ابهام درباره برگزاری یا لغو آزمون وکالت ۱۴۰۲ با توجه به تعطیلی سراسری

پایگاه خبری اختبار- تعطیلی سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ابهاماتی را درباره برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ ایجاد کرده است.

به گزارش اختبار، آزمون وکالت ۱۴۰۲ روز جمعه ۱۳ مرداد در ۳۳ شهر کشور برگزار می‌شود.

با وجود تاکید پیشین نایب رئیس اسکودا بر برگزاری آزمون در زمان مقرر، مصوبه امروز هیات دولت درباره تعطیلی روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد، نگرانی درباره سرنوشت این آزمونن را افزایش داده است.

امروز (سه‌شنبه) هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی‌بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور به دلیل  گرمای بی‌سابقه هوا موافقت کرد.

این تعطیلی شامل مراکزی مانند بانک‌ها، بورس، دفاتر اسناد رسمی و … نیز می‌شود.

در همین حال داوطلبان آزمون وکالت در انتظار تعیین تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون هستند. به ویژه داوطلبان استان‌های جنوبی که برای حضور در حوزه آزمون مجبور به سفر به شهر مرکز استان هستند.

نکته قابل تامل اینکه با توجه به توزیع کارت ورود به جلسه آزمون وکالت و نیز برنامه زمانی فشرده سازمان سنجش که جابجا کردن تاریخ آزمون را سخت می‌کند، احتمال لغو این آزمون ضعیف به نظر می‌رسد.

اما در نهایت باید برای تعیین تکلیف قطعی منتظر اظهار نظر مسئولان امر باشیم.

پایگاه خبری اختبار هرگونه خبر و اظهارنظر درباره آزمون وکالت ۱۴۰۲ را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۴ دیدگاه ها

  1. باسلام.جمعی از داوطلبان مدتی ست که درخواست تعویق آزمون را به دلیل گرمادارند اما مسئولین بدون هیچ توجهی کار خودشان رامیکنند.ما فارغ التحصیلان حقوق همیشه مورد ظلم مسئولین قرار گرفتیم.ای کاش گوش شنوایی بود.اگر پایگاه خبری اختبار هم نبود چگونه صدای هم را میشنیدیم .گرما همه را ناراحت میکندجز داوطلب آزمون وکالت.حقمان است که در گرمای بی سابقه درجلسه حاضر شویم.چونکه فقط قانون خواندیم ونمیتوانیم از حقوق خودمان دفاع کنیم.به امید اجرای عدالت وتشکر از پایگاه خبری اختبار🙏

  2. آخه بخدا ماهم جزو همون شهرونداهستیم از شهرستان باید کیلومترها وساعت ها بریم تا مرکز استان تو اوج گرما خودمون هیچی خانواده هامون هم باید درگیر بشن ومریض بشن ، چرا سنجش وکانون باید از دستور هیات دولت باید سرپیچی کنن آخه بخدا انصاف نیست تواین گرما

  3. آزمون وکات رو لغو کنید چرا خانواده های ما که از شهرستان به مرکز استان می رویم باید در گرمای۶۰ درجه اهواز منتظر ما باشن چه کسی مسئول سلامتی داوطلبان و خانوادهی آنهاست

  4. در شهر تهران هم دانشگاهها تهویه مناسب ندارند، آزمون قضاوت که وضعیت تهویه افتضاح بود حالا الان که مرداده و هزاربار گرم تر از اردیبهشته

  5. قطعاً گرمای هوا و بی حالی و چیزی که بنا بر نظر کارشناسان و متخصصین حوزه‌ی سلامت برای انسان‌ها خطرناک است میتواند برای ما داوطلبین نیز اثر گذار باشد و قطعاً روی کیفیت آزمون ما تاثیر گذار خواهد بود و دور از انصاف است بعد از این همه تلاشی که ما برای این آزمون داشتیم بی تفاوت باشند و آزمون را برای ما برگزار کنند.

  6. کانون وکلا که همش دم از عدالت میزنه
    ببینیم چیکار میکنه
    فقط یادتون نره زیر کولر تصمیم نگیرید لطفا جلو گرما بشینید تصمیم بگیرد
    از روز اولم اشتباه بود روز آزمون

  7. وقتی امکانات رفاهی و سرمایشی لازم برای برگزاری نیست باید آزمون رو به تعویق بندازن!
    این کمترین حق ما داوطلبین آزمون وکالت هستش که محیط آزمون برامون مطلوب باشه.

    1. خانم ما هم آماده ایم، حتی احتمال داره محل آزمونمم تهویه مناسبی داشته باشه، اما نمیتونم حق الناس کنم و بگم شرایط بقیه به من ارتباطی نداره! خیلیا بیماری زمینه ای دارن و چشم امیدشون به این آزمونه و یک سال هم بیشتره دارن تلاش میکنن، خیلیا اضطراب جای خوب و تهویه مناسبو دارنو نمیتونن خوب درس بخونن، خیلیا به خاطر گرمای هوای زیاد شهرشون نتونستن توی خونه یا کتابخونه خوب جمع بندی کنن و حقشون داره ضایع میشه. خیلیا هم باید از شهرستان تا مرکز استان برن توی این هوا! من حاضر نیستم در حالیکه این عده در حقشون اجحاف میشه روبروشون بایستم و بگم مشکل شما به من ربطی نداره. بهترین کار حداقل سکوته! نه مخالفت باهاشون به خاطر اینکه شما این دغدغه ها و مشکلاتو ندارید.

    2. اینقدر به قبولیت اطمینان داری بفرما امتحان بده/ فقط بخاطر خودخواهی های امثال شما خیلی ها باید اذیت بشن

    1. مثل سالهای دوران کرونا که آزمونها به تعویق می‌افتاد گرمازدگی کم متر از عوارض کرونا نیست لطفاً به فکر سلامتی وکلای آینده کشور باشید

  8. خیلی بی انصافیه اگه برای ادارات که زیر کولر نشستند تعطیل بشه اما برای آزمون وکالت که در برخی حوزه شهرهای جنوبی امکانات سرمایشی مناسبی ندارند بخواهند آزمون برگزار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا