تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴

پایگاه خبری اختبار- معاون آزمون های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ تمدید شد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، علی صدر با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام درآزمون کارشناسی ارشد از ۲۲ مهر آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار متقاضی، در این آزمون ثبت‌نام کرده اند.

معاون آزمون های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: برای داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، بتوانند تا روز چهارشنبه ۲ آبان ماه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی  www.sanjesh.org مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام نمایند.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان فقط زمانی تکمیل شده است که در انتهای مراحل ثبت نام شماره پرونده ۷رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت کنند که باید هر داوطلب یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت نام خود، تهیه و تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کند.

دکتر صدر یادآور شد: متقاضیانی که تاکنون در این آزمون ثبت نام کرده و کدپیگیری دریافت کرده اند، درصورت لزوم، صرفاً در بازه زمانی فوق می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴

آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ در صبح و عصر روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۰۲ و صبح روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۰۳ برگزار خواهد شد.

تذکر مهم:

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ پذیرفته‌شده‌اند لازم است به نکات ذیل توجه کنند:

پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا مؤسسه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند. این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۵ و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون، از دانشگاه یا مؤسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

همچنین تمام پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه در سال ۱۴۰۲ و قبل از آن که در حال تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۴، از دانشگاه یا مؤسسه قبولی انصراف قطعی دهند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

پذیرفته شدگان دوره‌های غیر روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیرروزانه کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) مانند سال‌های گذشته می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما، در آزمون کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ ثبت‌نام و شرکت کنند.

این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت‌نام انجام دهد:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۴- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ پنج میلیون و ۱۲۰ هزار ریال (۵۱۲ هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش.

۵- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۴۰ هزار ریال (۱۴ هزار تومان).

۶- متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ شناور (رشته دوم) هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این‌دسته از متقاضیان می‌بایست برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ پنج میلیون و ۱۲۰ هزار ریال (۵۱۲ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل