دادنامه شماره ۲۳۹۷ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری
دادنامه شماره ۲۳۹۷ مورخ ۱۳۹۸/۸/۱۴ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری
بند ۳ مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح موضوع: «احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه صرفاً در سطح نیروهای مسلح قابلیت اجرا دارد و قابل تسری به سایر دستگاههای اجرایی نیست
شماره دادنامه: 2397 تاریخ دادنامه: 14؍۸؍۱۳۹۸ شماره پرونده: ۹۷؍۳۴۶۸
مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی: آقای احمد تسلیمی فر
موضوع شکایت و خواسته: ابطال نامه شماره ۳۷۷۵۹۸-۲۰؍۷؍۱۳۹۷ رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور
گردش کار: شاکی به موجب دادخواستی ابطال نامه شماره ۳۷۷۵۹۸-۲۰؍۷؍۱۳۹۷ رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور را خواستار شده و در جهت تبیین خواسته اعلام کرده است که:
"احتراماً به موجب ماده ۳ آیین نامه اجرایی نحوه تعیین فوقالعاده ایثارگری، نشانها و خدمات اداری در مناطق جنگزده و بند ۲ ماده ۶۸ قانون لایحه خدمات کشوری موضوع ابلاغیه شماره ۲۰۶؍۴۰؍۱۱؍ط-۲۱؍۱۰؍۱۳۸۸ ستاد کل نیروهای مسلح، سه چهارم خدمات کارکنان وظیفه که توسط ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته انقلاب اسلامی و… به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده اند خدمت داوطلبانه محسوب می گردد که مدارک تقدیمی از فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور به شماره نامه ۸۲۷؍۵۲۷؍زم-۴؍۲؍۱۳۹۷ نامه فرماندهی سپاه امام رضا (ع) به شماره ۱۹۲۱؍۴۰؍۵۲۷؍زم-۵؍۲؍۱۳۹۷ حکایت از سابقه خدمت داوطلبانه بیش از ۲۵ ماه و پانزده روز اینجانب در جبهه می باشد. نظر به اینکه ابلاغیه شماره ۲۰۶؍۴۰؍۱۱؍ط- ۲۱؍۱۰؍۱۳۸۸ توسط ستاد کل نیروهای مسلح موضوع سه چهارم خدمت کارکنان وظیفه و… به تصویب رسیده است. حال آن که آقای شاهنظری رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی کشور طی نامه شماره ۳۷۷۵۹۸-۲۰؍۷؍۱۳۹۷ اعلام نموده است «امتیازات ایثارگری مربوط به خدمت داوطلبان در جبهه، موضوع احتساب سه چهارم خدمت وظیفه کارکنان در جبهه، از تاریخ دستورالعمل شماره ۴۵؍۱۴؍۲۰۱؍م؍۴؍ن-۱۴؍۵؍۱۳۹۱ ستاد کل نیروهای مسلح مجاز است» این در حالیست که مکاتبات برخی از دستگاههای اجرایی از جمله بخشنامه شماره ۷۱۰؍۵۹-۲؍۱۱؍۱۳۹۱ معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، نامه شماره ۴۲۸۲۴؍۱۶؍۸۰-۱۷؍۱۱؍۱۳۹۱ مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گیلان و نامه شماره ۳۹۳۳؍۲۰۹؍د-۸؍۱۲؍۱۳۹۱ مشاور معاونت توسعه و مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صریحاً تاریخ اجرای دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح موضوع سه چهارم خدمت وظیفه را از ۱؍۱۰؍۱۳۸۸ اعلام کردهاند. لذا با عنایت به مراتب فوق از آن مقام تقاضای ابطال نامه شماره ۳۷۷۵۹۸-۲۰؍۷؍۱۳۹۷ رئیس امور مدیریت مشاغل و نظامهای پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و الزام سازمان طرف شکایت به صدور احکام فوقالعاده ایثارگری اینجانب از تاریخ ۱؍۱۰؍۱۳۸۸ مورد استدعاست."
متن مقرره مورد اعتراض به شرح زیر است:
"جناب آقای صفوتی امین
مدیرکل محترم توسعه منابع انسانی- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
با سلام و احترام
بازگشت به نامه شماره ۱۲۸۲۱۰-۳؍۷؍۱۳۹۷ اعلام میدارد: بهرهمندی رزمندگان گرامی (اعم از شاغل و بازنشسته) از امتیازات ایثارگری مربوط به خدمت داوطلبانه در جبهه، موضوع احتساب سه چهارم خدمت وظیفه کارکنان در جبهه، از تاریخ صدور دستورالعمل شماره ۴۵؍۱۴؍۲۰۱؍م؍۴؍ن-۱۴؍۵؍۱۳۹۱ ستاد کل نیروهای مسلح مجاز میباشد و قبل از این تاریخ موضوعیت ندارد.- رئیس امور مدیریت مشاغل و نظامهای پرداخت"
در پاسخ به شکایت مذکور، رئیس امور حقوقی و قوانین سازمان اداری و استخدامی کشور به موجب لایحه شماره ۷۰۹۰۲۱-۱۹؍۱۲؍۱۳۹۷ توضیح داده است که:
"مدیر محترم دفتر هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
موضوع: شکایت آقای احمد تسلیمی فر
با سلام و احترام
بازگشت به شماره پرونده ۹۷۰۹۹۸۰۹۰۵۸۰۲۰۶۹-۲۹؍۱۱؍۱۳۹۷ به استحضار میرساند: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با امور مدیریت مشاغل و نظامهای پرداخت این سازمان این نتیجه حاصل شد که نامه شماره ۳۷۷۵۹۸-۲۰؍۷؍۱۳۹۷ امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت، با موضوع بهرهمندی رزمندگان از امتیازات ایثارگری مربوط به خدمت داوطلبانه در جبهه، در رابطه با احتساب سه چهارم خدمت کارکنان در جبهه با استناد به دستورالعمل شماره ۴۵؍۱۴؍۲۰۱؍م؍۴؍ن-۱۴؍۵؍۱۳۹۱ ستاد کل نیروهای مسلح که مقرر میدارد: «به موجب ماده ۳ آییننامه اجرایی تعیین فوقالعاده ایثارگری نشانها و خدمات اداری در مناطق جنگزده (موضوع بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶)، سه چهارم مدت خدمت کارکنان وظیفه جزء خدمت داوطلبانه محسوب میشود» تنظیم شده است. اضافه مینماید ابلاغیه صادره از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به شماره ۱۱؍۴۰؍۲۰۶؍ط-۲۱؍۱۰؍۱۳۸۸ که مورد استناد نامبرده قرار گرفته است، به منظور استقرار نظام پرداخت در نیروهای مسلح مبتنی بر فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تهیه شده است و تسری آن به کارکنان وظیفه سایر دستگاه ها توجیه قانونی ندارد. علاوه بر مراتب فوق موارد زیر را نیز اعلام می دارد:
استناد شاکی در این زمینه برخی از مکاتبات دستگاه ها می باشد که این مکاتبات نمی تواند ملاک عمل باشد.
شاکی دلایلی مبنی بر مغایرت نامه مورد تقاضا برای ابطال با قانون یا شرع و یا تجاوز از اختیارات و … ارائه ننموده و اعتراض می نماید به این امر که چرا به جای اینکه به مکاتبات دستگاهها استناد شود به دستورالعمل شماره ۴۵؍۱۴؍۲۰۱؍م؍۴؍ن-۱۴؍۵؍۱۳۹۱ ستاد کل نیروهای مسلح استناد شده که البته این گونه اعتراض امر بدیعی است.
خواسته اصلی شاکی در واقع اصلاح تاریخ اجرای حکم کارگزینی صادره در مورد خود میباشد که رسیدگی به این امر به عهده شعب دیوان می باشد نه هیأت عمومی. با توجه به مطالب فوق تقاضای رد شکایت شاکی را دارد."
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۴؍۸؍۱۳۹۸ با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرده است.
رأی هیأت عمومی
مقرره مورد شکایت نه از جهتی که شاکی بیان داشته است بلکه به دلایل زیر ابطال میشود.
اولاً: در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، نیروهای مسلح از شمول قانون مذکور مستثنی شدهاند و در خصوص نیروهای نظامی و انتظامی مطابق نظر مقام معظم رهبری عمل میشود. در این ارتباط ستاد کل نیروهای مسلح طی گردش کار شماره ۷۴۶۵۶-۲۰؍۱۰؍۱۳۸۸ از محضر مقام معظم رهبری درخواست کرده است تا فصول دهم و سیزدهم قانون مدیریت خدمات کشوری با لحاظ ویژگی های خاص نیروهای مسلح به نیروهای مسلح تسری یابد که مورد موافقت معظمله واقع شده و متعاقب آن آییننامههای مربوط به اجرای این فصول شامل ۱۳ آیین نامه از جمله آییننامه اجرایی نحوه تعیین فوقالعاده ایثارگری، نشانها و خدمات اداری در مناطق جنگزده (موضوع بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و طی گردشکار شماره ۷۴۶۵۶-۲۰؍۸؍۱۳۸۸ با تایید مقام معظم رهبری جهت اجرا در نیروهای مسلح ابلاغ شده است. بنا به مراتب فوق، آییننامههایی که در راستای گردشکار فوق تهیه شده است صرفاً در نیروهای مسلح قابلیت اجرا دارد و قابل تسری به سایر دستگاههای اجرایی نمیباشد.
ثانیاً: بر اساس قانون خدمت نظام وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۶۳ و اصلاحات بعدی آن خدمت کارکنان وظیفه جنبه تکلیفی داشته و داوطلبانه محسوب نمیشود و بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت فوقالعاده ایثارگری را برای ایثارگرانی مقرر داشته که خدمت داوطلبانه در جبهه داشته باشند، بنابراین رزمندگان وظیفه را در برنمیگیرد.
ثالثاً: بند ۳ آیین نامه اجرایی نحوه تعیین فوقالعاده ایثارگری، نشانها و خدمات اداری در مناطق جنگ زده (موضوع بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) ستاد کل نیروهای مسلح که در آن مقرر شده: «سه چهارم مدت خدمت کارکنان پایور و وظیفه که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی و ژاندارمری (نیروی انتظامی)، وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدهاند، خدمت داوطلبانه تلقی میگردد.» به جهت اخذ تأییدیه خاص از فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در سطح نیروهای مسلح قابلیت اجرا دارد و قابل تسری به سایر دستگاههای اجرایی نیست. مضافاً اینکه براساس سند راهبردی خدماترسانی به رزمندگان که به پیشنهاد مشترک ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و به استناد بند (ی) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران -مصـوب ۱۳۸۹- و تبصره بند (و) ماده (۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران طی شماره ۵۰۶۳۹؍ت۴۹۱۸۵-۲۳؍۴؍۱۳۹۴ به تصویب هیات وزیران رسیده است، در بند ۹؍۲ آن مقرر شده: «رزمندگان در این سند از نظر شغلی و وضعیت استخدامی و نحوه حضور در مناطق جنگی و عملیاتی و امنیتی (موظف یا داوطلبانه) به چهار گروه تقسیم میگردند: ب- گروه دوم) کارکنان وظیفه نیروهای مسلح «موظفی» و صرفاً در تبصره ۲ این بند مقرر داشته: «در خصوص آن دسته از کارکنان نیروهای مسلح (اعم از کادر) که بر اساس اختیار خود و داوطلبانه در مأموریت جنگی شرکت میکنند از امتیازات داوطلبین برخوردار خواهند شد.» بنابر این مقرره مورد شکایت از این جهت که احتساب سه چهارم خدمت وظیفه کارکنان در جبهه را به طور مطلق داوطلبانه مقرر کرده است، صرف نظر از زمان اجرای آن، به علت مغایرت با موازین قانونی یاد شده با استناد به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال میشود.
محمدکاظم بهرامی- رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
سلام.من منظورشون را نفهمیدم.سهمیه رزمندگان که ۵ درصد بود حذف شده؟؟
این رای بر اساس مواد ۹۱ و ۹۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری قابل پیگیری و نقض می باشد .
در غیر اینصورت تمام مزایای پرداختی به رزمندگان دفاع مقدس شاغل در دستگاههای دولتی که بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری در طی ۱۰ سال گذشته بعد از احتساب سه چهارم دوران حضوررشان در جبهه به عنوان خدمت داوطلبانه از مزایای مربوطه مثل فوق العاده ایثارگری استفاده نموده اند دچار لطمه حقوقی شده وباید تمام مبالغ را دریافتی را از حقوقشان کم کنند .آن هم در روزگار سخت و گرانی.
امیدوارم دیوان عدالت اداری با دقت و تامل بیشتری در رای صادره بازنگری نماید .
سلام خانوم زنده دل.لطفا این رأی رو در پیج اینستاگرام هم قرار بدید تا افراد بیشتری ازش مطلع بشند ممنون.
سلام چشم یک خبر دقیقتر به دست بیارم همراه با رای قرار میدیم.
اصلااین مبحث ک سه چهارم فقط در سطح نیروهای مسلح قابل اجراست وقابل تسری ب دستگاههای اجرایی نیست یعنی چی ؟یکی لطفا توضبح بده
سلام.وقت بخیر.
خانم زنده دل تو رو خدا خواهشا از سردار و دیوان بپرسید ببینید چی میشه آخرش ما که تریبونی نداریم و دستمون تو دست شما هستش
کجا باید اعتراض و کنیم
سلام افراد که نمیتونن به رای هیات عمومی اعتراض کنند. شرایط خاصی داره بررسی مجدد رای هیات عمومی که در قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری هست.
درباره نحوه اجرای این مسئله در حال پیگیری هستم خبری به دست بیاد منتشر میکنیم
با سلام دوستان ما حقوقی هستیم این رای هیات عمومی است که اجرا شده باشد لازم الاجراست. ببینید طبق قانون ثبت نام ملاک نیست ملاک اعمال سهمیه است که هنوز اعمال نشده
پس این رای اجرا می شود.
این رأی شامل کسی است که خدمت رو به عنوان وظیفه در جبهه شرکت کرده،در گواهی که خود من گرفتم نوشته خدمت داوطلبانه با عضویت سرباز،علاوه بر اون،با اجرای این رأی عده ای نزدیک به چهارصد نفر هم از داوطلبان آزاد و هم از داوطلبان سهمیه حذف خواهند شد،که مصداق تظلم خواهد بود
بحث مهمی که درباره این رای مطرح هست این هست که قبل از صدور این رای تنها تفسیری که از داوطلبانه بودن یا نبودن جبهه وجود داشت ایین نامه نیرو های مسلح بود و قانون هم اختیار تعیین و تکلیف این موضوع رو به نیرو های مسلح داده بود…
نیرو های مسلح هم دقیقا سه تا ایین نامه در این باره داشتن یکی قبل از سال ۸۹ و یکی هم ۸۹ و ۹۱ …
توی ایین نامه قبل از ۸۹ اومده بود مازاد بر یک سال جبهه داوطلبانه محسوب میشه… که شامل افرادی که کمتر از یک سال جبهه داشتن نمیشد و بعد ایین نامه دادن گفتن سه چهارم مدت جبهه داوطلبانه هست. و هیچ گونه قیدی هم وجود نداشت که برای فلان ارگان و فلان سازمان…
من نامه ابلاغ به مراکز علوم پزشکی و دانشگاه و اموزش پرورش رو دیده بودم و تا همین امروز هم دقیقا اینطوری رفتار میشده.
این رای در کل رای سنجیده ای نبوده… به هیچ وجه … حالا بحث فقط سهمیه دانشگاه و وکالت نیست… میزان حقوق کارکنان رسمی و … استخدامی و … این رای خیلی چیز ها رو خراب میکنه و به حقوق مکتسبه اراد لطمه جدی وارد میکنه…
حداقلش اینه که زود تر بیان اعلام کنن از فلان تاریخ اجرایی میشه و وقتی بدن به افرادی که این حق رو داشتن… نه اینکه ناگهان ازشون بگیرن…
آزمون وکالت برج ۷ ثبت نامش بوده… ویرایشی هم نداشته… وسط برج ۸ این رای صادر شده… الان تکلیف اون داوطلب سهمیه دار چیه؟
اگر نمره بالایی بباره که باید آزاد پذیرش شه و از ظرفیت ازاد کم کنن… به هر حال بهترین راه حل اینه که زمان تعیین کنن و بگن از فلان تاریخ این رای اجرایی هست …
الان برای ازمون سراسری , ارشد و دکتری کاملا توجیه منطقی وجود داره که این سهمیه برداشته شه… کاملا…
اما برای وکالتی که برج ۷ ثبت نام بود و سهمیه هم تایید شده به هیچ عنوان توجیهی جهت حذف سهمیه وجود نداره…
چرا که توی ایین نامه نیرو های مسلح سه چهارم به صورت مطلق قید شده…
البته نه فقط داوطلبان ازمون بلکه مطمئنا این رای به خیلی از افراد اسیب میزنه و احتمال بسیار زیاد ازش تجدید نظر خواهی میشه و حداقلش اینه که یه بازه زمانی برای افراد باید در نظر بگیرن…
سلام. رای هیات عمومی قابل تجدیدنظرخواهی نیست و فقط با حصول شرایط خاصی امکان بررسی مجدد در همین هیات را دارد.
واقعا یه سوال از خدمت کسانی که رای را ابطال کردند چه قصدی داشتند اگر میخوان برای داوطلبان امسال هم لحاظ کنن قبل از آزمون اعلام کنند خیلی کارشون مشکوک میزنه
کی می خواد جواب منو امثال منو بده بهمون گفتند ۳۵ درصد میانگین بزنید بیاید بیرون از آزمون قبولید بعد آزمون گفتند زارت سرتون کلاه گذاشتیم شما شامل این قانون نمیشید بعدم میگیم زودتر می گفتی میگن گفتیم بعد آزمون بگیم با برو بچه های دیوان دور همی بخندیم
انشالله این صحبت بنده برسه به دست کسی که منطق حالیش باشه وجدانم داشته باشه برا امثال ما قدمی برداره
سلام لطفا یکی راهنمایی کنه الان مایی که ازمون ۹۸ شرکت کردیم و سهمیه برامون تو کارت ورود به جلسه درج شده بود سهمیه مون باطل میشه؟
سلام خانم زنده دل یه سوال این دادنامه برای کسایی که ازمون وکالت امسال کد ۱۲ رقمی براساس ۳/۴خدمت سربازی گرفتن هم شامل میشه ؟؟در این مورد ابطال میشه یا نه؟؟
سلام این رای دیوان هست قابلیت اجرا داره کانونهای مجبور هستن اجرا کنن من فکر نکنم راه دیگه ای باشه بیش از پنجاه درصد بچه ها این سهمیه رو دارن پارسال من دیدم اکثر بچه های قبولی پدرشون دوران سربازی جبهه بوده خب اگر اینجوری باشه برا تکمیل قطعا باید از لب مرزیایی بگیرن که اگر اونا هم هفتاد درصد آخرین فردو نگیرن اینجوری سی درصد تکمیل نمیشه به آزاد میدن مطمعنن بچه های لب مرزی که پدرشون ایثارگر سربازی نیست به این رای استناد میکنن کانون مجبور به اعمال میشه
به ازاد بدن دوباره باید ۳۰ درصد اون ازادیایی که برداشتن رو دوباره سهمیه ای بردارن
بر فرض ۱۰۰ نفر تو سهمیه جای خالی باشه ۷۰ تاشو میتونن ازاد بردارن دوباره ۳۰ تاش رو باید سهمیه بردارن چون ملاک سهمیه اینکه ۷۰ درصد نفر اخرو باید بیارن
علی ایحال فکر نکنم امسال اجرایی بشه
خانم زنده دل کسایی که پدرشون ارتشی بودن و ۷ سال در جنگ بودن هم دیگه سهمیه ندارن؟
سلام قاعدتا صرفا برای کسانی که خدمت داوطلبی داشتن صادر میششه
باسلام دیروزاز طرفریاست کمسیون ایثارکران. مجلس نامه چند صفحه ای با ذکر دلابل و حقوقی کامل به ریاست قوه قصاییه و ریاست مجلس وسرلسگر باقری ریاست نیروعای میلح زده شده است جهت تجدید نظر زیرا از اختییارات ریاست قوه قصایه است طبق اصل ۹۴ دیوان که درخواست تجدید نطر کننند
سلام من پدرم شغلش نظامی بود خوب اختیار نداشته که داوطلبانه بره یانره وظیفش بوده خوب اگه ارتشی نبود داوطلبانه میرفت شاید اگر قراره برداشته شه سهمیه باید مال همه برداشته شه
توروخدا خانم زنده دل حتماپیگیری کنیدخداقل واسه کانون وکلای امسال اعمال نشه اخه اینحوری ک نمیشه
دوستان عزیز اگه سردار کمالی حقوق خونده بود این حرف رو نمیزد. بنابراین، به حرف ایشون دلخوش نباشید. چون در جایگاهی نیست که از نظر حقوقی برای دیوان عدالت اداری تعیین تکلیف کند.
اتفاقا دیوان عدالت سال ۹۷ یه رای داد نبنی بر غیر قانونی بودن تعیین حد نصاب مرحله مصاحبه دانشگاه ها… الان سال ۹۹ هستیم و دانشگاه ها هنوز دارن حد نصاب میدن…
در ظاهر حرف شما درسته …
اما در باطن اگه سردار کمالی گفتن پیگیری میکنن خیالتون راحت اگه سهمیه بیشتر نشه کمتر نمیشه.😊
دیوان عدالت اداری این همه سال دقیقا کجا بوده که الان شانس ما تازه یادش افتاده
الان این رأی بعد از ثبت نام ما بوده،و ما اطلاعی نداشتیم و این مخالف حقوق مکتسبه افراد هست و نباید توسط کانون اجرا بشه
با احترام به تمام شهدا وجانبازان و رزمنده ها و ایثارگران و خانواده محترمشون باوجود اینکه پدر خودم رزمنده جبهه بودن ای کاش این سهمیه را کلا برمیداشتن تا همه به صورت یکسان آزمون میدادن و تا این حد تبعیض رواج پیدا نمیکرد
سهمیه برای خدمات مالی تاحد معقول خوبه ولی در مورد آینده جوانان و آزمونای ورودی این تبعیض کاملا اشتباهه
سلام، پدر من ۲۸ ماه سابقه حضور بعنوان وظیفه در جبهه دارد.لطفا راهنمایی کنین من متوجه نشدم.یعنی میتونم از سهمیه ۳.۴مدت حضورش بعنوان ایثار گر استفاده کنم یا خیر .خواهشا راهنمایی کنید ممنون
پاسخ
باسلام دیروزاز طرف ریاست کمسیون ایثارکران. مجلس نامه چند صفحه ای با ذکر دلابل حقوقی کامل به ریاست قوه قصاییه و ریاست مجلس وسرلسگر باقری ریاست نیروعای میلح زده شده است جهت تجدید نظر زیرا از اختییارات ریاست قوه قصایه است طبق اصل ۹۴ دیوان که درخواست تجدید نطر کننند