در پی اختلال در سیستم پرداخت الکترونیک دفاتر اسناد رسمی از سوی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
اصلاحیه دستورالعمل اجرایی طرح سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی ابلاغ شد
بر این اساس در صورت اختلال و قطعی در سامانه پرداخت الکترونیک، با ابلاغ سازمان ثبت، دفترخانه ها مجاز به دریافت هزینه های ثبت اسناد از طریق فیش بانکی خواهند بود
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پی تداوم روند اختلال در سیستم دستگاههای کارتخوان (pos ) بانک ملی در دفاتر اسناد رسمی، اصلاحیه ای در رابطه با دستورالعمل اجرایی طرح سامانه الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی صادر و ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی، متن این اصلاحیه که از سوی دکتر احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ گردیده به شرح ذیل است:
« پیرو دستورالعمل شماره ۸۹/۹۹۲۸۹ مورخ ۸۹/۶/۱۵، به منظور پیشگیری از توقف ارائه خدمات ثبتی به هنگام اخلال و قطعی سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه (pos )، تبصره ذیل به عنوان تیصره ۳ به ماده یک دستورالعمل اجرایی طرح سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی الحاق می گردد:
تبصره ۳: در مواردی که اخلال و قطعی طولانی مدت سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه (Pos ) در دفاتر اسناد رسمی موجب اختلال در ارایه خدمات ثبتی می گردد، با ابلاغ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طریق کانون سردفتران و دفتریاران مرکز به دفاتر اسناد رسمی، تا رفع اشکال سامانه مذکور، دریافت کلیه هزینه های مربوط به صدور اسناد اعم از حق الثبت و حق التحریر از طریق مراجعه حضوری متقاضی به بانک و ارایه رسید بانکی به دفترخانه صورت خواهد گرفت.
بدیهی است سردفتر مکلف است شماره سریال فیش بانکی مربوط را در سامانه ثبت الکترونیک اسناد درج نماید».
احمد تویسرکانی
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور