تجمع مجدد برخی قبول‌شدگان آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در مقابل مجلس

پایگاه خبری اختبار- جمعی از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۱، امروز برای دومین بار مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش اختبار، در ادامه تجمع‌های اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های حقوقی، امروز (۲۵ تیرماه) بعضی از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری در مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شدند.

پیش از این نیز پذیرفته‌شدگان آزمون‌ سردفتری اسناد رسمی، در روز ۱۱ تیرماه نیز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند.

مهم‌ترین اعتراض این افراد به تصمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای برگزاری مصاحبه شفاهی از قبول‌شدگان اولیه است.

آنها پلاکاردهایی با عنوان «نه به اختبار شفاهی»، «اختبار ادامه انحصار»، «برگزاری مصاحبه مغایر با قانون تسهیل است» و… در دست داشتند.

آنها همچین درخواست داشتند طرح استفساریه قانون تسهیل با فوریت بررسی شود، طرحی که هفته گذشته توسط محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر، در در سامانه قانون‌گذاری مجلس قرار گرفته و هنوز به مرحله اعلام وصول در صحن علنی مجلس نیز نرسیده است.

در طرح «استفساریه مواد ٣و ۵ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار»، برگزاری هرگونه آزمون علمی مجدد کتبی یا شفاهی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت و سردفتری ممنوع شده است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد آزمون اختبار پایان دوره کارآموزی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

متن این طرح به شرح زیر است:

طرح استفساریه مواد ٣و ۵ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار

پرسش

آیا منظور از عبارت مراحل مقتضی در تبصره یک ماده (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی تنها اقدامات اداری صرف می باشد یا کانونهای وکلای دادگستری، مرکز وکلای قوه قضاییه و دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران میتوانند مطابق آیین نامه های داخلی خود از پذیرفته شدگان مصاحبه علمی و هرگونه آزمون مجدد جهت احراز صلاحیت علمی داشته باشند؟

پاسخ

منظور از عبارت «مراحل مقتضی» در تبصره یک ماده (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی تنها اقدامات اداری صرف می باشد. با استناد به تبصره ۴ ماده ۷ مکرر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار «وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز … ممنوع است»، فلذا با عنایت به این ماده آیین نامه چه سابق بر قانون و چه لاحق بر آن با هدف ایجاد محدودیت و مانع نمیتواند مخالف مفاد قانون باشد. بنابراین هرگونه آزمون علمی مجدد اعم از کتبی یا شفاهی برای متقاضیان وکالت و سردفتری با قانون تسهیل در تضاد بوده و ممنوع است.

 

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷۴ دیدگاه ها

  1. فعلا اگه میتونید تاریخ آزمون وکالت رو از وسط گرم‌ترین ماه سال به یک ماه خنک تر تغییر بدین
    حداقل اگر سردفتری نشد ی دستاویز دیگه ای داشته باشیم

    1. خیالت تخت هیچ تغییری نمیکنه زمان ازمون چون اصلا موجه نیست عذر شرایط اب و هوایی

  2. سلام و خسته نباشید، دوستان سردفتری که می آیند اینجا کامنت می گذارند چرا از ورود افراد جدید به این شغل ناراحت هستند. شما دوستان گرامی چطور کارنامه افراد قبول شده را ندیده در مورد نمرات آنها اظهار نظر می کنید؟ چرا دنبال اختبار شفاهی هستید چون از ورود جوانان به این شغل و کم شدن درآمدتون واهمه دارید. روزهای اول اعلام نتایج شما دوستان به قبول شدگان می گفتید که وجدانتان درد گرفته و توی این شغل نیاید که درآمدی نداره . یکی از سردفترها می گفت من ماهی با کسر هزینه ها یک میلیون بیشتر برای من پول نمیمونه و این شغل بدرد نمی خوره. شما که ادعای وجدان درد داشتید کدام یکی از بچه های حقوق را که با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس و حتی دکتری بردید دفترخونتون کار کنه و آشناهای خودتون برای ۱۵ درصد حق التحریر با مدرک دیپلم بردید دفتریار خودتون یا کارمند دفترخونتون کردید، اما حالا که تعدادی جوان با همت خودشون توی آزمون سردفتری قبول شدند شما حسادتتون گل کرده و وجدان درد گرفتید . یکی از دوستان سردفتر در کامنت های اولین روزهای اعلام نتایج آزمون سردفتر اسفندماه ۱۴۰۱ می گفت برید بنگاه املاک یا نمایشگاه اتومبیل بزنید. خوب اگه قرار بود کسی بره بنگاه بزنه یا نمایشگاه مگه جنون داشتش که بیاد حقوق بخونه. تازه اون مشاغل هم برای تاسیسش درآمد میلیونی لازم هست و ثانیا اونها هم اگه باهاشون صحبت کنید می گویند توی شغل ما نیاید که درآمد آنچنانی نداره و کلی هزینه باید بکنید و هر سال هم باید مالیات بالا بدید و از رقیبی کاری می ترسند این فرهنگ کشور ماست که اصلا نیروی کار جدید در صنوف مختلف بعنوان رقیب دیده می شود و افراد قدیمی فقط دنبال حذف رقبای کاری جدید هستند. بعنوان مثال من دفتریار دفترخونه ای را می شناسم که آزمون قبول نشده اما وقتی متوجه شد بنده در آزمون با نمرات خوب قبول شدم از فرط ناراحتی رگهای گردنش متورم شد و الان هم با بنده حرف نمی زنه و سخت بدنبال آزمون اختبار شفاهی است تا خبر ردی قبول شده های جدید بشنود. چون تز فکری این دفتریار خانم و بقیه سردفترها و دفتریارها این هست که قبول شدگان سردفتری یا دفتریاری باید کسانی باشند که در حال حاضر در این مشاغل مشغول بکار هستند و بقول خودشون خاک دفترخانه را خورده اند. پس خواهشا شما دل نگران قبول شدگانو آزمون اختبار شفاهی نباشید. چون اگه مجلس به این داستان اختبار ورود کنه که احتمال خیلی زیاد هم برای اجرای قانون تسهیل ورود می کنه اختبار شفاهی هم احتمال زیاد کنسل میشه. امیدوارم که قانون طرح تسهیل اجرا بشه و افراد لایق بدون انحصار و فیلتر وارد این شغل شریف بشوند. با آروزی موفقیت و بهروزی برای همه قبول شدگان.

    1. دوست عزیز با تراز چند قبول شدی؟؟؟؟!!!! که این همه واهمه از مصاحبه داری؟؟؟؟ من سال ۹۷ وکالت، سردفتری، استخدامی قبول شده بودم… اومدم سردفتری. ای کاش استخدامی رفته بودم.

    2. دوست عزیز خودت را لایق می دانی؟؟؟؟ من از سال ۹۷ تا الان دیگر روی کتاب را باز نکردم…. ولی سال ۱۴۰۱ هم ازمون سردفتری را شرکت کردم که اگر مرکز استان قبول شوم برم… دوست عزیز ۵ سال روی کتاب را باز نکردم. تراز شده ۷۵۰۰ . شما از کدام لیاقت حرف می زنی؟؟؟!!!

    3. دوست عزیز از کدام لیاقت حرف می زنی. سال ۹۷ قبول شدم و تا الان لای کتاب را باز نکردم. سال ۱۴۰۱ ازمون سردفتری شرکت کردم و با تراز ۷۵۰۰ از قبول شده های سردفتری هستم. از کدام لیاقت حرف می زنی؟؟؟؟!!!

    4. دوست ناشناس من شما از طرف خودت می تونی صحبت کنی نه از طرف همه قبول شده های سردفتری… خیلی از قبول شده ها مایل به برگزاری مصاحبه هستند.

  3. البته باید هر سال سردفتر با شراط خاصی پذیرش بشه ولی اگه هر سال ۱۰ هزار نفر بعنوان سردفتر پذیرفته بشه کمتر از ۳ سال با این هزینه های بالا دفترخانه قطعا ۸۰ درصد دفترخانه ها ورشکست می شوند ولی افسوس آن وقت نمی توان جبران کرد

  4. عزیزانی که جایی دیگه ایی مشغول هستید خواهش می کنم شغلتون محکم بچسبید و به امید درآمد میلیاردی از سغلتون استعفا ندید. با طرح تسهیل و جذب سالانه ۹۰۰۰ سردفتر، شغل سردفتری به دفتر پیشخوان تبدیل شده.

    1. هیچ کس دنبال درآمد میلیاردی نیست.
      بالاخره بینشون آدمای قانعی هم پیدا میشه که به در آمد ۲۰ م در ماه هم راضی باشن.
      میخوان زندگیشون رو بگذرونن. دستسون تو جیب خودشون باشه

      1. بنده ی خدا من تا الان حق تحریر ۲۰ میلیونی نداشتم…. کجای کاریی؟؟؟!!!! بازم دارم می خونم استخدامی قبول شم.

        1. من کسی رو میشناسم که در کنار سردفتری دفتر خونه خدمات قضایی هم زده.
          اگه در آمد نداشت پیگیر اون یکی دیگه نبود!!
          هر چقدرم باشه بعضی ها قانعن.

      2. داداش خیلی مدعی هستی؟؟؟؟!!! از۱۵ قبول شده سردفتری ۹۷ زنجان تا الان ۴ نفر استعفا دادن!!!!

  5. من سردفترم . در به در دنبال شغل دیگه هستم که استعفا بدم برم… سردفتری بدون سند ماشین، با طرح تسهیل، با طرح مجلس جهت استفاده از پلتفرم ها برای تنظیم سند سرابه…

      1. آقای محمد خانی تا الان ۲۰ میلیون حق تحریر نداشته ام. کل درآمد دفترخانه. کارمند هم ندارم. تنها کار می کنم.

      2. آقای محمد خانی رفتم ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی دهم شرکت کرده بودم که اگر قبول شدم استعفا بدم برم. ولی متاسفانه یه عده در مورد درآمد سردفتری و توهمن.

  6. با توجه به درصدهای افراد قبول شده
    واقعا یه اختبار لازمه.
    هم مصاحبه و هم گزینش لازمه.
    اگر مشکل خاصی نداشته باشن
    چرا باید اینقدر اصرار به عدم این دو داشته باشن؟؟؟

      1. خانم ازاده ما یعنی کی؟؟؟؟؟ یعنی چند نفر از قبول شدگان سردفتری؟؟؟؟!!! شما جای خودت صحبت کن…. نمی تونی جای همه قبول شده های سردفتری صحبت کنی….

        1. با سلام آقای سر دفتر لطفا کارنامه قبولی خودتون را بارگزاری کنید تا سطع علمی شما هویدا گردد. بتشکر

  7. با تشکر از همت دوستان
    کاش اطلاع رسانی بشه که همه بتونن بیان
    ولی ممنون از لطف و همت دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا