اعلام رضایت رییس اسکودا از روند برگزاری آزمون وکالت ۹۵

بهمن کشاورز در جمع خبرنگاران:

رسیدگی به اعتراضات نسبت به ماهیت سؤالات آزمون وکالت سال ۹۵ ادامه دارد

امیدواریم نتایج به زودی اعلام شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) بابیان اینکه نتایج آزمون وکالت به زودی اعلام می شود، گفت: شرکت کنندگان آزمون وکالت ۵ روز پس از اعلام نتایج فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایرنا، بهمن کشاورز امروز، شنبه یازدهم دی ماه، در نشست خبری «همایش رفع خشونت علیه زنان» در اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، افزود: آزمون وکالت امسال در نهایت نظم، آرامش و ایمنی برگزار شد و مشکل جدی از هیچ کجا گزارش نشد و اگر متخلفانی هم بودند، در ابتدای امر شناسایی شدند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه قطع برق، گاز و برودت هوا در زمان برگزاری امتحان وجود داشت اما با برنامه ریزی سازمان سنجش در حوزه های امتحانی هیچ مشکلی از این جهات نداشتیم. وی در مجموع  از روند برگزاری آزمون وکالت ۹۵ ابراز رضایت کرد.

کشاورز اظهار کرد: در نشست قبلی که در ١٧ آبان ماه برگزار شد، بر مبنای تجارب سال های قبل باقید احتیاط یک ماه پس از برگزاری آزمون تخمین زده شده بود.

وی با تأکید بر اینکه هویت گروه طراحان سؤال آزمون وکالت مکتوم است و سوالات از نظر کیفی و صحت در سطح بالایی قرار دارد، ادامه داد: پنجم دی ماه کلید آزمون عرضه شد و از شرکت کنندگان خواسته شد تا اگر نسبت به ماهیت سؤالات ایرادی دارند ظرف مدت ٢۴ ساعت به اتحادیه اعلام کنند که حجم زیادی از ایرادات دریافت شد و برای بررسی به کمیته های تخصصی ارسال کردیم.

کشاورز ادامه داد: تا این زمان مشکلی از سوی کمیته های تخصصی اعلام نشده است؛ البته کمیته های تخصصی در حال بررسی هستند.

وی گفت: باید کسانی که به عنوان سهمیه ایثارگران قرار است اسامی شان اعلام شود، از سوی نهادهای ذی صلاح اسامی شان تایید شود چرا که بعد از اعلام نتایج بازنگری در این خصوص امکان پذیر نخواهد بود.

کشاورز به بحث بومی گزینی اشاره کرد و افزود: این بحث ممکن است از بعد نظری درست باشد و من نظرم این است که بومی گزینی می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند اما چون قانونی در این زمینه وجود ندارد، اجرای آن با مشکل قانونی مواجه است.

رئیس اسکودا درباره کاهش ظرفیت پذیرش نیز گفت: تعداد وکلا باید با نیازهای استان های مختلف به وکیل سازگاری داشته باشد که این سازگاری را مقامات قضایی محلی می توانند تشخیص دهند، چون آمار پرونده ها در اختیار رئیس کل دادگستری استان و رییس دادگاه انقلاب است.

پینوشت : در صورت اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۵ پایگاه خبری اختبار به سرعت نتایج را در صفحه اخبار آزمون وکالت منتشر خواهد کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۴۸ دیدگاه ها

  1. از آنجا که اقای کشاورزشخصیت بسیار محترم و فاضلی دارند و میدانم انسان روشنفکر و دلسوزی هستند انشاا لله تمام سعی خود را میکنند تا حقی از جانب کسی تضییع نگردد.
    توکل بخدا

    1. از شخص مدیر انتظار نمیرفت که همچنان متنی را سانسور کنند.متن مزبور نه متضمن توهین و کنایه بشخص یا نهادی بود و نه برخلاف سیاست کلی اعلامی از سوی اختبار.
      این خرده فرهنگ خود سانسوری در ایران بیش از همه از سوی خود متولیان و کلامداران صورت میگیرد؛ نه نهادهای ریاستی کشور.
      بهرحال من و تعدادی از دوستانم شماره موبایل و شماره دفتر اقای کشاورز را از سامانه جستجوی وکیل سایت اسکودا یافتیم و به ایشان پیغام دادیم و هم تماس هم گرفتیم.ضمنا ایشان در تلگرام هم هستند.از اختبار خوانان تقاضامندم شماهم تماس بگیرید.

  2. در نهایت خواهشم اینه که در همین فضای مجازی به شرافتمون قسم بخوریم اگر هر کدوم که قبول شدیم و قدرت و نفوذی بیدا کردیم حال این روزهامون و فراموش نکنیم.
    و اینکه اگه هر کدوم جز قبولی ها نباشیم باز با قدرت و انگیزه ی بیشتر باز واسه رسیدن به هدفمون تلاش کنیم.
    جه بسا واسه کسی مثل من و با شرایط من خوندن دوباره و یکسال موندن یعنی مرگ تدریجی بخاطر شرایطی که دارم….
    واسه همه ی عزیزانی ک درس خوندن و تلاش کردن از صمیم قلب ارزوی موفقیت دارم.

    1. خیلی قبولت دارم با مرام ایت شد حرف حساب جون خودت برام دعا کنببن معدلم ۱۰و بیستو پنجه امیدب هستیانه

  3. دوستان یه کمپین فراگیر اعتراضی درست کنیم و صدای اعتراض خودمونو به گوش مسئولین برسونیم.نمیشه که سلیقه ای با آینده و تلاش خیل عظیمی از مردم آنهم از افرادی که داعییه گرفتن حق را دارند رفتار کرد.ما باید خودمون بعنوان حق و حقوق قانونی و عرفیمان وارد صحنه بشیم که میتونه از طریق اعتراض از مجرای مجلس و نمایندگان واخذ توضیح از اسکودا باشه یا حتی تجمع مقابل اسکودا و کانون های شهرستان.باید قبل از هر اقدام انفعالی دیگری از سوی کانون درسی بهشون بدیم که خط مشی سلیقه ای را فراموش کنند.

  4. سلام دوستان
    اینقدر که من این دوسال واسه ازمون وکالت زجر کشیدم از فشار بیکاری و نیش و کنایه شاید هیجکدومتون نکشیده باشید و امیدوارم ک هیجکس هم این شرایط سخت و تجربه نکنه…
    سوالات اصول فقه و جزا من و غافلگیر کردن واقعا هیج مشابهتی با سوالات سالهای قبل و منابعی که واسه ازمون بود نداشتند.
    اما در مورد بقیه درسها که برخی دوستان میکن راحت بود
    خوب قطعا تجارت نسبت ب سال قبل راحت تر بود اما در مورد ایین دادرسی مدنی و کیفری بعید میدونم….
    من هر روز تو سایتهای مختلف حقوقی مخصوصا اختبار هستم و همه نظرات و دنبال میکنم
    درسته در حق ما بی عدالتی میشه اما این شرایطی که متاسفانه واسه همه وجود داره من خودم به شخصه چند سوال رو ک مطمعن بودم درسته از شدت استرس و ترس منفی نزدم ک با اونها الان خیالم راحت بود.
    دوستان درسته سوالات مبهم امسال با اینده و زندکی من و امثال من بازی کرد منتها من اعتراضم از خودمه ک جرا باید معدلم سر مرز باشه که الان استرس داشته باشم.
    شاید کسی باور نکنه و این بیام به گوش هیجکدوم از مسولین ازمون نرسه اما به خداوندی خدا شبها از استرس و نگرانی ترس سکته دارم دیکه.
    هر جند که واقعا خود کرده را تدبیر نیست….

    1. انشاالله قبول میشید و سراآغاز روزهای خوبتون باشه این آزمون و با موفقیت تمام روزهای سخت گذشته رو فراموش کنید.اگر هم خدایی نکرده قبول نشدید افسرده نشید و باز تلاش کنید.توکل بر خدا

    2. خیلی جالبه امسال همه اونایی که خیلی وقت گذاشتن وزحمت زیادی کشیدن همین احساس دارن….امیدوارم موفق بشیدودرهای تازه ایی به روی شمابازبشه،خدابزرگه ناامیدنشید

    3. خیلی ها وضعیت شما رو دارن. انشا الله که شما و بقیه دوستانی که شرایط سخت داشتند حتما قبول بشوند و این پایان دوره سختی شون باشه. به طور کلی می گم دوستانی که واقعا درس می خونید اما نتیجه مطلوب نمی گیرید حتما توی روش تون تجدید نظر کنید. از نظر دوستانی که اینجا موفق بود اند مثل امین ق سعی کنید بهره مند بشید.

    4. سلام دوست عزیز
      تو اقتصاد در مبحث بورس میگند همه تخم مرغ هاتون رو تو یه سبد نذارید؛ خوب وقتی تمام تخم مرغ هایت(جوانی و هدف و آینده ات را) در این که حتماً وکالت قبول شی میذاری همین میشه!؟ یعنی اینقدر دنیا برات کوچیکه و تنگه که نشه کاری دیگه کرد!؟

      1. عزیز من تخم مرغ ها رو وقتی میشه در چند تا سبد گذاشت که چند تا سبد وجود داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!

    5. سلام دوستان
      ارزوی موقیت و بهترینهاروبرای همتون درارم
      من داوطلب سال دیگه هستم سال پیش ۵۲کردستان شدم امسال که به ازمون نرسیدم باکلی تلاش
      از۲۰اذرشروع کردم به خوندن
      امکانات رفتن به هیچ موسسه روندارم
      وفقط خودم منابع اصلی و فرعی رودارم میخونم
      برای ماهم تواین روزو شبایی که منتظرید سرنوشتتون رقم بخوره دعا کنید
      دوستان مدنی کمی ضعیفم
      تجارت هم برام فرراره و زودفراموشم میشه
      ممنونم رراهنماییم کنید

  5. سلام.دوست عزیز به نام مستعار …لام….
    که فرموده بودید کاش این متن رو راجع به مهد کودک واسه اسکودا فکس میکردم.
    من استدلال بسیار قوی تر از این متن که شامل ۲۸ بند میشد رو براشون فکس کردم.البته چون دسترسی به کافی نت نداشتم یه برنامه از بازار لود کردم و از این طریق فرستادم .ولی نمیدونم با این برنامه به نام فکس ایر به دستشون رسید یا نه البته خود برنامه پیام داد که با موفقیت ارسال شد.این رو نمیدونم دیگه.اگه کسی راجع به اینگونه برنامه ها اطلاع داره و اینکه به دستشون رسیده یا نه بگه ممنون میشم
    سپاس

  6. سلام.دوستی که صفحه قبل فرمودن اعتراضات فق‌ط در کارنامه شخصی اعمل میشه صحت داره؟؟! این بی عدالتی در حق سایرین است که بالفرض ایراد یا اعتراضی نکردن.
    از کانون اصفهان هیچ کس صحبتی نمیکنه نکنه اونجا همه راضی بودن؟!اگر کسب هست لطفا خبر و یا نظری بده..ممنون

    1. چرا خیلی ها از کانون اصفهان هستند.اما چی بگیم آخه؟ من خیلی داغونم.خیلی از زمان اعلام نتایج میترسم.خیلی میترسم اسممو بزنم و درصدای پایین و رتبه وحشتناک ببینم.داغونم بخدا

      1. سلام دوست عزیزم من کانون اصفهان هستم.
        من از شرایط برگزاری راضی بودم .از سوالات هم خب مثل هرسال سوالات اختلافی بودن که چاره ای نیس‌ضرر کردیم.با معدل دوازده و هجده امیدوارم ب قبولی

    2. سلام دوست عزیز… من هم از کانون اصفهانم و لب مرز، روزها فکر، شب ها خیال….امید به خدا….خدا بزرگه برای همگی دوستان ارزوی موفقیت می کنم

  7. سوالات جزا و مدنی اختلافی بود بایدا صلاح بشه ولی زیاد امیدوار به اصلاح اونها نباشید معمولا یه کم طول میدن که بگن ما اعترا ضات رو بررسی کردیم

  8. کلید اسکودا توسط یک گروه تخصصی داده شده و کاملا صحیح می باشد دوستان سوالات رو دقیق بخونن متوجه میشوند
    اعتراضات وارد نبوده و جواب آزمون طی این هفته میاد

    1. سلام دقیقا نظرتون مخالف تمام اساتید و نص قوانین و ارا دیوان عالی میباشد متاسفانه به عین ۴تا سوال از جزا و ۲ سوال اصول فقه کاملا پاسخ غلط اعلام شده و هیچ مستندی به غیر از نظر شخصی ندارد و متاسف هستم برای تمام دوستان لب مرزی ک زحمت فراوان کشیدن لکن بی عدالتی ناامیدشون کرد…

    2. دوست عزیز شما رییس سازمان سنجش یا اسکودا هستید که با این قطعیت اظهار نظر می‌فرمایید،خودآقای کشاورز میگه اعتراضات در حال بررسی است و زمان اعلام مشخص نیست حالا جدی یا الکی،اونوقت شما چکاره ای؟

  9. یکسال نشده کانون نتایج رو در تاریخ اعلام شده قبلی اعلام کنه بی نظمی و بی برنامگی بیداد میکنه

  10. سلام.من به لطف طراحان سوالات جزا روزانه مقداری از کتابهای روانشناسی رو دارم میخونم.در جواب اون عزیزی که نوشته در سامانه تخمین رتبه چتر شرکت کنید دوست عزیز مگه چتر اون تخمینش درست بود که الان درست باشه دوما با تعقییر حتی بک سوال کل محاسبات بهم میریزه.خواهشا اینقدر تبلیغ موسسات رو نکنید.بسه دیگه اینقد معدل و درصد نذارید.خدا فقط میدونه که درصدای من چقده و تا الان هیچ نگفتم حتی به عزیزترین کسانم.چرا اینقدر تبلیغ.موسسات این فضا رو خداقل بذارید برای گفتمان بین داوطلبان.به خدا همه هم چتر هم دا. افرین و…….بلدن تبلیغاتشون هم بالای سایت هست.خواهشا این فضای دوستی و تبادل نظرها رو خراب نکنین
    سپاس

    1. کتاب الزامات خارج از قرارداد صفایی و رحیمی و کتاب الزامات… مرحوم کاتوزیان رو بخون.هردو بعد از اون که به یک رای وحدت رویه استناد کردن همون نظر صغیر شخصا مسئول است و از اموال اون باید پرداخت بشه یعنی همون گزینه اعلامی اسکودا رو پذیرفتن.ترخدا برای اعتراض باین جزواتی که رفتید این موسسات استناد نکنید.
      *اینم برای جزا
      صورت سوال مبتنی بر اینکه »الف« {مرتکب}برای فرار از اتومبیلی که « ب» با هماهنگی قبلی در مقابل مغازه قرار داده است استفاده و با راندن آن متواری میشود، حکایت از هماهنگی و توافق » «ب»با «الف برای ارتکاب جرم سرقت داشته است »و «الف نیز از این وسیله استفاده کرده است. لذا شرایط تحقق معاونت در این مورد وجود دارد زیرا همانطور که در صورت سؤال تصریح شده است این هماهنگی قبل از ارتکاب جرم سرقت بین آنها صورت گرفته است. لذا این ایراد که رفتار معاون باید قبل از رفتار فاعل و یا نهایتاً همزمان با آن انجام شود، و اگر بعد از آن باشد معاونت محقق نخواهد شد، وارد نخواهد بود زیرا همان طور که بیان شد این هماهنگی قبل از ارتکاب جرم صورت گرفته که این کار باعث دلگرم شدن فاعل به سمت ارتکاب جرم بوده و در نهایت کمک انجام شده باعث تسهیل وقوع آن شده است.

      در این خصوص میتوان به مثالی که در کتاب جناب آقای دکتر اردبیلی )حقوق جزای عمومی، جلد دوم، انتشارات میزان، چاپ
      چهل و سوم، ،۱۳۹۵صفحه ۱۱۱اند: ( ذکر شده است اشاره کرد که چنین فرموده
      .».. ممکن است برخی از اشکال کم ،کند ک و دستیاری با مرتکب جرم اصلی که وقوع جرم را تسهیل می پس از ارتکاب جرم،
      معاونت به شمار آید. برای مثال: فعل رانندهای که در بارگیری و حمل اثاث و لوازم منزل به دزدان کمک رسانده به شرط توافق
      پیشینی، معاونت محسوب است.

      1. طبق متن صریح قانون باید تقارن دو عمل وجود داشته باشه. اینجا وحدت قصد هست ولی تقارن عمل وجود نداره…من خودم اشتباه زدم ولی میدونستم معاونت در سرقت هم نمیشه

        1. تقدم یا اقتران زمانی که وجود داشته از قبل دلگرمی داده و همین کافی هست. منتها بحث سر اینه که منظور از هماهنگی قبلی چی بوده؟ چیزی که به ذهن من متبادر شد سر جلسه این بود که هماهنگی قبلی برای فرار بعد از سرقت منظور طراح سوال بوده ولی حالا می گن نه هماهنگی همین طوری بوده. فقط گفته برای من ماشین بیار اونم آورده.

      2. جدی!!اگه اینطور که شما میگی باشه که البته من خوندم و نبوده اون بزرگواران هم اشتباه کردن و به پاسخ غلط رسیدن.در ضمن شب متن کامل دکتر صفایی و دکتر کاتوزیان رو میفزستم

    2. آقاجون من خودم شخصا رفتم و تو تخمین رتبه چتر دانش درصدهای الکی وارد کردم ….با این درصد های من آیا واقعاً تخمین چتر درست خواهد بود؟ حالا فکر کنید چند نفر دیگه مثل من همین کار رو بکنن که دیگه تخمین خیالی خواهد بود…. فقط منتظر نتیجه باشید

      1. بنده هم همینطور چون ابتدائا درصدام رو اشتباه محاسبه کرده بودم و درصد بالاترى رو وارد کرده بودم ، علاوه بر این نفرات برتر آزمون بدون شک یا جعلى و ساختگى هستن یا درصدا رو بالاتر وارد کردند ، همچنین خیلى ها که ممکن است از رتبه هاى برتر هم باشند در این آزمون هاى تخمین رتبه شرکت نمى کنند و حدس مى زنم موسسات تراز رو هم اعمال نمى کنن به طور کلى به هیچ وجه قابل اعتماد نیست…

    3. خب بعضی از ما اگر بدونیم حدودا کجا هستیم کمی با واقعیت راحت تر کنار می یاییم و خیلی از ماهایی که توی سامانه های این موسسات شرکت کردیم مشتریشون نبوده و نیستیم و منفعتی هم نداریم. این موسسات هم اونقدر معروف هستند که به دو تا حرف که توی این جا رد و بدل می شه نیازی نداشته باشن. پس اگر می پرسیم چقدر معتبره یا می گیم برید شرکت کنید می خوایم جایگاهمون بیش تر دستمون بیاد که چند روز دیگه با دیدن یه دفعه ای نتایج شوکه نشیم. عالیه اگر کسی اونقدر صبور باشه و توکل کنه بر خدا. ولی من خودم متاسفانه این طوری نیستم. پس برای همون طور که خودتون گفتید باید بذاریم این جا فضای دوستی باشه و آزادانه حرف ها زده بشه.

  11. سلام بچه ها. اگر کسی از یزد امتحان داده بگه کف معدل چنده. من خودم ۵۶ درصد زدم اما نمیدونم قبول میشم یا نه!

  12. سلام واقعا من نمیتونم بفهمم چطور سوال ۱۴ مدنی جوابش گزینه ای ک توش پیشنهاد داره شده آخه چطور یه پیشنهاد میتونه ایجاد حق کنه اذن و امر ک ایجاد حق میکنه نه صرفا یه پیشنهاد به نظر من سوال ۱۴ مدنی باید حذف شه

    1. سوال ۱۴ هیچ مشکلی نداره چرا به همه سوالات ایراد وارد میکنین..چه ربطی ب حق داره اصلا؟ اون هزینه وظیفه مرد بوده و ب درخواست مرد انجام شده حالا باید جبران بشه..حالا چون قانون عبارت پیشنهاد رو نیاورده پس مورد پیشنهاد رو شامل نمیشه و زن نباید پولشو بگیره؟ کجای این منطقیه

    2. با یک مثال توضیح می دهم اگر الف به ب مدیون باشد و سپس به ج پیشنهاد دهد که دین او را را ب بپردازد و ج این پیشنهاد را بپذیرد و به ب دین الف را پرداخت کند. آیا ج بعد از پرداخت حق دارد آن چه را پرداخت کرده از الف مطالبه کند؟ بله می تواند زیرا الف ضمنا اذن پرداخت دین را داده و نمی تواند بگوید این صرفا یک پیشنهاد بود. حالا همین را در مثال خانوداده فرض کن: مخارج عادی بر عهده مرد است و دینی است که قانون بر عهده او گذاشته. هزینه سفر و دید و بازدید فامیل و فرزند هم اکنون عرفا از مخارج عادی زندگی محسوب است. حال مرد به همسرش پیشنهاد می دهد که شما هزینه سفر ملاقات را پرداخت کن در این صورت از آن جا که ضمنا اجازه داده دینی که بر گردن او بوده است را همسرش پرداخت کند حالا زن مستحق مطالبه است. در ضمن در عرف خانوداگی که از واژه اذن می دهم و … استفاده نمی شود. طبیعتا از خواهش و پیشنهاد استفاده می شود. خصوصا این که مرد در واقع دارد از دادن هزینه ای که بر عهده اوست خودداری می کند و از زن می خواهد او پرداخت کند و طبیعی است که لحنش متواضعانه باشد.

      1. دوست عزیز به سوال توجه کن
        گفته مطابق قانون حمایت
        تو قانون حمایت گفته بایستی عدم تبرع اثبات گردد
        بخدا ظلمه …..
        ما درگیر واژه ها با اون همه استرس شدیم

        1. ماده ۳۰ قانون حمایت صراحتا میگه ( … و زوج نتواند قصد تبرع زوجه را اثبات نماید….) چون بار اثبات بر دوش شوهره یعنی اصل بر عدم تبرع هست.

  13. پاسخ نامه جزا نقض صریح قانون ، رای وحدت رویه ، دکترین و پاسخ نامه سالهای قبل است . اگر تایید شود ب شدت فضای علم حقوق متزلزل میشود ، امیدوارم کیمته ب اصطلاح تخصصی با وجدان هم باشد .

  14. سلام واقعا من نمیتونم بفهمم چطور سوال ۱۴ مدنی جوابش گزینه ای ک توش پیشنهاد داره شده آخه چطور یه پیشنهاد میتونه ایجاد حق کنه اذن و امر ک ایجاد حق میکنه نه صرفا یه پیشنهاد به نظر من سوال ۱۴ مدنی باید حذف شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا