پایگاه خبری اختبار- با اعلام شرایط اعتراض به عدم دریافت یارانه و دهک بندی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد می تواندد با مراجعه به سامانه معیشت حمایتی اعتراض خود را ثبت کنند.
حجت عبدالمالکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه گفت: دو گروه داریم که میتوانند اعتراض کنند؛ اول گروههایی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت نمیکردند و به طور کلی در دادههای رفاهی نبودند و گروه دوم کسانی هستند که یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت میکردند ولی یارانه جدید را دریافت نکرده اند.
نحوه اعتراض
وی با تاکید بر اینکه برای گروه اول نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری نیست گفت: در روزهای آینده این سامانه با همکاری سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات کارش را شروع میکند و جزئیات آن اعلام میشود.
وی در خصوص نحوه اعتراض گروه دوم افزود: آنها هم از چند طریق میتوانند اعتراض خود را ثبت کنند.
- راه اول مراجعه به سامانه معیشت حمایتی است و در آنجا اعتراض خود را ثبت کنند.
- راه دوم که سادهتر است تماس با شماره تماس گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ وزارت رفاه است که دهک بندی راه اعلام میکند و از همانجا میتواند اعتراض خود را ثبت کند.
شماره تلفن ۶۳۶۹ نیز مرکز تماس ما برای پاسخگویی به سؤالات است که میتوانند توضیح شفاهی از اپراتورها دریافت کنند.
در حال حاضر امکان ورود به سامانه و ثبت اعتراض برای آن دسته از افرادی که تاکنون جهت دریافت یارانه ثبت نامی نکرده یا از سال ۹۳ تاکنون یارانه ای دریافت نکرده اند، وجود ندارد. تصمیم گیری های بعدی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
راهنمای کار با سامانه معیشت حمایتی و اعتراض به عدم دریافت یارانه در ادامه آمده است:
راهنمای کار با سامانه معیشت حمایتی و اعتراض به عدم دریافت یارانه
گام اول:
در اولین مرحله وارد سامانه معیشت حمایتی به آدرس زیر شوید:
سامانه معیشت حمایتی سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها)
گام دوم:
شما تویر زیر را مشاهده خواهید کرد و در انتهای صصفحه گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید:
گام سوم:
در اولین کادر کد ملی سرپرست خانواده را وارد نمایید. در کادر دوم باید شماره حساب واریز یارانه را وارد کنید.
- در صورتی که در حال دریافت یارانه اصلی هستید، اما موفق به ثبت نام یارانه معیشتی نشده اید، شماره حساب یارانه ای خود را در این بخش بگذارید.
- در صورتی که حتی یارانه شما هم از چند سال قبل قطع شده، شماره حسابی که در سال های قبل یارانه به آن واریز می شد را قرار دهید.
سپس اگر یک عضو مستقل هستید و سرپرستی با خودتان باشد، باید خانواده تک نفره را انتخاب نموده و در غیر این صورت خانوار چند نفره را انتخاب نمایید.
در صورتی که انتخاب شما خانوار چند نفره باشد، می بایست کد ملی یکی از اعضای خانواده را وارد نمایید
در نهایت با تکمیل کادر مربوط به تصویر امنیتی وارد مرحله بعد خواهید شد.
گام چهارم:
در این مرحله باید رضایت نامه ای را جهت دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده تان تکمیل کنید و پس از آن اطلاعات دارایی و مالی خود و خانواده تان برای بررسی ارسال شده و در صورتی که پس از پردازش این اطلاعات واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی شناخته شوید، این یارانه به شما تعلق خواهد گرفت.
گام پنجم:
در صورتی که شما مشمول دریافت یارانه باشید پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد:
گام ششم:
با انتخاب گزینه “نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار شما می توانید وضعیت افراد تحت تکفل و دهک خانوار خود را مشاهده کنید. مطابق عکس زیر:
گام هفتم:
با انتخاب “درخواست بازبینی” میتوانید نسبت به دهک خانوار خود اعتراض را ثبت نمایید و نتیجه اعتراض شما پس از بررسی در همین سامانه به شما اعلام خواهد شد.