پایگاه خبری اختبار- دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب، انتصاب و ارتقای افراد به پستهای مدیریت حرفهای، به دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.
به گزارش اختبار به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بینالملل سازمان اداری و استخدامی کشور، این سازمان ۲۳ فروردینماه، دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب، انتصاب و ارتقای افراد به پستهای مدیریت حرفهای که به پیشنهاد همین سازمان در یکصد و نود و سومین جلسه شورایعالی اداری به تصویب رسیده بود را ابلاغ کرد.
پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور به شورایعالی اداری، در اجرای بند (۴) سیاستهای کلی نظام اداری و مادههای ۵۷ و ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین یکی از بندهای محوری در برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم بوده است.
شرایط و شایستگیهای عمومی، اختصاصی و همچنین سوابق تجربی و مدیریت مورد نیاز برای انتصاب مدیران دولتی در ستادهای دستگاههای اجرایی و بخشهای عملیاتی دولت در این دستورالعمل آمده است.
ایجاد شفافیت بیشتر در فرایند انتخاب مدیران و همچنین ارتقای کیفیت مدیریت در بخشهای مختلف دولت از اهداف این دستورالعمل است که در نهایت، میتوان انتظار داشت این رویکرد، سبب حفظ و ارتقای بهرهوری در دستگاههای اجرایی و بهبود خدمات به مردم و جلب رضایت آنان شود.
همچنین، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد:
«امروز مصوبه شورای عالی اداری در خصوص نحوه انتخاب و انتصاب مدیران، ابلاغ شد. ابلاغ این دستورالعمل در آستانه روز ملی منابع انسانی، بیانگر اعتقاد دولت چهاردهم بر توجه همزمان به شایستگی های عمومی، اختصاصی و شایسته سالاری هست.»