پایگاه خبری اختبار- شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) در پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
بر این اساس، ثبتنام آزمون از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و آزمون در تیرماه سال آینده برگزار میشود و هزینه ثبت نام ۱۳۲۰۰۰ تومان اعلام شده است.
بیشتر بخوانید:
- دانشگاه آزاد و پیامنور به شیوه فراگیر دانشجوی کارشناسی ارشد جذب میکنند
- جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱
متن کامل شرایط ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:
شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰
به اطلاع متقاضیان ثبتنام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) می رساند که ثبتنام برای شرکت در آزمون مذکور از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ آغاز و در روز جمعه ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ پایان می پذیرد. لذا متقاضیان دارای شرایط، می توانند در آزمون مذکور ثبتنام و شرکت نمایند.
شرایط ثبتنام:
هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته امتحانی ثبتنام و در آزمون مربوط شرکت نماید.
متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبتنام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن شخصا به درگاه اطلاعرسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبتنام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.
دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبتنام در روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.
مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:
۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبتنام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبتنام.
۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام.
۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبتنام.
۴- خرید کارت اعتباری ثبتنام به مبلغ ۱.۳۲۰.۰۰۰ ریال (یک میلیون و سیصدوبیست هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاعرسانی این سازمان. لازم به توضیح است هزینه ثبتنام به حساب مشخص شده در دانشگاه پیامنور واریز خواهد شد.
۵-پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲.۰۰۰ (دوازده هزار) ریال .
دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بند های برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمنا متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبتنام دقت نمایند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.
زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:
براساس برنامه زمانی پیشبینی شده، آزمون کارشناسیارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است که از روز سهشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ لغایت روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ با مراجعه به درگاه اطلاعرسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۲۸ تقاضانامه تعیین می گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۶ دفترچه راهنمای ثبتنام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.
نکات و توصیههای مـهم:
۱) با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره کارشناسی، اکیدا توصیه می گردد که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج نمایند. شایان ذکر است که معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آن ها تأثیر بیست درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت. ضمنا متقاضیانی که در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون (۱۴۰۱/۰۴/۲۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۴/۲۳) در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، می بایست در مرحله پرینت کارت با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت، نسبت به اصلاح و درج معدل کارشناسی خود اقدام نمایند.
۲)متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
۳) در انتخاب کد رشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت نمایید؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۴) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان (این موضوع برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتبا ها عکس متقاضی دیگری بجای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهدشد.
۵) هرگونه تغییری از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و نشریه پیک سنجش (هفتهنامه خبری و اطلاعرسانی سازمان سنجش) و یا در صورت لزوم از طریق رسانه های جمعی اعلام خواهد شد.
نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سئوال می توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند. به مواردی که از طریق دیگری واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمنا متقاضیان درصورت لزوم می توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روز ها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.