دستورالعمل تشکیل «دفاتر کارگزاران فنی و مهندسی» در انتظار تایید رییس قوه قضاییه
پایگاه خبری اختبار- معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در خصوص تشکیل دفاتر کارگزاری فنی و مهندسی گفت: دستورالعمل تشکیل این دفاتر تهیه شد و برای تأیید و ابلاغ محضر ریاست قوه قضاییه تقدیم شده است و منتظر هستیم که توسط رئیس دستگاه قضا اعلام و ابلاغ شود.
به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، صفدر کشاورز، در خصوص تشکیل دفاتر کارگزاران فنی مهندسی حقوقی، گفت: با توجه به بند پ ماده ۱۱۴ برنامه هفتم توسعه که مقرر شده سازمان ثبت اسناد، دفاتر کارگزاران فنی و مهندسی را راه اندازی کند؛ لذا در این ارتباط، دستورالعمل تشکیل این دفاتر تهیه شد و برای تأیید و ابلاغ محضر ریاست قوه قضاییه تقدیم شده است و منتظر هستیم که توسط رئیس دستگاه قضا اعلام و ابلاغ شود.
سخنگوی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در خصوص علت تشکیل دفاتر کارگزاران فنی مهندسی اظهارکرد: با عنایت به کمبود نیروی فنی به ویژه نقشهبردار در ادارات ثبت اسناد و تقاضاهای رو به افزایش مراجعین در خصوص تهیه نقشه، این پیشنهاد توسط سازمان ثبت اسناد مطرح شد و مورد تایید و تصویب مجلس قرار گرفت. به محض ابلاغ این دستورالعمل توسط رئیس دستگاه قضا، این دفاتر راهاندازی خواهد شد.
کشاورز ادامه داد: با تشکیل دفاتر کارگزاری فنی و مهندسی، افرادی که نیازمند داشتن نقشه یا تهیه نقشه هستند باید به این دفاتر مراجعه کنند. در واقع با افتتاح دفاتر کارگزاری فنی و مهندسی، مردم به جای مراجعه مستقیم به واحدهای ثبتی به کارگزاریها مراجعه خواهند کرد.
وی در پایان گفت: دفاتر کارگزاری فنی و مهندسی همانند پلیس به علاوه ۱۰ که تمام خدمات قابل برون سپاری را به جای پلیس به مردم ارائه میدهد، هستند و اموری که میتوانیم در قالب برونسپاری به این دفاتر واگذار کنیم را انجام خواهند داد و مردم میتوانند از این به بعد خدماتشان را از این دفاتر دریافت کنند.