دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳ ( شورای عالی کارشناسان)

پایگاه خبری اختبار- دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش اختبار، ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی مربوط به شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از امروز سه‌شنبه ۲۴ مهر آغاز شده و تا دوشنبه ۳۰ مهر ادامه دارد.

ورود به سامانه ثبت نام آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳
برای دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳ اینجا را کلیک کنید

زمان برگزاری و انتشار کارت آزمون

کارت شرکت در آزمون مذکور از روز دوشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۷ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. تاریخ برگزاری آزمون کتبی (چهار جوابی) روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان استان محل اقامت فعلی است که در تقاضانامه درج می نمایند. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام چاپ کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، به استناد ماده ۱۵ قانون مصوب ۱۳۸۱/۱/۱۸ مجلس شورای اسلامی، علاوه بر وثاقت، باید واجد شرایط ذیل باشند:

شرایط عمومی داوطلبان

۱- متدین به دین اسلام و یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.

۲- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایرانی.

۳- نداشتن پیشینه کیفری مؤثر.

۴- عدم اعتیاد به مواد مخدر.

۵- نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه های غیر قانونی یا مخالف اسلام.

۶- دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن تا پایان مهلت ثبت نام و در صورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید.

تبصره: متقاضیان ایثارگر بر اساس بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه از داشتن شرط سنی معافند.

۷- داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی برای آقایان

 شرایط اختصاصی داوطلبان

۱- داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر مرتبط با رشته کارشناسی مورد تقاضا، از دانشگاه های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیر دولتی)، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا از دانشگاه های خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و داشتن سابقه تجربی مفید و مرتبط به مدت حداقل پنج سال (تشخیص آن به عهده شورا است) در رشته کارشناسی مورد تقاضا، پس از اخذ دانشنامه مذکور تا آخرین روز ثبت نام. جدول شماره (۱)

۲- چنانچه در رشته کارشناسی مورد تقاضا دوره تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد. داوطلبان می توانند با دارا بودن دانشنامه کارشناسی با بالاتر در هر رشته و داشتن ۱۵ سال سابقه کار مرتبط با رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام در آزمون آن رشته شرکت کنند. جدول شماره (۲)

۳- رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان می توانند با داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر مرتبط و سابقه تجربی مرتبط و مفید در رشته کارشناسی رسمی مورد تقاضا بعد از اخذ دانشنامه یا در صورت داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر غیر مرتبط و حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربی مرتبط و مفید در رشته کارشناسی رسمی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام در آزمون آنها شرکت کنند. جدول شماره (۳)

۴- رشته های کارشناسی رسمی که ثبت نام در آزمون آنها نیاز به داشتن دانشنامه کارشناسی ارشد یا دکتری و سابقه تجربی مرتبط و مفید به مدت حداقل ۵ سال پس از اخذ دانشنامه مذکور در رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام دارند. جدول شماره (۴)

تبصره ۱: دارندگان دانشنامه کارشناسی و فارغ التحصیلان آموزشگاه های اختصاصی ثبت اعم از شاغل یا بازنشسته که حداقل ده سال سابقه تجربی در امور ثبتی و یا نقشه برداری ثبتی داشته باشند می توانند در صورت داشتن شرایط مذکور در آزمون یاد شده شرکت کنند.

تبصره ۲: مدارک تحصیلی معادل با مدارک دارای ارزش استخدامی داخلی سازمانها در هیچ یک از موارد فوق مورد قبول نیست.

تبصره ۳: سابقه کار مرتبط با رشته مورد تقاضای کارشناسی باید در سربرگ شرکت موسسه سازمان یا هر نهاد صادر کننده گواهی و ممهور به مهر آن نهاد باشد و به مدت زمان لازم تا آخرین روز ثبت نام برای رشته مورد تقاضا بر اساس جداول ۱ تا ۴ دفترچه راهنمای ثبت نام باشد. همچنین باید شامل تاریخ شروع به کار به تفکیک روز ماه و سال و عنوان دقیق شغلی و شرح وظایف محوله باشد. سوابق شغلی که تنها نشانگر استخدام فرد در شرکت یا سازمان صادر کننده است و به صورت دست نویس و غیر رسمی صادر شده است ملاک عمل نخواهد بود.

تبصره ۴: ملاک محاسبە مدت زمان مدرک تحصیلی، سابقە کاری و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت آخرین روز ثبت نام (و درصورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید) است.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳ (شورای عالی کارشناسان)
نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا