نماد سایت پایگاه خبری اختبار

رئیس اسکودا: حاضریم برای هر نماینده مجلس، یک مشاور حقوقی رایگان تعیین کنیم

رئیس اسکودا: حاضریم برای هر نماینده مجلس، یک مشاور حقوقی رایگان تعیین کنیم

رئیس اسکودا: حاضریم برای هر نماینده مجلس، یک مشاور حقوقی رایگان تعیین کنیم

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) پیشنهاد داد برای هر نماینده یک مشاور حقوقی که به صورت تبرعی فعالیت خواهد کرد، تعیین شود.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی اسکودا، نشست مشترک هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و جمعی از نمایندگان وکیل و حقوق‌دان در مجلس شورای اسلامی اول مرداد ماه ۱۴۰۳ در محل این اتحادیه برگزار شد.

در این دیدار دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا با تاکید بر قدمت و تاثیرگذاری نهاد وکالت در کشور، گفت: ما جزو کانون بین‌المللی وکلای دادگستری (IBA) و از موسسان این نهاد بین‌المللی حقوقی هستیم و از این طریق می‌توانیم یاری‌رسان دولت‌ها در کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بنای کانون وکلای دادگستری تعامل با نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس است، تصریح کرد: خوشبختانه در دوره دوازدهم تعداد وکلای دادگستری و حقوق‌دانان ما افزایش یافته که مایه بسی خوشحالی است. خواسته ما از وکلای دادگستری و حقوق‌دانان راه‌یافته به مجلس، تشکیل فراکسیون حقوق‌دانان و وکلا است تا بتوانیم از طریق این فراکسیون خواسته‌های به حق صنفی خود را مطرح و همچنین در روند قانونگذاری نقش‌آفرینی کنیم.

دکتر کوشا تاکید کرد: ما مجلس را خانه خود می‌دانیم و خواهان تسهیل حضور و نقش‌آفرینی در آن هستیم. ما حاضریم از طریق اسکودا و کانون‌های وکلای دادگستری برای هر نماینده یک مشاور حقوقی که به صورت تبرعی فعالیت خواهد کرد، تعیین کنیم. همچنین این کار را می‌توانیم برای همه کمیسیون‌های تشکیل شده در مجلس انجام دهیم به طوری که یک وکیل نیز در اختیار کمیسیون‌ها قرار دهیم.

رئیس اسکودا همچنین ضمن انتقاد از تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری، خواستار اصلاح این تبصره در دوره جدید فعالیت مجلس شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه این تبصره وکلای دادگستری را به خودی و غیر خودی تبدیل و نوعی رانت را در میان وکلا ایجاد کرده است. اگرچه ماده ۴۸ ، مترقی است اما تبصره آن نوعی عقب‌گرد محسوب می‌شود لذا از نمایندگان دوره جدید مجلس خواهش می‌کنیم با اصلاح این تبصره، نام نیکی از خود به یادگار بگذارند.

در ادامه این نشست نیز دکتر سید حسن هاشمی نماینده بیرجند و درمیان، دکتر سعید رحمت‌زاده پشتیری نماینده صعومه‌سرا، علی آذری نماینده فاروج و قوچان، عثمان سالاری نماینده باخرز، تایباد و تربت جام، حاکم ممکان نماینده ارومیه، مجید نصیرپورسردهائی نماینده سراب و فرهاد طهماسبی نماینده استهبان و نی‌ریز در مجلس نیز طی سخنانی بر تعامل هرچه بیشتر نهاد وکالت با مجلس، تشکیل فراکسیون حقوق‌دانان و وکلای دادگستری، صیانت از شأن و جایگاه وکیل دادگستری، اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و بهره‌مندی مجلس از وکلای دادگستری به عنوان مشاور تأکید کردند.

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل