آزمون وکالت ۹۹؛ تعویق یا برگزاری؟

پایگاه خبری اختبار- شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور باعث شده تا در هفته‌های باقی‌مانده به آزمون وکالت ۹۹ برخی از داوطلبان این آزمون درخواست تعویق آزمون را مطرح کنند.

به گزارش اختبار، درحالیکه زمانی حدود ۴۰ روز تا آزمون وکالت باقی مانده است برخی از داوطلبان آزمون با امضای طوماری مجازی درخواست تغییر زمان آزمون را دارند. این درحالی است که تجربه تعویق آزمون‌های سراسری سال ۹۹ (کنکور سراسری و آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد) نشان می‌دهد که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری دربار آزمون وکالت در ایام نزدیک به آزمون اتفاق بیفتد.

ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری نیز درباره فرایند طرح درخواست تعویق آزمون وکالت به خبرنگار اختبار گفت که این اتحادیه دخالتی در مسئله تعویق احتمالی ندارد و کسب تکلیف درباره برگزاری آزمون از ستاد ملی مبارزه با کرونا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.

کیانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان تعیین زمانی برای ثبت‌نام مجدد یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان گفت که چنین امری امکان‌پذیر نیست.

نکته شایان توجه این است که هرگونه تغییر زمان آزمون وکالت به احتمال زیاد به معنای لغو برگزاری این آزمون در سال ۹۹ باشد، چراکه به نظر می‌رسد با ورود به فصل زمستان شرایط سخت‌تری برای برگزاری آزمون در کشور حاکم شود.

به هرحال به نظر می‌رسد که هنوز برای گمانه‌زنی درباره برگزاری یا تعویق آزمون وکالت ۹۹ زود باشد و باید منتظر تحولات بعدی کشور و سیر شیوع بیماری کرونا در هفته‌های آتی ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵۲ دیدگاه ها

  1. از بین کامنت‌ها خیلی این کامنت له دلم نشست. ایول به سجاد مازندرانی:

    “مثه اینه که کشتی‌گیرها بگن چون المپیک به تعویق افتاده، ما دیگه توان تمرین و مسابقه رو نداریم!!
    عزیزجان کشتی‌گیر اگه واقعا کشتی‌گیر باشه فقط تمرین میکنه. بدون شمارش روزها یا اینکه از تمرین عذاب بکشه.”

    خدایی حرف حقی زده. دوستان گرامی جسارتا شما اگر بعد از ۶ ماه بُریدی و انرژیت خالی شده و نمیتونی ۲ ماه دیگه هم بهش اضافه کنی، خدایی چرا میخوای وکیل بشی؟ حالا هم که میخوای وکیل بشی، چرا دوس داری با جون خودت و هزاران آدم بازی بشه

  2. باسلام؛
    راستش من امسال دوآزمون دادم..یکی دکتراکه اصلاً برگزاری آزمون جالب نبود..خودمراقب انگاری خونه خاله بودجلسه تشکیل داده بودوحرف میزدباایناکه سرکلاس بودن بعنوان داوطلب..جداازمساله کرونایه فکرکنیدراجع به نحوه برگزاری که تمرکزداوطلب بهم نخوره سرجلسه..سازمان سنجش بنظرم خیلی ضعیف کارکرده تااینجا..وجای تاسف هست بااین همه ادعایی که دارن..آزمون قوه قضاییه هم جالب نبودبرگزاریش..
    بهتره یه فکرکنیدکه داوطلباضررنکنن..وباتوجه به وضعیت کرونا..که هرچقدرمیریم جلوبدترمیشه وضعیت …درحال حاضرسلامتی هم وطنامون مهم ترهست..شمایی که میگی خوندی!!آره باخودتم..ماهم خوندیم..منتهاحق بابقیه هست درحال حاضر..

    باتشکر~.~

  3. به نظرم منطقی نیست در این وضعیت برگزاری آزمون در آذر ماه که روز به روز هم آمار کشته ها بالا میره
    سال ۹۶در استان کرمانشاه زلزله اومدآزمون وکالت در آن استان برگزار نشد و به اردیبهشت افتاد
    واقعا شرایط این روزهای کشور به اندازه زلزله نیست
    هیچ اتفاقی نمیفته بخواهید چند ماه دیر تر آزمون رو برگزار کنید

  4. لطفا آزمون رو به تعویق بیندازید مگه حرف‌های جناب آقای دکتر حریرچی رو نشنیدید که در یک اتاق حتی اگر همه ماسک هم داشته باشند در طی دو ساعت احتمال آلوده‌ شدن سایرین هم هست همچنین بسته بودن در و پنجره هم به شیوع بیشتر ویروس کمک میکنه و با توجه به زمان آزمون که اواخر آذر هست امکان بازگذاشتن در و پنجره هم نیست.
    من خودم استرس گرفتم برای آزمون والا یه آزمون ارزش نداره بخوام با جون خودم و عزیزام بازی کنم نمیدونم باید چیکار کنم.

  5. خدایی استدلال مخالفان تعویق خیلی آبکیه!
    مثه اینه که کشتی‌گیرها بگن چون المپیک به تعویق افتاده، ما دیگه توان تمرین و مسابقه رو نداریم!!
    عزیزجان کشتی‌گیر اگه واقعا کشتی‌گیر باشه فقط تمرین میکنه. بدون شمارش روزها یا اینکه از تمرین عذاب بکشه.

  6. من پارسال با اختلاف ۷ نفر قبول نشدم. امسال دوبرابر پارسال خوندم و مطمئنم تک رقمی میارم.
    اما شدیدا موافقم آزمون به تعویق بیفته. با اینکه از تفریح و سرگرمیم زدم اما اصلا احساس نمیکنم که زندگیم با درس خوندن دچار اختلال شده! الان که به ماه آخر رسیدم اتفاقا توانم بیشتر شده. و اگر به تعویق بیفته بازهم مثل الان باانرژی میخونم.
    کسایی که میخوان آزمون رو زودتر برگزار کنن و راحت بشن!! از اون دسته‌ای هستند که اهل علم و کوشش نیستن‌. ۶ ماهه میخوان وکیل بشن!
    با دو ماه تعویق هیچ اتفاقی نمیفته

  7. عقب انداختن ازمون هیچی رو حل نمیکنه چون صد در صد توی زمستکن اوضاع بدتر میشه……بنظرم اگه سنجش ازمون رو توی همه شهر ها برگزار کنه مشکل کاملا حل میشه….مثل ازمون ارشد…..
    بزرگوارانی ک میگن ازمکن عقب بیفته احتمالا اماده نیستن و دارن بهونه میارن وگرنه خیلی راحت با زیاد کردن حوزه های امتحانی میشه ازمون رو برگزار کرد

    1. میشه قبل از اینکه حرف بزنین یکم فکر کنید اگه تو شهرستان مراقب ها ادم های درستی نباشن و تقلب کنن چه فاجعه ای رخ میده، همه از شهرستان با رتبه های تک رقمی و دو رقمی قبول میشن می تونی جلوی تقلب رو بگیری؟

  8. خیلی بده وقتی ادم گرفتار این ویروس بشه خودش و کل خانوادش درگیر میشه ازمون مشاوران خیلی بد بود تو رو خدا حداقل بفکر جون مردم باشید بندازید عقب ازمونا من خودم فشرده دارم میخونم حتی الان که مبتلا به کرونام با درد میخونم ولی بخاطر یه ازمون که چند ماه عقب بیوفته با جون مردم بازی نکنید ازمونا عقب بندازید سلامت جامعه از همه چیز مهمتره تو رو خدا با بی تدبیری سلامت داوطلبان رو بخطر نندازید

    1. به جان ما و خانواده هامون رحم کنید، حالا که زیر فشار اقتصادی جسم و روان ما متلاشی شده و امید به زندگی صفر شده دیگر با جان ما و خانواده هامون بازی نکنید، بنده از عید برای آزمون آماده شده ام اما حاضر نیستم سلامتی خانوادم به خطر بیفته، وقتی ادارات تعطیل میشه، وقتی محدودیت جاده ای وضع میشه، وقتی مغازه ها مجبور میشن ساعت شش غروب درب ها را ببندند دیگر چه دلیلی داره جان قشر تحصیلکرده و خانواده های مردم ایرانمون بخاطر یک امتحان به خطر بیفته. آیا میتوانید تضمین دهید که در مسیر رفتن به آزمون و حضور در جلسه و دوباره در مسیر بازگشت دچار کرونا نشیم؟؟ الان آزمون مهم تر است یا کاستن از حجم کاری پرستاران عزیزمون؟ مگر بیمارستان ها با کمبود تخت و پرسنل مواجه نیستند؟ اگر نمی توانید حمایت کنید لاقل به حجم بیماری ها اضافه نکنید.

    2. لطفاً آزمون رو در سر موعد مقرر برگزار کنید.
      اگر کسی مشکل داشته باشه، شرکت نمی‌کنه. توی این شرایط برای کسی که مطالعه داره چه فرقی داره سال ۹۹ وکیل بشه یا سال ۱۴۰۰؟

  9. سلام ازمون رو بخاطر کسانی که تو خانواده مریض دارن به تعویق بندازید عقل سلیم همینو میگه اونایی که خوندن چیزی از دست نمیدن حداقل تا زمانی که از این شرایط قرمز عبور کنیم این وضعیت حاد الان نتبجه ازمون مشاوران و قضاوت که برگزار شد الان داره نشون میده یکی از دوستانم بعد ازمون مشاوران درگیر شد و متاسفانه فوت کرد ما ها که از شهرستانها باید به مرکز استان بریم چطوریبریم کجا بمونیم تا صبح برسیم سر جلسه

  10. امیدوارم به تعویق بیفته تا اسفند تا اوضاع بهتر شه
    چون کسی ک عمقی خونده چیزی و با یه ماه تعویق از دست نمیده اونیم ک نخونده مسلما تو ی ماه اخر نمیتونه بخونه

  11. من پدر و مادرم سنشون بالاس. این مدت تقریبا در قرنطینه بودیم.
    اگه من سر جلسه مبتلا بشم و بعدا اتقاقی بیفته، آیا اسکودا مسئولیت رو قبول میکنه؟؟؟؟

  12. دوست عزیز، شمایی که با ۶ ماه مطالعه فشرده روند زندگی و خوابت دچار مشکل شده، فکر نکنم بتونی وکیل خوبی بشی! چون برای وکالت باید مستمراً مطالعه داشته باشی!
    من خودم ۹ ماهه روزی ۶ ساعت دارم میخونم. اما موافق تعویق(حداقل تا اسفند) آزمون هستم.
    نمیدونم بعضی‌ها چرا فکر میکنند فقط خودشون دارن درس میخونن!!

  13. واقعا شما با همچین طریقه‌ی استدلالی میخوای وکیل بشی؟!!!
    مگه فقط مشکل همون ۳ ساعت زمان آزمونه؟؟
    این همه آدم هفته‌ها بستری بودن یا درگیر بیماری خودشون و خانواده‌شان.
    یا اینکه عزیزانشون رو از دست دادند. یا خیلی‌ها محیط آرام در منزل نداشتند که مطالعه کنند. کتابخانه‌ها بسته بودند. و ده‌ها مشکل دیگه.
    و اینکه نمیدونم چرا فقط به آزمون‌های بهار و تابستان نگاه کرده‌اید. در آذرماه خیلی ها همزمان کرونا و سرماخوردگی رو باهم دارند. و پنجره‌ها قابل گشایش نیست. مطمئن باشید از یک کلاس داوطلب، نصف بیشترشون حتی با داشتن ماسک هم مبتلا خواهند شد

    1. در مورد کسانی که ناخواسته بیمار شدن، عزیزشون رو از دست دادن اینجوری قضاوت نکن! آدرس بدم بیای ببینی من و چند نفر از دوستام چی کشیدیم! یکم بلند نظر باشین همیجوری میخواین وکیل شین خودم و بس……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا