ارسال پیامک درباره بارگذاری مدارک و ثبت در سامانه ملی مجوز ها برای پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱

پایگاه خبری اختبار- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از انتشار اطلاعیه ای مبنی بر دعوت از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ برای بارگذاری مدارک و ثبت درخواست صدور مجوز سردفتری در درگاه ملی مجوزها، امشب برای برخی از پذیرفته شدگان پیامکی در این زمینه ارسال کرد.

در پیامکی که از سوی اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ ارسال شده است، از آن ها خواسته شده است ظرف دو روز، نسبت به ثبت درخواست مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها و تکمیل مدارک در مدت دو روز در سامانه ثبت من اقدام  کنند.

در این پیامک لینک یک فایل پی دی اف به عنوان راهنمای اقدامات خواسته شده از پذیرفته شدگان نیز قرار دارد که در آن فهرستی از مدارک و استعلاماتی که باید پیش از ثبت درخواست تهیه کنند درج شده است.

در این فهرست ۶ گواهی و استعلام از مراجع مختلف شامل تاییدیه تحصیلی، تاییدیه گواهی پایان خدمت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تندرستی و عدم اعتیاد، تنظیم سند تضمین سردفتری و تنظیم سند تعهد به عدم اشتغال منافی سردفتری درج شده است.

مشخص نیست سازمان ثبت اسناد و املاک چطور برای تهیه این مدارک دو روز تعطیل شامل پنج شنبه ۸ تیر مصادف با عید سعید قربان و جمعه پس از آن را به عنوان مهلت تعیین کرده است!!

بیشتر بخوانید:

متن پیانک ارسال شده برای پذیرفته شدگان به این شرح است:

متقاضی محترم مجوز سردفتری اسناد رسمی

نظر به احراز صلاحیت شما توسط مراجع ذیصلاح، به جنابعالی ابلاغ می گردد با توجه به راهنمای زیر پس از تهیه کلیه مدارک و مستندات لازم نسبت به ثبت درخواست مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها و تکمیل مدارک در مدت دو روز در سامانه ثبت من اقدام نمائید.

https://my.ssaa.ir/files/eblagh.pdf

اداره کل امور اسناد و سردفتران
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

آشنایی با قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی

مباحث تنقیحی مربوط به دفاتر اسناد رسمی شاید همیشه در حاشیه یا زیر سایه مباحث حقوق ثبت قرار گرفته است، کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیار به طور مستقل و خاص و با محوریت دفاتر اسناد رسمی به بحث بپردازیم.
عنوان این کتاب «محشای تنقیحی» انتخاب شده است چون در حاشیه نویسی بر تنقیح قوانین و مقررات تمرکز داشته ایم، به عنوان یک مزیت می‌توان گفت این روش در مقایسه با حاشیه نویسی علمی یا مبتنی بر دکترین از قابلیت استناد پذیری بیشتری برخوردار است.

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. با سلام خدمت ادمین محترم
    وقتتون بخیر
    آیا اطلاعی از زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری ازدواج و طلاق دارید ؟

    1. سلام خدمت جناب خاکپور عزیز من نیز به مانند شما معطل اعلام نتایج آزمون سردفتری ازدواج هستم انگار قرار نیست به این زودی جواب بدهند این قانون تسهیل به جای آسان کردن کارها کارها را پیچ داده و دعوایی ایجاد کرده تا این دعوا رفع نشه از جوابها فکر کنم خبری نباشه اسم این قانون تسهیل نیست بلکه قانون سخت کسب و کار راستی جناب خاکپور عزیز از کدوم حوزه برای سردفتری شرکت کردید؟

  2. عجیبتر اینکه گفته در دفترخانه هم تعهد بدهیم که شغل منافی سردفتری نداشته باشیم این در حالی است که این تعهد ها و ازمایش اعتیاد و … باید بعد از مصاحبه گرفته میشد چرا که بعد از این همه هزینه امکان دارد شخص در مصاحبه مردود گردد. یعنی این هزینه ها به فنا می رود. لذا این تصمیم عجولانه و کم خردانه قطعا موجب مشقت داوطلب خواهد بود چرا که هیچ تضمینی برای قبولی پس از انجام ازمایشات و گرفتن استعلامات و دادن تعهد در دفتر اسناد رسمی مبنی بر عدم اشتغال به شغل منافی سردفتری نیست.لذا عرف مصاحبه اصلا رعایت نشده است. امید است مسئولین محترم مربوطه پس از مصاحبه علمی، از قبول شدگان این موارد را بخواهند.

  3. چرا برا بعضیا پیامک اومده برای بعضیا خیر؟
    دلیل این بی نظمی واشفتگی چیه
    هر کسی قبول شده بدون اختبار باید وارد بشه مثل قانون تسهیل

  4. دوستان این فرآیند پیامک ارسالی به عده ای خاص ، دلالت ضمنی بر عدم احراز صلاحیت سایر پذیرفته شدگان دارد؟ لطفا اگر کسی در این زمینه اطلاعی دارد شفاف سازی کندتا ما مطالعه و وقت مان را برای سایر آزمون ها اختصاص بدهیم.

  5. بنده دیروز به اداره کل ثبت اسناد استانمون مراجعت داشتم وگفتند هنوز نتیجه استعلام ها نیومده، درتعجبم که چطور پیامک واسه برخی داوطلبین ارسال شده

  6. سلام
    یعنی فعلا کسانی که پیامک دریافت کردن اطلاعات رو بارگزاری کنند؟ بقیه نه؟
    دوروز فرصت برای سامانه صدور مجوز ودوروز هم برای سامانه ثبت من؟؟؟
    چرا اینجوری خبر میدن؟؟؟
    تو خود سامانه مدارک دیگه رو هم میخواد واینجا همه رو نگفته
    خوب چرا ماکه هنوز نمیدونیم مصاحبه رو قبولیم یانه این همه هزینه کنیم؟ تورو خدا اطلاع رسانی دقیق کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا