اعلام رضایت رییس اسکودا از روند برگزاری آزمون وکالت ۹۵

بهمن کشاورز در جمع خبرنگاران:

رسیدگی به اعتراضات نسبت به ماهیت سؤالات آزمون وکالت سال ۹۵ ادامه دارد

امیدواریم نتایج به زودی اعلام شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) بابیان اینکه نتایج آزمون وکالت به زودی اعلام می شود، گفت: شرکت کنندگان آزمون وکالت ۵ روز پس از اعلام نتایج فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایرنا، بهمن کشاورز امروز، شنبه یازدهم دی ماه، در نشست خبری «همایش رفع خشونت علیه زنان» در اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، افزود: آزمون وکالت امسال در نهایت نظم، آرامش و ایمنی برگزار شد و مشکل جدی از هیچ کجا گزارش نشد و اگر متخلفانی هم بودند، در ابتدای امر شناسایی شدند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه قطع برق، گاز و برودت هوا در زمان برگزاری امتحان وجود داشت اما با برنامه ریزی سازمان سنجش در حوزه های امتحانی هیچ مشکلی از این جهات نداشتیم. وی در مجموع  از روند برگزاری آزمون وکالت ۹۵ ابراز رضایت کرد.

کشاورز اظهار کرد: در نشست قبلی که در ١٧ آبان ماه برگزار شد، بر مبنای تجارب سال های قبل باقید احتیاط یک ماه پس از برگزاری آزمون تخمین زده شده بود.

وی با تأکید بر اینکه هویت گروه طراحان سؤال آزمون وکالت مکتوم است و سوالات از نظر کیفی و صحت در سطح بالایی قرار دارد، ادامه داد: پنجم دی ماه کلید آزمون عرضه شد و از شرکت کنندگان خواسته شد تا اگر نسبت به ماهیت سؤالات ایرادی دارند ظرف مدت ٢۴ ساعت به اتحادیه اعلام کنند که حجم زیادی از ایرادات دریافت شد و برای بررسی به کمیته های تخصصی ارسال کردیم.

کشاورز ادامه داد: تا این زمان مشکلی از سوی کمیته های تخصصی اعلام نشده است؛ البته کمیته های تخصصی در حال بررسی هستند.

وی گفت: باید کسانی که به عنوان سهمیه ایثارگران قرار است اسامی شان اعلام شود، از سوی نهادهای ذی صلاح اسامی شان تایید شود چرا که بعد از اعلام نتایج بازنگری در این خصوص امکان پذیر نخواهد بود.

کشاورز به بحث بومی گزینی اشاره کرد و افزود: این بحث ممکن است از بعد نظری درست باشد و من نظرم این است که بومی گزینی می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند اما چون قانونی در این زمینه وجود ندارد، اجرای آن با مشکل قانونی مواجه است.

رئیس اسکودا درباره کاهش ظرفیت پذیرش نیز گفت: تعداد وکلا باید با نیازهای استان های مختلف به وکیل سازگاری داشته باشد که این سازگاری را مقامات قضایی محلی می توانند تشخیص دهند، چون آمار پرونده ها در اختیار رئیس کل دادگستری استان و رییس دادگاه انقلاب است.

پینوشت : در صورت اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۵ پایگاه خبری اختبار به سرعت نتایج را در صفحه اخبار آزمون وکالت منتشر خواهد کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۴۸ دیدگاه ها

    1. نگران نباش میانگین میاد پایین همه جزا خراب کردن.من فکر میکنم معدل کرمان خیلی بیاد بالا بشه۱۱.۲۰

  1. سلام مجدد هی می خوام بی خیال شم که تازه شده ام ولی نمی گذارید که !! این کار رو کردم نه اینکه دل و جراتم رو به رخ بکشم چون پیگیر حقوق خود بودن در رابطه با یک آزمون به معنای خیلی جیگر داشتن نیست شاید خیلی تنومند نباشم که سرمای منفی هشت درجه حوزه ام رو تحمل کنم وبه سوالات اختلافی در اون شرایط جواب بدم ولی اونقدر قوی هستم که وقتی رییس اسکودا بگه اعتراضی نشده بهش شخصا زنگ بزنم و بگم نگید اعتراضی نشده چون من اعتراض کردم یک ماهه که دارم اعتراض می کنم الان به آقای کشاورز هم زنگ زدم و کلی با ایشون صحبت کردم برخلاف تصورم بسیار حوصله به خرج دادند و در آخر وقتی ازشون پرسیدم به بچه ها چی بگم گفتند بگو:
    تمام سعیمون رو میکنیم نتایج رو زود اعلام کنیم و تا حد امکان هم نمی گذاریم حق کسی پایمال بشه و سوالات رو بررسی می کنیم.

    خانم یا آقای ناشناس
    ایران

      1. ممنون دوست عزیز سرشناس و ناشناسش مهم نیست مهم اینه در عین بی ادعایی موثر باشیم….

      2. سلام تورو خدا نتایج رو اعلام کنند اگه بادست هم بخوان صحیح شده بودجون.به لب شدیم

  2. برای آزمون وکالت تکرار سوالات اشتباه گناهی است نابخشودنی این از پارسال تجارت و اینم از جزا امسال

  3. چرا اقای کشاورز اینقدر توی تصاویر خشن بنظر می یاد ؟ مشایدم من اینطوری فکر میکنم
    این مصاحبه ها به نظرم من اصلا خوب نیست چون این که قطعی به زودی اعلام میشه اما تاریخ دقیق اعلام نمیشه

    1. دوستانی که میخوان بدونن آیا قبول میشن یا نه در معدل گیری چتر دانش شرکت کنن و یک دقیقه بیشتر وقتشون نمیگیره. الان دقیق ترین معدل گیری مربوط به این موسسه است.

      1. زهرا خانوم چتردانش درخراسان برای من زده ۲۵ از ۹۲ نفر بامعدل ۱۱.۹۳)))))قبول میشم؟؟؟؟؟؟؟؟

      2. دوست عزیز اصلا قابل پیش بینی نیست همه تخمین شرکت نمیکنند،مثلا من الان با معدل۱۲/۷۰ در کانون همدان در تخمین رتبه از ۴۰ نفر ۳ شدم ولی کسانی هستند که وضعیت خیلی خوبی دارند ولی در این سامانه شرکت نمیکنند.ولی در مورد کف معدل دادآفرین تا حدودی مطمعنم که تخمینش درسته،سالهای گذشته هم نسبتا درست تخمین زد.

  4. دوستانی که تجربه دارن لطفا راهنمایی کنن
    با معدل ۱۳ رتبه تقریبی در کانون آذربایجان شرقی چند میشه؟؟
    خیلی ممنون میشم اگر پاسخ بدین.

    1. امیدوارم اینطوری باشه مثل سال های قبل معدل ها ۱۲.۵۰ به بالا جزو قبولی ها باشند مخصوصا کسانی که ۱۳ هستند
      ولی گویا امسال خیلی ها میگن ازمون اسون بوده و معدل ها رفته بالا

  5. حجم زیاد اعتراضات و شواهد و قرائن حکایت از این داره که اکثریت در درس حقوق جزا خراب کردن و درصد ها پایینه….همین درصد پایین جزا معدل ها رو پایین میاره…. دوستان زیاد به خودتون استرس ندید، درس جزا رو همه خراب کردن

  6. تاریخ دقیق اعلام نمیکنن!!!!! نمیدونم چرا دوس دارن با اعصاب اینهمه داوطلب بازی کنن!!!!! ایا این کار خوبیست!!!!!!!

  7. با سلام
    رضایت را باید از جانب داوطلبین وکالت جستجو کرد
    اظهار نظر را باید از اساتید دانشگاه های معتبر شنید
    تعداد زیادی پرونده قضائی در حال اطاله هسنتد که نوعی بی نظمی است
    سوالات امتحانی ازمون وکالت در سطح دکترا طرح میشود درصورتی که مقطع تحصیلی از دید قانون لیسانس و ارشد است
    طراح سول باید تابع کتاب های درسی و قانون باشد نه سلیقه ی خویش .
    جای تاسف است جامعه ی حقوقی از ایراد سرشار است .سوال مدنی تعهدات سالها در آزمون های حقوقی مطرح میشود و جواب سوال ثابت است درصورتی که امسال جواب سلیقه ی را تحمیل کرده اند

  8. به زودی این آقایان معمولا ۳ تا ۴ روز طول میکشه…. احتمالا سه شنبه یا چهارشنبه

    1. این استرس بیشتر روی کسانی که معدل ۱۲ تا ۱۳ هستند دارند حد وسط چون اون کسی که خراب کرده خیالش نیست ۵ ماه دیگه اعلام بشه ، اونی هم که مثل خانم نگار که اهل مشهد هستند و می یاند گلستان ازمون میدن ، معدل ۱۴.۶۰ دارند براشون مهم نیست چون میدونند جزو قبولی ها هستند.

  9. هردم از این باغ….
    دیگه واقعا حرفی برای گفتن نمونده اگه منبع سوالات متن قوانینه درخصوصه سوال ۸۳متن قانون این و نسبت به نفردوم جنایت خطای محض میدونه فقط نظر دکترگلدوزیان ایراد جرح و صدمات عمدی بوده

    1. شما هم فقط این یه بیت شعر یاد گرفتی. یه چیز تازه بگو یه حرف جدیدی بزن. همش داری این متن کپی میکنی

  10. رضایت ایشان مهم نیست. داوطلبان باید راضی باشند که با این تاخیرهای هر ساله در اعلام نتایج و طرح سوالات اختلافی و مشکل دار بعید میدونم داوطلبی راضی باشه

  11. انقدرکه ایشون مصرهستندهییییچ اشکالی وجودندارد پس باید خودشان کتاب مرجع منتشرکنند تا متقاضیان ان رابخوانند،اقابیش از ده سوال اختلافی و۴پاسخ اشتباه وجوددارد،همه صدایشان درامده باورکنید اگرکلیداصلاح شودنشانه کفایت وشجاعت وحسن نیت شماست ونه عدم مدیریت،لطفا باسخنانتان برروندبررسی تاثیرنگذارید

    1. به نظر من هم اگر اعتراضات رو تا حدی قبول کنند وجهه خودشون رو حفظ کردند. خود آقای کشاورز گفتند اعتراضات زیادی به اسکودا ارسال شده. کدوم سال اینطوری بوده؟ اونم امسال که کاهش ظرفیت داشتیم.

      1. معدل من از١۴رسیده به١٢بااین سوالت مبهم وپاسخ نامه اشتباه مگرمیشودخلاف نص قانون قانون راتفسیرکرد این تفسیرغایی نیست این بیسوادیست

        1. دقیقا معدل منم از ۱۳/۴۰رسید۱۲/۷۰ زمانی مطمعن بودم قبول میشم ولی حالا مطمعنم قبول نمیشم،شانسه دیگه!!!!

        2. وضعیت خود منم مثل شماست. چند نمره افت میانگین داشتم. تازه این غیر از اینه که به بعضی از سوالات جواب ندادم چون دو گزینه ممکن بود درست باشه و امید وار بودم این سوالات حذف بشه. اشا الله توی این چند روزه باقیمانده اسکودا تصمیمی بگیره که حق داوطلبان پایمال نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا