط ب دیده ی شغل نباید نگاه کرد. با ارزوی موفقیت شما.

  5. لطفا به تعویل بندازید. اول اردیبهشت.
    من بچه کوچیک داشتم. اونو میذاشتم پیش مادرم و میرفتم کتابخونه درس میخوندم ۳ ساعت در روز.
    با این اوضاع نشد برم و داخل منزل هم صدا زیاد بود.
    لطفا درک کنید و به تعویق بندازید

  6. باسلام تو رو خدا به گوش مسولین برسانید که خانواده درگیر بیماری کرونا هستن امتحان رو تعویق بیندازن مگه میشه آدم عزیزشو از دست بده بتونه واسه امتحان آماده بشه به فکر ما هم باشین دوستان

  7. چه کاریه میذارن هفته آخر اعلام کنند، خب از همین الان وضعیت کشور معلوم هستش!!! چرا با روح و روان ما بازی می‌کنند

  8. یعنی داخل مترو و اتوبوس و سر کار و مسافرتو جاهای دیگه ویروس نیست فقط تو سالن های برگزاری امتحانات ویروس هست که دمِ هر ازمونی گیر میدن لغو شه؟
    یه سال برنامه ریزی کردیم واسه ازمون. یه عده جا اینکه بشینن مثل ما بخونن نشستن دارن طومار امضا میکنن!!

  9. با توجه به شرایط موجود کشور تو این چندماهه واقعا وضعیت برای آمادگی آزمون مناسب نبود. تعطیلی کتابخانه ها و تعطیلی دوره های آموزشی و شرایط روحی نامناسب و عدم امکان تمرکز مناسب برای مطالعه در فضای خانه و البته زمان برگزاری آزمون که در سردترین روزهای ساله و خطر زیادی داوطلبین رو تهدید می کنه.
    امیدوارم برگزارکنندگان آزمون به درخواست داوطلبین توجه کنند و آزمون رو به تعویق بیاندازند.

  10. کاش فقط ده روز ده روز تعویق نندازن. مثل کاری که با ارشد کردن. از همین الان میشه قاطع زمان داد. روند فرسایشی واقعا اذیت کننده س.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا