بهمن کشاورز : به‌زودی نتایج آزمون وکالت مشخص خواهد شد

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران :

نمی توانم زمان دقیقی برای اعلام نتایج آزمون وکالت بگویم ولی به‌زودی نتایج مشخص خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، بهمن کشاورز شب گذشته در حاشیه کارگاه آموزشی کانون وکلای دادگستری استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار وکیل و کارآموز در کشور در حال فعالیت هستند و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها هر سال بدون مسائل کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجوی رشته حقوق می کنند به نظر می‌رسد رشته حقوق در کشور تقریبا به نقطه اشباع رسیده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۳ کانون وکلای دادگستری فعال داریم یادآور شد : هر استانی که دارای ۶۰ وکیل فعال باشد می‌تواند به ایجاد دفتر کانون در استان خود اقدام کند، به‌طوری که قرار است در استان‌های سمنان و یزد به‌زودی این کانون ایجاد شود.

رییس اسکود با اشاره به اینکه تعویقی در اعلام نتایج وکالت سال جاری نداریم گفت : برخی برداشت‌غلط از حرف‌های بنده باعث شده که این سوء تفاهم در زمان اعلام نتایج صورت بگیرد، به‌طوری که نمی توانم زمان دقیقی برای نتایج آزمون وکالت بگویم ولی به‌زودی نتایج مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد : برخلاف سال‌های قبل که کانون‌ها برگزاری آزمون وکالت را بر عهده داشتند امسال سازمان سنجش تمام مسئولیت برگزاری آزمون سال جاری را بر عهده گرفته بود و این آزمون امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵۱ دیدگاه ها

  1. سلام به همه دوستان

    ممنون میشم اگه سمیرا خانم استدلالشون رو واسه غلط بودن سوالات مدنظر بیان فرمایند؟

    خئمت فراهانی بزرگوار :

    امیدوارم حامد مورد نظر شما بسیار بهتر از اینجانب ازمون داده باشن.

    ای کاش تا مهر ماه سربازی نبودم ومیتونستم خوب درس بخونم که حالا مجبور نباشم با استرس کامنت بزارم

    1. سلام اقای حامد

      با توجه به وضعیت سربازی خیلی عالی نتیجه گرفتی مطمعنا جرپذیرفته شدگان خواهید بود …نگران نباشید

  2. من که شبو روز دعا میکنم کلید مدنی تغییر کنه خیلی از دوستان به حقشون برسن مخصوصا سوالای ۷و۱۰و۱۴و۲۰

    1. این طور که برخی دوستان اعتراض دارن باید آزمون تجدید بشه!!  خواهش میکنم حرف منطقی بزنید.. سوالاتی که ایراد داشتنشان واضح است را رها کرده اید آنوقت به سوالاتی که بحث کمتری رویشان هست پرداخته اید؟؟!!

      البته آرزو بر ما عیب نیست..امیدوارم در این آزمون، هر داوطلبی که زحمت بیشتری کشیده و دقت بیشتری را موقع آزمون صرف کرده به نتایج زحماتش برسد و رتبه ها بخاطر این تأخیر طولانی غیر منتظره و بدعتی که امسال گذاشته شده جابجا نشود!!

      یادم می آید در آزمون وکالت ٩٠( احتمالا) جناب کشاورز که در آن زمان هم ریاست اسکودا را به عهده داشتند با رشادت فرمودند تمامی اشتباهات را میپذیرم و از سمت ریاستشان استعفا دادند. آنهم بخاطر ٣سؤال ایراد دار درس جزا.. ولی امسال علیرغم اینکه غیر از در درس تجارت و شاید جزا و مدنی هم ایراد وجود دارد اصلا حق را به داوطلبان نداده اند. اگرچه واقعا ممنونیم که پذیرفتند و لااقل دو سوال واقعا مشکل دار تجارت را حذف نمودند.

      1. خانم سمیرا راست میگن حق با ایشونه عدمالنفع هم ضمان اور است در مورد سوال ۷ هم همه انسانها از تمام حقوق مدنی برخوردارند

    2. اگه کلید مدنی تغییر کنه اونوقت ما اعتراض میکنیم یعنی چی هرکی هر درسی رو پایین زده به سوالاتش اعتراض میکنه این که درست نیست

  3. سلام آقای هوشیار با معدل ۱۳/۳۸ میشه تو شهر تهران قبول شد؟؟خیلی استرس دارم خواهش میکنم ۱ جواب به من بدید

  4. بچه ها من کارم شده پرپرانول خوردن

    دستام میلرزه

    لب مرزه لب مرزم

    آقای کشششششاورز توروخدا 

    میترسم نتایج بیاد اصلا درقیده حیات نباشم

  5. سلام به همه دوستان حقوقی

    همه میدونیم چه قبول چه رد، باید درسها مرور شه . چرا؟ 

    ١- موقفها واسه اختبار و تسلط بیشتر به قانون جهت شغل وکالت( همه مشاغل مهم دائماً نیاز به مطالعه دارند.

    ٢- ناموفقها واسه کسب موفقیت در آزمون بعدی.

    تکلیف مشخصه!

  6. سلام. امیدوارم زودتر قبول بشم.

    با معدل یازده و چهل و یک صدم در کانون مرکز میشه امید به قبولی داشت؟

  7. چطور اقای کشاورز اذرماه اعلام کرده بودن نتایج حداکثر تا ۶ دی اعلام خواهد شد اما الان میگن نمیشه تاریخ دقیقی تعیین کرد؟!!!!!!!!!

  8. سلام دوستان انشاال…که کلید مدنی تغییر کنه همینطور که شما میگین ایخدا یعنی کلید مدنی تغییر میکنه

  9. سلام سمیراجون راس میگی واقعا با نظرت موافقم جواب ۹ و ۱۰ هم اشتباست
    عزیزم خدا کنه کلید تغییر کنه من که اعتراض زدم

    1. سوال ۱۲ رو هم من اشتباه زدم، حالا که اینجوریه، کی به کیه، بچه ها سوال ۱۲ هم غلطه، فقط گزینه ای که من زدم درسته، نظر هیچکس دیگه هم مهم نیس!

  10. با سلام جواب سوالای ۷و۱۴ و ۲۰ مدنی اشتباست دوستان این کاکلید اشتباه کلی معدلم اومد پایین اقایان

    1. استدلا ل دوستان برای اشتباه بودن سوالای مدنی چیه واقعا واسه همل سوالایی که به نظرتون اشتباهه یه سر به کتاب آقای بیات بزنید متوجه اشتباه های خودتون میشید

  11. در رابطه با آزمون کارآموزی وکالت که هرساله توسط اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران(اسکودا)برگزار گردیده و هزاران نفر (حدود ۶۸ هزار نفر در سال ۹۴) شرکت می نمایند چند نکته همواره حائز اهمیت و مورد سوال بوده است:

    ۱: بعنوان مهمترین مسئله به این نکته باید اشاره نمود که آیا اساسا طرح ۲۰ سوال از هر یک از منابع آزمونی در طول مدت قریب به یکسال را امری محال می دانیم که هرساله ناچار به اصلاح و یا حذف برخی از سوالات شده که نتیجه آن اجحاف به تعداد کثیری از داوطلبان خواهد بود؛در حالی که آزمونهای مشابه کارشناسی ارشد،دکتری و حتی آزمون منصب قضا در سالهای اخیر اصولا هیچ گونه ایرادی مطرح نگردیده است.

    ۲:ارائه کلید سوالات با فاصله زمانی بیش از یکماه از تاریخ برگزاری،جز این را به ذهن می رساند که حتی طراحان گرانقدر و اسکودای محترم در برخی از موارد به نتیجه قطعی در مورد پاسخ تعدادی از سوالات نرسیده و با توجه به نظرات و مباحث مربوطه پس از آزمون اقدام به انتخاب پاسخ ویا حذف سوال می نمایند ،در حالی که از داوطلب انتظار پاسخ به همان سوال را در مدت زمان یک دقیقه و آنهم در شرایط آزمونی دارند.

    ۳:این مسئله که در طرح سوالات حقوقی منابع و قوانین خاص بطور مشخص و معین وجود نخواهد داشت،مورد قبول اکثریت جامعه حقوقی قرار گرفته است اما آیا هیچ حدودی برای آن نباید قائل گردید؟آیا با وجود وفور نصوص قوانین مربوطه و کاربردی، آرای وحدت رویه.نظرات مشورتی و قوانین خاص جدید التصویب ؛ طرح سوال از قوانین متروک و نه منسوخ سالهای دور همچون قانون دریایی ایران مصوب ۱۳۴۳ می تواند عیار علمی داوطلب را نشان دهد یا اینکه باب دخالت هر چه بیشتر شانس را در پاسخگویی به آنها مفتوح خواهد نمود؟

    در پایان ضمن سپاس فراوان و اظهار مراتب قدردانی از مجموعه اسکودا و خاصه ریاست محترم آن جناب آقای دکتر کشاورز به سبب برگزاری آزمون وکالت که مصائب آن بر هیچ کس پوشیده نیست،به استحضار می رساند طرح مسائل انتقادی توسط داوطلبان صرفا به منظور رسیدن به راهی می باشد که زحمات عوامل محترم برگزاری و نیز تلاشهای شبانه روزی داوطلبان را در نزدیکترین نقطه به عدالت متلاقی نماید.

  12. سلام اقای هوشیار با توجه به اینکه به نظر می رسد امسال رقابت فشرده باشد به نظرتون با میانگین ۷۵ و معدل ۱۵/۵ می شه امید به رتبه دورقمی در کانون مرکز داشت

    1. سلام

      معدل ۱۵/۵ در آزمون وکالت معدل خیلی بالایی محسوب می شود و به روال سال های قبل اگز در نظر بگیریم تردیدی در دو رقمی بودن رتبه شما نباید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا