اطلاعیه‌ قوه قضائیه درباره‌آزمون‌استخدام کارکنان اداری قوه‌قضاییه سال ۹۶

اطلاعیه‌ قوه قضائیه درباره‌ تاریخ و نحوه ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در آزمون‌استخدام کارکنان اداری قوه قضاییه سال ۹۶

مهلت ثبت‌نام از ۲۹ مهرماه آغاز می‌شود

پایگاه خبری اختبار- اطلاعیه قوه قضائیه درباره جزییات ثبت‌نام و برگزاری آزمون کادر اداری این قوه در سال ۹۶ در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه قرار گرفت.

فایل PDF اطلاعیه آزمون استخدام کادر اداری قوه قضاییه را از اینجا دانلود کنید

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام کارکنان اداری قوه قضاییه در سال ۱۳۹۶ می‌رساند، که ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز شنبه مورخ ۱۳۹۶/۷/۲۹ آغاز و در روز شنبه مورخ ۱۳۹۶/۸/۶ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

الف – شرایط عمومی استخدام

۱- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
۲- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر.
۳- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
۴- داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری‌های مسری به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران
۵- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرّح درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۶- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۷- نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح.
۸- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
۹-داوطلبان استخدام نباید در زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی،ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند

تذکر: مدارک تحصیلی پایین تر و یا بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در آگهی استخدام و همچنین مدارک معادل،برای شرکت در آزمون و استخدام معتبر نمی باشد.

۱۰-داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر سن سی و پنج (۳۵) سال تمام برای مدارک فوق دیپلم و کارشناسی و حداکثر سی و هشت (۳۸) سال تمام برای مدارک تحصیلی فوق کارشناسی و دکتری.

تذکر: ملاک عمل برای محاسبه، سن، تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان برگزاری آزمون(۱۰/۰۹/۱۳۹۶) می باشد.

۱۱-مواد ذیل به شرط ارائه تأئیدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

الف- جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

ب- افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر،مادر،خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال

 ج.رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه،به میزان مدت حضور در جبهه

۱۲- اشتغال قبول‌شدگان از بدو استخدام در رشته‌ شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده سال خواهد بود ( در این مدت امکان انتقال و جابجایی وجود نداشته و تعهد محضری لازم از قبول‌شدگان اخذ خواهد شد.)

ب- امتیازات و سهمیه قانونی

-ایثارگران سهمیه ۲۵%: شامل جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵% و بالاتر و همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت.

– ایثارگران سهمیه ۵ درصد: رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﺶ ﻣﺎه ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪﻫﺎ و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان آﻧﺎن و ﻓﺮزﻧﺪان ﺟﺎﻧﺒﺎزان زﯾﺮ ﺑﯿﺴﺖ و ﭘﻨﺞ درﺻﺪ (۲۵ درصد) و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت.

– ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽﻫﺎی ﺑﻌﻤﻞ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﺬب اﯾﺜﺎرﮔﺮان از ﻣﺤﻞ ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺻﺮﻓﺎً از ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﮐﻠﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن اﯾﺜﺎرﮔﺮ ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ۲۵ درﺻﺪ و ۵ درﺻﺪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ آزﻣﻮن و با اولویت اصلی و ذخیره ﺟﻬﺖ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﺳﺎز و ﮐﺎر ذﯾﻞ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.

الف. ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪی از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪامی ۵ درصد ﺳﺎﯾﺮ اﯾﺜﺎرﮔﺮان و ﯾﺎ ﺑﺎﻟﻌﮑﺲ، ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﻫﺮ داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ در ﺻﻮرت ﻣﺸﻤﻮل ﺑﻮدن، ﺻﺮﻓﺎً از ﯾﮑﯽ از ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﺻﺮﻓًﺎ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺨﺘﺺ و ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه در دﻓﺘﺮﭼﻪ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺣﻖ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ ﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻫﺎی۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان را ﻧﺪارﻧﺪ.

ب. در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺟﺬب و اﺳﺘﺨﺪام ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ سهمیه ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان، اوﻟﻮﯾﺖ اﺳﺘﺨﺪام آﻧﻬﺎ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﺟﺎری و ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ.

ج. ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮد، ﺑﺮای ﺣﺼﻮل اﻃﻤﯿﻨﺎن از اﻣﮑﺎن ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪی ﺧﻮد از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺬﮐﻮر، ﻗﺒﻞ از ﺛﺒﺖﻧﺎم ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎدﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻞ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه ﺧﻮد ﺗﻤﺎس و ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪن وﺿﻌﯿﺖ ﺷﻐﻠﯽ و در ﺻﻮرت ﻟﺰوم اﺻﻼح آن اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

تذکر: ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، وﻓﻖ ﺿﻮاﺑﻂ ﺟﺎری ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ، در اوﻟﻮﯾﺖ ﯾﺎ ﺷﻤﻮل سهمیه ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺮار ﻧﮕﯿﺮﻧﺪ، ﺻﺮﻓﺎً از امتیاز ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮔﺮدﯾﺪ. در ﺻﻮرت اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ ﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، اﻧﺘﺨﺎب داوﻃﻠﺐ ﮐﺎن ﻟﻢ ﯾﮑﻦ ﺗﻠﻘﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و داوﻃﻠﺐ ﺣﻖ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﻋﺘﺮاض ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

د. اوﻟﻮﯾﺖ ﭘﺬﯾﺮش درﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﭘﻨﺞ درﺻﺪ (۵درﺻﺪ) اﯾﺜﺎرﮔﺮان،ﺑﺎ رزﻣﻨﺪﮔﺎنﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. (رزﻣﻨﺪﮔﺎن در ﺻﻮرت ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و داﺷﺘﻦ ﺷﺮاﯾﻂ اﺣﺮاز ﻻزم در ﺣﺪ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه از ﺷﺮط ﺣﺪﻧﺼﺎب در آزﻣﻮن ﻣﻌﺎف ﺑﻮده و ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻓﻀﻠﯽ ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ) و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر در ﺻﻮرت ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب در اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻌﺪی ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و در ﺑﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﻪ رﻗﺎﺑﺖ خواهند پرداخت.

ه. اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ استخدامی ۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در زﻣﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ، ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز آن ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺟﺰو ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﻣﺨﺘﺺ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ۵ درصد ﺻﺮﻓًﺎ در ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ اﻋﻤﺎل ﻣﯽﮔﺮدد ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش آنﻫﺎ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ (در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﻟﺤﺎظ ﻧﺸﺪه و اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ). ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.

و. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽﻫﺎی ﺑﻪ ﻋﻤﻞ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان در دﻓﺘﺮﭼﻪ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮدﯾﺪه و از ﺳﻬﻤﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن آزاد ﺟﺪا ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ و داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل اﯾﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ، ﺑﺮای اﻋﻤﺎل ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﺻﺮﻓًﺎ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.

ز.اﺳﺘﺨﺪام ﻣﺎزاد ﺑﺮ ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ اﯾﺜﺎرﮔﺮان (۲۵ درﺻﺪ و ۵ درﺻﺪ) از ﻃﺮﯾﻖ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن آزاد ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.

داوطلبان بومی:

نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (۲/۱) و بومی شهرستان با ضریب یک و چهاردهم (۴/۱) نمره مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون در مرحله معرفی برای مصاحبه محاسبه می گردد.
تذکر ۱: استخدام برای شغل و محل های دادگستری استان ها که محل خدمت آن ها در مرکز استان قرار دارد، برای تمامی داوطلبان همان استان و شهرستان های همان استان بومی استان محسوب گردیده و کلیه داوطلبان بومی اعم از بومی استان و شهرستان صرفاً از امتیاز یک و دو دهم (۲/۱) برخوردار خواهند شد.
– در استانهای سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی، هرمزگان صرفاً افراد بومی حق شرکت در آزمون استخدامی را دارند و افراد غیر بومی در صورت پذیرفته شدن مراحل اداری و استخدامی نامبردگان متوقف می گردد.

داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می‌شود که دارای یکی از شرایط مندرج در بند‌های ذیل باشند:

• شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
• داوطلب حداقل چهار(۴)سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه)را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی نموده باشد.
• همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) که شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.
• داوطلب یا پدر،مادر و یا همسر وی حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد. (پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.)

– معلولین عادی به شرط دارا بودن سایرشرایط مندرج دراین دفترچه (علی‌الخصوص بند ۴ شرایط عمومی استخدام) از ۳% سهمیه قانونی بهره‌مند خواهند بود.

ﺗﺬﮐﺮ ۱: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺸﻤﻮل سهمیه ۳ درصد ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در زﻣﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ، ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز (ﻇﺮﻓﯿﺖ) آن ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ. (در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﻟﺤﺎظ ﻧﺸﺪه و اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ). ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ از ﻃﺮﯾﻖ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ. ﺳﻬﻤﯿﻪ ۳ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺳﻪ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.

ﺗﺬﮐﺮ ۲: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮم ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﻧﺠﺎم ﮐﺎری ﮐﻪ اﺳﺘﺨﺪام ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗاﯾﯿﺪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ، از سایر مراحل استخدام محروم خواهند شد.

– افرادی  که بطور پیوسته با شوراهای حل اختلاف همکاری داشته‌اند به استناد قانون شورای حل اختلاف مصوب ۱۰/۰۸/۹۴ مجلس شورای اسلامی به شرط اشتغال و دارابودن شرایط مندرج در آگهی متناسب با سابقه خدمت حداکثر از ۲۰ امتیاز در آزمون عمومی برخوردار خواهند بود. (بابت هر یک سال سابقه خدمت، ۲ امتیاز)
– حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۵) از ده درصد امتیاز در امتحان عمومی و به همین میزان، در امتحان تخصصی یا مسابقه تخصصی یا مصاحبه تخصصی بهره مند خواهند شد.
– تذکر: حافظین محترم صرفاً مجاز به شرکت در رشته های شغلی کارشناس امور فرهنگی و کارشناس امور دینی جهت استفاده از سهمیه مقرر خواهند بود.
– تذکر: داوطلبان آزاد نباید رشته شغل هایی که مختص به بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد را انتخاب نمایند.

پ- مواد آزمون

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سؤالات عمومی و یک دفترچه سؤالات اختصاصی داده خواهد شد.

مواد آزمون عمومی به شرح زیر می‌باشد:

۱. فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه) ICDL
۲. زبان و ادبیات فارسی
۳. معارف اسلامی
۴. زبان انگلیسی عمومی
۵. هوش و توانمندی‌های عمومی

سؤالات تخصصی متناسب با رشته شغلی داوطلبان (به شرح جدول آتی) می باشد.

– اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که مقطع تحصیلی،عنوان رشته تحصیلی و گرایش رشته تحصیلی آنها به مقطع و عنوان رشته و گرایش تحصیلی ذکرشده در جدول شرایط احراز مشاغل مطابقت داشته باشد.

– به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی،کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره ۲ ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری) دواطلبان استخدام مؤظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأئیدیه گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفت گانه صادره از مراکز و مؤسسات تأئید صلاحیت شده توسط سازمان اداری استخدامی کشور را ارائه نمایند.

ت. زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

کارت شرکت در آزمون از روزسه شنبه مورخ ۱۳۹۶/۹/۷برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ در تهران و مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضانامه درج خواهد نمود.ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه بررسی خواهد شد.

ث- مدارک مورد نیاز

۱.تکمیل تقاضانامه
۲. پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ۱.۰۰۰.۰۰۰(یک میلیون) ریال بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور
۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
۱-۳- عکس ۳ در ۴ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام‌رخ)
۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰ در۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ در ۲۰۰ باشد.
۴-۳-تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۳- حتی الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.

تذکر مهم: باتوجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تائید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه بررسی خواهد شد.

فایل‌های پیوست را دانلود کنید:

جدول عناوین شغلی، رشته‌های تحصیلی و شرایط احراز مورد نیاز دستگاه و مواد دفترچه تخصصی

جدول ظرفیت‌های آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۵۶ دیدگاه ها

  1. چرا فقط شورای حل اختلاف امتیاز دارن چرا اینقدر بی عدالتی برای ما هم قانون بنویسند که ۱۰ ساله قراردادی هستیم و هیچ امتیازی نداریم چرا فقط شورا ؟

  2. سلام بچه ها من اشتباهی یه کارت خریداری کردم ساکن تهرانم هستم هرکسی میخواد ثبت نام کنه من با قیمت کمتر میفروشم ممنون میشم اگه کمک کنید. خانوم سعادتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا