اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش اختبار، کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

برای مشاهده کارنامه انتخاب رشته کنند گان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ کلیک کنید

متقاضیانی که در کدرشته‌محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره مصاحبه دانشگاه هستند، لازم است مطابق برنامه‌زمانی اعلام شده برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

 ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند. از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و تعداد ۸۹ هزار و ۱۲۱ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند که در این مرحله ۴۵ هزار و ۱۳۴ متقاضی برای مرحله ارزیابی تخصصی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حداقل برای یک کد رشته محل معرفی شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه شرایط و مدارک لازم مرحله مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳،   معرفی‌شدگان باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ تا ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ضمن پرداخت مبلغ سه میلیون و چهارصد و بیست و چهار هزار ریال (۳/۴۲۴/۰۰۰) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.

توجه:

کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

گزینش نهایی معرفی‌شدگان در هر کدرشته‌محل بر اساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز، نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی، حدنصاب نمره اعلام شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.

متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نموده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی آن دانشگاه مراجعه نمایند.

عدم مراجعه معرفی‌شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته‌محل می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. نمیدونم وقتی که حدنصاب دانشگاهها رو انقدر بالا بردن؛
    چرا در ابتدا، این تعداد انبوه رو قبول اعلام کردند
    که بعدش بخان غالب شون رو مردود اعلام کنن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا