انتشار پاسخنامۀ آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده

بهمن کشاورز خبر داد:

پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده منتشر خواهد شد

«امیدواریم نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم»

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اعلام اینکه ظرف یکی دو روز آینده پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ اعلام خواهد شد، گفت: سعی بر این است که نتایج آزمون در ۵ دی ماه منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، بهمن کشاورز در مورد اعتراضات برخی داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۵ مبنی بر اینکه تاکنون کلید پاسخ سؤال‌هااعلام نشده است، گفت: به طور معمول کلید پاسخ‌های آزمون چند روز پیش از اعلام نتیجه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به اینکه امیدواریم (توجه شود که ممکن است اندک تفاوتی در تاریخ اعلام نتایج ایجاد شود) نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم، کلید سؤال‌ها ظرف یکی دو روز آینده منتشر خواهد شد. 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورد اعتراض داوطلبان به برخی از سؤال‌ها و پاسخ‌های آن گفت: اینجانب در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی‌توانم انجام دهم چرا که در هیچ یک از رشته‌های مورد آزمون متخصص نیستم. اما این را می‌توانم بگویم که سؤال‌های هر رشته به وسیله تیمی از ماهر‌ترین و دانشمند‌ترین اساتید رشته مربوط که در عین حال در طرح سؤال‌های تستی نیز تخصص دارند، طرح شده است. 

وی ادامه داد: احتمال وجود اشکال در ماهیت سؤال‌ها وجود ندارد و در هر حال مانند گذشته اگر سؤال و اشکالی وجود داشته باشد حتما به نحوی برطرف خواهد شد که حقی از کسی ضایع نشود. 

کشاورز در مورد روش اعتراض داوطلبان به سؤال‌ها و اشکال‌ها اظهار کرد: کسانی که پس از انتشار کلید، به سؤال اعتراضی را وارد می‌دانند باید مطلب خود را به صورت مستقل  و  به طور کتبی از طریق فکس اسکودا به شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹ برای اتحادیه بفرستند تا در اسرع وقت با تیم‌های طراحان مطرح و موضوع روشن شود. داوطلبان حتما شماره تلفن خود را در نامه درج کنند تا نتیجه بررسی‌ها به آنان اعلام شود. 

او افزود: کسانی که پس از اعلام نتیجه اعتراض و اشکالی در مورد پاسخ نامه خود دارند باید مطلب را به طور کتبی به کانون متبوع‌شان (کانونی که برای آن امتحان داده‌اند) بفرستند تا از طریق کانون به اسکودا و از طریق اسکودا به سازمان سنجش اعلام شود. در این گونه موارد پاسخ نامه معترضان مجدد بررسی خواهد شد. 

رییس اسکودا یادآور شد: به داوطلبان توصیه می‌کنم از وجود نمره منفی برای سؤال‌هایی که اشتباه پاسخ داده باشند، تعجب کنند زیرا تا آنجا که بنده به یاد دارم معمولا امکان اشتباه در تصحیح پاسخ نامه منتفی است. 

کشاورز در مورد اعتراض داوطلبان به روش برگزاری آزمون تستی برای سنجش اطلاعات و توانایی شرکت کنندگان گفت: سیاست گذاری کلان در خصوص مسایل عمده و کلی کانون‌ها با هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) است و آنچه اینجانب عرض می‌کنم نظری کاملا شخصی است و آن اینکه وقتی ما با ۷۰ هزار داوطلب مواجه هستیم، هیچ روشی جز روش تستی پاسخگوی چنین جمعیتی نیست و به منظور رعایت تساوی و عدالت میان داوطلبان ناچار باید از روش تستی استفاده کرد. 

او خاطرنشان کرد: اگر هیات عمومی پیش گفته تصمیم دیگری بگیرد بنده یا هرکس که تصدی اسکودا را داشته باشد، آنرا اجرا خواهد کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۰۲ دیدگاه ها

  1. به نظر من، امسال هم از سوی کانون شاهد خلف وعده در اعلام نتیجه خواهیم بود. مطمینا دو سه هفته بعد از تاریخ اعلام شده نتایج منتشر خواهد شد.

  2. برام معما شد که چرا اختبار اون یکی خبر ایلنا رو نشر نداد ولی نشر ندید نشر بدید باز هم عزیزید بابت همه خدماتتون ممنون….

    1. سلام

      خوشحالم بعد از اون خداحافظی باز هم پیام های شما رو می بینم

      مصاحبۀ آقای کشاورز پاسخی بود به همون ابهاماتی که در خبر قبلی مطرح شده بود. به همین دلیل به مصاحبه آقای کشاورز اکتفا شد.ممنون از پیگیری شما.

      1. من هم از اینکه در جمع شما هستم خوشحالم و اگه لطف شما و انتشار اطلاعات بنده توسط  شما نبود من که سهله پیگیرتر از من هم نمی تونست کاری از پیش ببره واقعا ازاینکه در کنار ما هستید سپاسگزارتان هستم و یلدا را بهتان تبریک می گویم و امیدوارم عمری بلند و پربرکت چون یلدا داشته باشید و تنتان سالم باشد….

  3. دوست ناشناس از ایران میدونی چقدرررررررررررررر خوشحال شدم؟؟؟؟؟ میدونی دعات کردم؟؟؟؟؟ خداخیرت بده. 

    1. ممنون دوست عزیز همین دعای شما برای من یه دنیاست باور کنید یا نکنید من واقعا برام دیگه مهم نبود کلید بیاد نیاد جوابها بیاد نیاد فقط وقتی نگرانی اینهمه داوطلب رو دیدم تصمیم گرفتم دوباره پیگیری کنم بااینکه کلا کمی از جامعه حقوقی سرد شدم و حتی دیگه به سایت سر نمیزدم ولی بخصوص وقتی ناراحتی و استرس شخص شما رو میدیدم حالا چه با نام چه بی نام پیام میگذاشتید از نوع نگارشتون میفهمیدم شخص مورد نظر هستید تصمیم به پیگیری گرفتم خوشحالم که لطف خدا دوباره شامل حالم شد و پیش شما دروغگونشدم و رسانه مربوطه به حرف من وبقیه اهمیت داد میدانم شما در خراسان ساکنید اگر روزی به حرم امام رضا سر زدید اگر فقط یکبار فقط یکبار هم از من یاد کنید و دعایم کنید یک دنیا ممنونتان هستم امیدوارم از این نگرانی شما ،من و بقیه درآییم و همه موفق باشیم و نتیجه دلخواه را به دست آوریم….

  4. دوستانی که مثل من درصد هاشون روی مرز و کمی بالاتر از م رز کف معدل های سال ها سابق خیلی در استرس هستند ، کسانی که ازمون بد دادن که خیالشون راحته اونی هم که اکثردرس ها شو خوب زده خیالش راحته همیشه این حد وسط در فشار!!

     

    1. دقیقا منم با کلید دادستان معدلم ۱۲.۱۳شده. توی کانون خراسان لب مرز. اینقدررررر الان استرس دارم بااااور کنید دارم سکته میکنم. 

      1. سکته نکنید. یا قبولید یا رد. پارسال این حس شمارو داشتم. رد شدم ولی با انگیزه خوندم . البته امسال معدلم بهتره. فقط جمعیت ۴۰۰۰ نفری یه کم مرددم کرده. ولی اگه رد شدم باز می خونم. شما هم اگر هدفتون وکالته باید بخونید. پیروز باشید

  5. سلام دوستان من پارسال قبول شدم و شرایط شما رو درک میکنم.کاملا مشخصه این حرفا تضاد داره اما مطمئن باشید یکی از بهترین جاها ار نظر عدالت آزمونی و قبولی بدون اعمال قدرت از سوی از ما بهترون کانون وکلاست.آقای کشاورز همیشه همین طوری مصاحبه می کنند .من احساسم اینه به خاطر کاهش هجمه ها علیه کانون هاست که به حق هم هست تا مثلا همه یه دفعه کلید رو نبینند و اعتراضات بالا بگیره.پس نگران نباشید.مطمئن باشید اگه درصدتون رو بگیرید با کارنامتون حتی یه درصدم تفاوت نخواهد داشت.

  6. در مورد تاخیر در انتشار کلید پاسخی داده نشد ولی باز خداروشکر که ایمیل ها و پیگیری هامون جواب داد و صدامون شنیده شد

    با سپاس فراوان از سرکار خانم چابک خبرنگار وظیفه شناس ایلنا

    1. بنده خدای عزیز حس می کنم شما هم پیگری کردید و با خبرنگار صحبت کردید خواستم از شما و بقیه ای که به هر نحو به شماره ها و ایمیل هایی که در سایت قرار دادم تماس گرفتن تشکر کنم….

  7. تبریک به این افتخاربزرگ که بالاخره بعدیکماه جواب سوالات کشف شد. اشک شوق تو چشمام جمع شد واقعا

  8. توکل ب خود خدا..دوستان هم لطف کنند اینقدر اظهارنظر نکنند درمورد سوالات.از نظر من هم مبهم بود ولی بیشترش بخاطر درک نادرست خودمون از سوالاست و اینکه گزینه صحیح اعلام شده مخالف گزینه اییه که ما زدیم..این که نشد حرف منصفانه!! امتحان دادیم تموم شد و رفت چیزی هم برنمیگرده ..میبینیم که یه عده درصداشون بالاست اونا بدون بهانه گیری خوب خوندن و خوب تست زدن..اگه قبول شدیم که خداروشکر اگرنه بشینیم خوب بخونیم درست استدلال کنیم تا بهونه هامون نوع سوالات نباشه!

    1. کسی بهانه نمیگیره. چرا اینجوری صحبت میکنید. مثلا همین سوال فقه و که برخی موسسات زدن اماره قانونی برخی زدن فرض قانونی! یا همون تجارت برخی زدن تضامنی برخی زدن متصدی مسوول! یا اون سوالی که برخی زدن بانک مرکزی برخی زدن سازمان بورس. یا جزا که بهتره چیزی نگم. اون افرادی که درصدهای بالا دارن استثنان مثل هرموضوعی که استثنا داره. همیشه توی یک موضوع میانگین و درنظر میگیرن. امسال هم کم نبود سوالات اختلافی. ببین دوست عزیز مثلا همون تحت نظر و مرور زمان. یا اون واژه مرتکب. ببین اصلا ماها بهانه گیر! میبینی که حتی موسسات پاسخ های مختلف دادن. از سر دلخوشی نیس که اعتراض میکنیم. 

      1. سلام جواب سوال اصول در جلد دوم کتاب اصول قافی هستش که فرض قانونی رو دقیقا با همین مثال آورده

      2. اقا یا خانوم ناشناس من حرف بدی نزدم که. اونا که بالا زدن استثنان؟ کل سوالای مبهم ۴تا ۵تاست..من همیشه پیاما رو میخونم کار به حایی رسیده بود که ب کل سوالا ایراد میگرفتن…اقای محترم اونا استثنا نیستن اونا خوب فهمیدن سوالاتو..اونا اگه تو اقلیتن دلیل نیست استثنا باشن..من کاری ب موسسات ندارم اگه خوب فهمیده بودیم اینهمه استرس نداشتیم الان.

      1. نظر دادن فرق داره با اینکه ب کل سوالات ایراد گرفته باشه..این ضعف ماست که ی جاهایی نمیتونیم درست استدلال کنیم میچسبونیم ب طراح سوال..درسته که ی سری سوالا ابهام داشتن ولی دلیل نمیشه که به همه ایراد بگیریم که…میشه که نصف سوالای ی درس اشتباه باشن؟؟؟؟؟

  9. پارسال هم زمان تعیین کردند ولی با تاخیر چند هفته ای نتایج اعلام شد. از صنف وکالت که داعیه ی فرهنگ و شخصیت و اخلاق دارند کمترین توقع وقت شناسی و عمل به وعده هاست که متاسفانه اسکودا در چند سال اخیر در این زمینه نمره ی خوبی نداشته. امیدواریم رویه هر ساله امسال انجام نشود و نتایج به موقع اعلام شود

  10. سلام

    فرضا اعتراض به کلید بکنیم

    اگه فرض رو بر این بزاریم که اعلام نتایج رو بخواند ۵ دی اعلام کنند

    بنظر کاملا غیر واقعی

    و فقط بخاطر دست به سر کردن ماست…

    خدایا خودت جای حق نشستی

    1. سوالات به نظر من نسبت به سالهای قبل کمترین اشکال رو داشت. هرچند جزا چند سوال مبهم داشت ولی نسبت به سالهای قبل میشه نمره قبولی به طراحها داد

  11. منم به نوبه خودم از سایت اختبار و خبر گزاری ایلنا و شما زوری محترم (البته گفتی زورو فهمیدم اقایی) کمال تشکر رو دارم و انشالله همین جا خبر قبولیم رو به همه اعلام کنم

    سپاس

    1. ممنون دوست عزیز زن و مرد بودن مهم نیست مهم اینه که انسانیم و پیگیر حقوق خود در ضمن  گاه خانم ها کاردرست تر از بسیاری آقایان هستند و البته آقایانی هم هستند که کاردرست تر از بسیاری خانم ها هستند اینجا جنگ جنسیت نیست جنگ انسانیت است …. زنده باد خانم ها و همچنین آقایان زورو صفت….

       

                                                                                                          خانم یا آقای ناشناس

                                                                                                              ایران

      1. سلام دوستان ** این موفقیتو مدیون خانم یا اقای ناشناس هستیم واقعا دمش گرم دستش درد نکنکه سوراخ سمبه ای برایمان ایجاد نموده که اگه پیگیر باشیم نتیجه میده   * اقای ناشناس دمت گرم راستش هروقت میخوام بنویسم فورا برات اقا مینویسم    ببخشید که زحمت اقتادی

        1. آقا محمد ممنون از لطفتان هرچند که فقط حاصل تلاش من نبود و بقیه هم موثر بودند به امید موفقیتون….

  12. سلام

    ماهرترین و دانشمند ترین یعنی اینکه.اگه هر گزینه ای به عنوان پاسخ صحیح انتخاب بشه .ما که هیچ .کل اساتید موسسات هم نمیتوتن حریفشون بشن چون این دو کلمه ظهور دز این دارد که از صاحب نظران به نام حقوق دعوت به عمل اومده.

    من که میگم .تیم طرح سوالات فوق العاده قوی بودن…و احتمال خیلی زیاد داره .گزینه های به عنوان پاسخ صحیح انتخاب بشه که به ذهن هیچ کس نرسه

    به هر حال انشالله که به خیر باشه 

    با سپاس

  13. اول از خدا متشکرم که آدم هایی سر راهم قرار داد که حرفم رو جدی بگیرند و کلامی بهم داد تا بتونم حرفم رو بزنم دوم از خبرنگار ایلنا سرکار خانم چابک و ایلنا متشکرم که پیگیری کردند و همچنین سایت اختبار به ویژه خانم زنده دل که حرفهای من رو منتشر کردند سوم از دوستان متشکرم و در آخر از خودم!! الان دقیقا حس زورو رو دارم z

     

                                                                                           خانم ها و آقایان ناشناس 

                                                                                                  ایران

    1. سلام دوست عزیز درود بر شما بابت پیگیری های سفت و سختتون، واستون آرزوی موققیت دارم و امیدوارم خبر قبولیتونو به زودی بشنوم .

      1. ممنون دوست عزیز برای شما و بقیه بچه ها هم انشااله همینطور…اما دوست عزیز من واقعا بی تعارف  می گم کار شاقی نکردم قبلا هم گفتم در این دوره زمونه تکنولوژی و پیشرفت فقط کمی پیگیری لازمه و اصلا ابزاز خاصی نمی خواد از هرکسی برمیاد تازه من چون در ابتدای کاراز جانب جمع کثیری از داوطلبان بی تفاوتی دیدم خیلی آنطور که در تواناییم بود عمل نکردم وگرنه الان از یه خبر یک خبرگزاری نباید انقدر ذوق میکردیم اگه به من بود و از رزومه ام که حتی یکبار یک شرکت بزرگ لبنیاتی را که تخلف می کرد دست خالی بدون آنکه به جایی بند باشم مجبور به عذرخواهی کردم و یا حتی یکبار تخلف یک اداره دولتی که از مردم پول بیجا میگرفت را رسانه ای کردم و جلوی تخلفش را گرفتند اصلا نمیگفتید کار خاصی کردم …حتی من برای خبرنگاری هم اقدام کردم و حتی در آزمون علمی پذیرفته شدم اما به دلیل شرایط خاص استخدام که خود بهتر واقفید که چه قدر روابط دخیله متاسفانه افراد دیگری را جای من برداشتند ولی مهم نیست مهم اینه در هر جایی قرار داریم مفید باشیم و موثر ….از دوستان واقعا تقاضا دارم دایم به امید بقیه نباشید هرکس به سهم خود عمل کند من واقعا اینسری برام کلید و نتیجه مهم نبود و فقط برای نگرانی دوستان اقدام کردم دیگه همه قلق های کار رو بهتون یاد دادم هرچند که خودتون بهتر میدونید فقط کمی همت کنید باقی کار با خودتون موفق باشید دوستان.

         

                                                                       خانم یا آقای ناشناس 

                                                                            ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا