جلیل مالکی: دلیلی برای برگزار نشدن آزمون وکالت ۹۹ وجود ندارد

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: از نظر ما آزمون وکالت باید برگزار شود. هیچ دلیل موجهی برای برگزار نشدن آزمون آن هم پس از دو بار تعویق و در شرایطی که همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده، وجود ندارد.

به گزارش اختبار به نقل از داتیکان، جلیل مالکی،‌ رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره شایعات مربوط به تعویق افتادن مجدد آزمون وکالت گفت: از نظر ما آزمون وکالت باید برگزار شود. هیچ دلیل موجهی برای برگزارنشدن آزمون آن هم پس از دو بار تعویق و در شرایطی که همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده، وجود ندارد.

به گزارش داتیکان،‌ او در ادامه توضیح داد: تعداد حوزه‌ها به میزان لازم افزایش داده شده یعنی ابتدا تعداد شهرها از ۳۰ به ۸۴ شهر افزایش یافته و در هر شهر هم چند مکان برای حضور داوطلبان و برگزاری آزمون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن هشدار به افرادی که در صدد فشار به مراجع قانونی جهت لغو مجدد آزمون هستند، تاکید کرد: از نظر کانون وکلا این آزمون باید برگزار شود و هر گونه فشار به مراجع ذیربط برای لغو آزمون و اخلال در روند برگزاری آن جفای به داوطلبان عزیزی است که تحت سخت‌ترین شرایط ماه‌‌هاست که مشغول مطالعه هستند و بروز این اتفاق هرگز از حافظه آنها و خانواده‌های آنها محو نخواهد شد.

مالکی در پاسخ به این سوال که آیا تا الان سخنی از برگزار نشدن به میان آمده است، یا نه گفت: تا این لحظه قرار بر برگزاری این آزمون است و با درایتی که در مراجع تصمیم‌گیر وجود دارد و تمهید همه پروتکل‌های بهداشتی و افزایش چند برابری حوزه‌های امتحانی دلیلی برای عدم برگزاری آزمون وجود ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به این سوال که برخی منابع به مخالفت با اصل آزمون کانون وکلا اشاره دارند و شیوع ویروس کرونا را بهانه‌ای برای جلوگیری از برگزاری این آزمون عنوان می‌کنند، تاکید کرد: ما این موضوع را تایید نمی‌کنیم. چون آزمون مطابق با قانون برگزار می‌شود و در واقع مخالفت با برگزاری آزمون وکالت، مخالفت با قانون و نوعی قانون‌گریزی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۰ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام خدمت اهالی علم زنده حقوق
    ما مدعی اهل قانون و حقوق بودن هستیم و یکی از مواد قانونی که وجود دارد منع اعمال حق به ضرر دیگران است. درست است که دو ستان زحمت کشیدند و مطالعه کرده اند برای آزمون اما اگر قرار است ولو با احتمال اندک جمع شویم و آزمون بدهیم و با شرایط موجود با تبادلات این ویروس منحوس به یکدیگر بخشی از جامعه را که از خانواده ها و نزدیکان شروع می شود تا شعاع دورتر درگیر کنیم قدری با شان و جایگاه این علم مطابقت ندارد. از نظر بنده متخصصان امر باید موضوع را بررسی نمایند و اعلام نظر کنند. بنده یکی از قویترین حامیان برگزاری آزمون و اتخاذ فیلترهای به مراتب قوی برای صدور پروانه وکالت و بویژه استقلال کانون وکلا، این میراث گرانبها هستم. زیرا شغل وکالت متصف به وصف شریف است و شریفترین انسانها در جامعه با کمال احترام به دیگر مشاغل و آحاد جامعه باید به این شغل ملبس شوند.
    روزگار بر همگی خوش

  2. توروخدا یکم ب فکر باشین اخه برگزاری تواین شرایط بنظر منطقی نیست مااز شهر نارنجی باید بریم شهر قرمز.کاش اسفند باشه ما نمیتونیم

  3. متاسفانه کمپین های فضای مجازی تنبل ها و اکثریت درس نخوانده در فضای مجازی همچنان فعال است . اکثریتی که در دوران کرونا هر کاری که هوس کرده اند رفتن به مسافرت بازار شب عید و مهمانی ها رفته اند و حالا انگشتانشان را برای کمپین و هشتگ زدن برای لغو آزمون به کار گرفته اند و بدتر از همه اینکه این اکثریت به بهانه کرونا و به استدلال سلامتی داوطلبان یکهو دوباره نگران شده اند. ۲۲ اسفند هیچ وضعیت بحرانی در کشور وجود نداشت ولی همین اکثریت باعث تعویق بدون دلیل آزمون شده اند. رقابت در آزمون وکالت بین ۲۰ درصد یعنی حدود ۱۶ هزار نفر از داوطلبان جدی است و این اقلیت زحمت کشیده و مطالعه کرده و وقت و هزینه گذاشته اند. سازمان سنجش باید با رعایت شرایط ایمن و فواصل ایمن آزمون را برگزار کند. ۸۰ هزار نفر در سطح کشور جمعیت داوطلبی به شمار نمی آید. سالن ها و واحد های محل آزمون را زیاد کند این وظیفه سازمان سنجش است .

  4. دکتر مالکی ساخته شده برا اظهار تاسف و اظهار نگرانی ایشون فرد لایقی برای سازمان ملل متحد هستن، مصاحبه هایی که محافظه کارانه که دردی از داوطلبین دوا نمی کند

  5. خانم زنده دل لطفا منتشر کنید:
    بزرگوار در این بی تدبیری های شما در دولت بی تدبیران هر لحظه باید منتظر اتفاقات بدی باشیم،
    # یه سوال : اسفند ماه سوالات و برگ پاسخنامه مهر و موم و به حوزه امتحان ارسال شده بود یا می خواستید ارسال کنید حالا!!! ، کارت ورود به جلسه با اون بسته هماهنگ بود الان که بالتبع کارت ورود تغییر پیدا کرده یعنی برگ پاسخنامه هم باید تغییر پیدا کند، بیش از ۸۰ هزار بسته اسفند ماه سوالات چه شد؟ نگویید که یک به یک باز کردید و برگ پاسخنامه رو هم عوض کردید؟ بس است واقعا بس است، خسته شدیم.

    1. توروخدا یکم ب فکر باشین اخه برگزاری تواین شرایط بنظر منطقی نیست مااز شهر نارنجی باید بریم شهر قرمز.کاش اسفند باشه ما نمیتونیم

  6. واقعا این افرادی که جلوی برگزاری ازمون رو میخوان بگیرن رو درک نمیکنم شما هیچوقت نمیتونید بار و فشاری که روی دوش ماست رو تحمل و درک کنید حتی اگر صد بار هم ازمون رو به خاطر شماها تعویق کنن شما با زهم نخواهید خوند و پیروز نخواهید شد دانشجوی سهل انگار صدبار هم معوق بشه درس رو نخواهد خوند و موفق نخواهد شد ! من کسانی که ازمون رو برگزار نمیکنن حلال نمیکنم ! فشار و استرس ازمون غیر قابل تحمل شده خواهش میکنم ازمون رو برگزار میکنید در حق ما جفا نکنید ما هم انسانیم و زندگی شخصی میخواهیم.. دو ساله که رنگ شادی و خوشحالی و تفریح ندیدم خواب و خوراکم شده درس خواهش میکنم برگزار کنید!

    1. کارآموز وکالت محترم ، واقعا درست میفرمایید ، ضمن این که اونهایی هم که استرس و بیخوابی و وقت گذاشتن مدام و گذشتن از تفریح و زندگی رو نداشتن حال شما رو درک نمیکنن ، و متاسفانه کم هم نیستن ،و نمونه ها رو دیدیم در این آزمون ، برای همین بهتره آدم کار درست خودش رو انجام بده و امیدوارم در نهایت موفقیت از آن کسانی باشد که واقعا تلاش کردند و حتی این ایام عید واقعا سختی کشیدن ، که جز این هم نخواهد بود، و مسلم بدانید کسانی که نخوندن و تلاش نکردن و میان سخنرانی میکنن که بله شما بیشتر بخون سوادت زیاد بشه، بله فردا فلان فردا بسار، مطمئن باشید سختی این راه رو تجربه نکرده و بنظرم نخواهد هم کرد ، به هر حال آرزوی موفقیت برای همه اونهایی که این سختی رو پشت سر گذاشتن دارم .

  7. بالاخره معلوم نشد دست های پشت پرده حاکم بر تمامی مسائل این سرزمین کیست؟ مگه میشه هشتاد هزار نفر از تحصیل کرده های یک مرز و بوم رو به سخره گرفت؟ بعدن نگین چرا فرار مغزها……. اینو تو هر کشوری بگیم بهمون پناهندگی میدن……

  8. اگه ستاد کرونا تصمیم گیرنده باشه قطعا ازمون لغو میشه
    چون اگه اسفند وضعیت بد بود الان بدتره بخدا
    باور کنید
    اگه مصلحت سیاسی میگه باید برگزار شه و یه عده از مسئولین بخوان حرف خودشونو به چرسی بشونن بخاطر سیاست های خودشون، جون مردم را فدای این تصمیم گیری ها نکنن

    اگه ستاد کرونا تصمیم نمیگیره و…
    همین سازمان سنجش بیاد برا داوطلبین با کد رهگیری که دارن لینک نظر سنجی بذاره که برگزار شه یا نه

    تو رو خدا قید ازمون ۱۳۹۹ رو بزنید
    و ۱۴۰۰ با ظرفیت دوبرابر پذیرش کنید
    مردیم از استرس و بلاتکلیفی
    بخدا وصعیت کرونای امروز صدبرابر از اسفند بدتر شده
    فکر کنید عزیزلن خودتون میخوان آزمون بدن
    بخدا ماهم انسانیم،. عزیز تو خونمون داریم بیمار داریم
    مبتلا شیم جون خودمون و اطرافیانمون بخ خطر بیافته، اه مون رهاتون نمیکنه

    1. آدم مونده ب اونایی ک کرونا رو بهترین بهونه کردن چی بگه دلم بحالتون میسوزه آخرش چی یه ماه دوماه پنج ماه کرونا ک همیشگی نیس تاکی میخاین بااین بهونه خودتونو گول بزنید

    2. امثال شماها هیچ وقت نمی‌تونید درک کنید کسی رو که وقت زیادی رو گذاشته برای این آزمون ، امثال شماها چون آمادگیشو ندارید ، میخوایید پیش خانواده هاتون بگید که ما آماده بودیم ، ولی برگزار نشد و تنبلی خودتون رو گردن این و اون بندازین ، لطفا اینقدر جو ندید و سعی کنید مطالعه کنید

    3. شما اگر خیلی دانا و کاردان باشی باید متوجه بشی وقتی واکسیناسیونی نیست بحث بهتر شدن شرایط هم نداریم اگر به تحلیل سطحی شما باشه که همون اذرماه ۹۹ بهتر از الان بود! به هر جهت وضع زمانی بهتر میشه که تدبیری در جهت بهبود شرایط اندیشیده بشه اگر خیلی ناراحت هستید ۱۴۰۰ رو امتحان بدید ! دیگه از عوض بقیه التماس تعویق نکنید برادر من خیلیا اماده ان!!

  9. جالبه،. اون موقع که لغو شد خواستن بگن زور ما از کانون بیشتر بود
    الان کانون میخواد ثابت کنه زور ما بیشتره
    و این وسط جون مردم کشک
    الان که وضعیت وحشتناک تره بخدا از اسفند
    یکم فکر جون مردم باشید، شهرها قرمز تر شده
    اگه قدرتی داشتید بایداسفند برگزار میشد
    چرا الان که بدتر شده
    آیا زن و بچه خودتونم میره سر جلسه؟؟
    اه اونایی که جمعه مبتلا میشن ان شاالله گرفتار اونایی بشه که موافق برگزاری ازمون اند
    بابا کلا لغو کنید ازمون ۱۴۰۰ رو با ظرفیت دوبرابر بگیرید، سخت نیست بخدا
    مصلحت سیاسی رو کنار بذارید
    بحث جون مردمه

  10. سلام آقای جلیل مالکی عزیز
    من ساکن قم هستم
    خدا میدونه من حدود یک سال هست دارم در حد توانم مطالعه میکنم و باور کنید از حضور در سر جلسه آزمون واهمه دارم
    دلیلش هم اینه که با چشمان خودم دیدم که همه اعضای خانوادم چه زجری در طول درمان به دلیل ابتلا به کردنا متحمل شدند و تنها دلیلی که در حاضر بعد از سپری شدن اون دوران سخت،خانوادم رو در کنارم دارم زحمات پزشکان و کادر شریف درمان هست

    لطفا واقع بینانه به موضوع بنگرید،کرونا با هیچ کسی شوخی نداره،و کسی هم قصد جفا نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا