حد نصاب قبولی سهمیه آزاد و ایثارگر در آزمون سردفتری ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- جزییات آزمون سردفتری ۱۴۰۲ که بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار شده بود، از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، اطلاعات آماری مربوط به آزمون سردفتری سال ۱۴۰٢ از سوی سازمان سنجش در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شده است.

در جدول منتشر شده اطلاعات مهمی از جمله تعداد کل ثبت‌نام کنندگان، تعداد غایبان در جلسه آزمون، تعداد قبول‌شدگان آمده است. همچنین میانگین نمره کل تراز یک درصد داوطلبان برتر آزمون که مبنای محاسبه حد نصاب قبولی تعیین شده، در این جدول ذکر شده است.

تعداد ثبت نام کنندگان آزمون به تفکیک زن و مرد

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ٢۵ هزار و ٩٧٢ نفر برای شرکت در آزمون سردفتر اسناد رسمی ۱۴۰٢ ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ١١ هزار و ٧٨٧ شرکت‌کننده‌ آقا و ١۴ هزار ١٨۵ نفر خانم بودند.

از میان ثبت‌نام‌کنندگان ٨ هزار و ۵٧۵ نفر در جلسه آزمون حاضر نشدند و از حضور در جلسه امتناع ورزیدند که از این تعداد ۴ هزار و ١٧ تن مرد و ۴ هزار و ۵۵٨ نفر خانم بودند.

میانگین نمره کل یک درصد برتر چه ترازی بوده است؟

با توجه به اینکه این آزمون نیز بر اساس قانون تسهیل محاسبه می‌شود، تراز آزمون برای داوطلبان آن مورد توجه است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیشترین نمره به دست آمده در آزمون سردفتری۱۰۰۶۱ و کمترین نفره منفی ۴٩۶ بوده است.

همچنین میانگین نمره کل یک درصد داوطلبان برتر آزمون ۸ هزار و ٣٢٨ بوده است که بر اساس آن حدنصاب سهمیه آزاد ۵ هزار و ٨٢٩ و حدنصاب سهمیه ایثارگری نیز ۴ هزار و ٩٩۶ بوده است.

 آزمون سردفتری اسناد رسمی مربوط به سال ۱۴۰۲ در ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و نتایج آن در ۹ مردادماه سال جاری اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

تهیه منابع آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳

برای تهیه منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۳ از ناشران و مولفان معتبر میتوانید از سراسر کشور از وبسایت کتابفروشی حقوقی دادبازار اقدام کنید.

 

خروج از نسخه موبایل