پایگاه خبری اختبار

ارسال پیامک درباره بارگذاری مدارک و ثبت در سامانه ملی مجوز ها برای پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱

ارسال پیامک درباره بارگذاری مدارک و ثبت در سامانه ملی مجوز ها برای پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱

پایگاه خبری اختبار- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از انتشار اطلاعیه ای مبنی بر دعوت از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ برای بارگذاری مدارک و ثبت درخواست صدور مجوز سردفتری در درگاه ملی مجوزها، امشب برای برخی از پذیرفته شدگان پیامکی در این زمینه ارسال کرد.

در پیامکی که از سوی اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ ارسال شده است، از آن ها خواسته شده است ظرف دو روز، نسبت به ثبت درخواست مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها و تکمیل مدارک در مدت دو روز در سامانه ثبت من اقدام  کنند.

در این پیامک لینک یک فایل پی دی اف به عنوان راهنمای اقدامات خواسته شده از پذیرفته شدگان نیز قرار دارد که در آن فهرستی از مدارک و استعلاماتی که باید پیش از ثبت درخواست تهیه کنند درج شده است.

در این فهرست ۶ گواهی و استعلام از مراجع مختلف شامل تاییدیه تحصیلی، تاییدیه گواهی پایان خدمت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تندرستی و عدم اعتیاد، تنظیم سند تضمین سردفتری و تنظیم سند تعهد به عدم اشتغال منافی سردفتری درج شده است.

مشخص نیست سازمان ثبت اسناد و املاک چطور برای تهیه این مدارک دو روز تعطیل شامل پنج شنبه ۸ تیر مصادف با عید سعید قربان و جمعه پس از آن را به عنوان مهلت تعیین کرده است!!

بیشتر بخوانید:

متن پیانک ارسال شده برای پذیرفته شدگان به این شرح است:

متقاضی محترم مجوز سردفتری اسناد رسمی

نظر به احراز صلاحیت شما توسط مراجع ذیصلاح، به جنابعالی ابلاغ می گردد با توجه به راهنمای زیر پس از تهیه کلیه مدارک و مستندات لازم نسبت به ثبت درخواست مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها و تکمیل مدارک در مدت دو روز در سامانه ثبت من اقدام نمائید.

https://my.ssaa.ir/files/eblagh.pdf

اداره کل امور اسناد و سردفتران
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

آشنایی با قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی

مباحث تنقیحی مربوط به دفاتر اسناد رسمی شاید همیشه در حاشیه یا زیر سایه مباحث حقوق ثبت قرار گرفته است، کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیار به طور مستقل و خاص و با محوریت دفاتر اسناد رسمی به بحث بپردازیم.
عنوان این کتاب «محشای تنقیحی» انتخاب شده است چون در حاشیه نویسی بر تنقیح قوانین و مقررات تمرکز داشته ایم، به عنوان یک مزیت می‌توان گفت این روش در مقایسه با حاشیه نویسی علمی یا مبتنی بر دکترین از قابلیت استناد پذیری بیشتری برخوردار است.

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیار

خروج از نسخه موبایل