زمان اعلام نتایج آزمون وکالت مشخص نیست

رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری:

ایرادها نسبت به سؤال های آزمون، تقریباً وارد نیست

تخلف در حوزه امتحانی زنجان صحت ندارد

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری(اسکودا) با بیان اینکه هنوز زمان دقیق اعلام نتایج آزمون وکالت مشخص نیست، گفت: خبر تخلف در حوزه امتحانی زنجان صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایرنا، بهمن کشاورز امروز سه شنبه ۷ دی ماه، دربارۀ زمان اعلام نتایج آزمون وکالت افزود: تأخیر در اعلام نتایج آزمون وکالت به دلیل احتیاط هایی است که بخاطر حفظ حقوق داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت ۵ آذرماه امسال انجام شده است. پایگاه خبری اختبار کلیه موارد مربوط به اعلام نتایج آزمون وکالت را در صفحه آزمون وکالت  درج می کند.

وی پیش تر گفته بود که نتیجه آزمون وکالت، در فرصت معقولی بعد از انتشار کلید اعلام خواهد شد.

رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ادامه داد: دفترچه آزمون به همراه کلید آزمون، روز پنجم دی ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و به داوطلبان فرصت داده شد تا حداکثر ظرف ۲۴ ساعت سؤال های خود را به طور مکتوب برای اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ارسال کنند.

کشاورز اظهار کرد: با وجود اطمینان از اینکه تقریباً ایرادهای مطرح شده وارد نیست، اما در نهایت احتیاط، موضوعات یاد شده بررسی می شود.

وی در مورد زمان دقیق اعلام نتایج گفت: پیش از این برآورد زمانی اعلام نتایج یک ماه پس از برگزاری زمان آزمون بود، اما برای دقت بیشتر در اعلام نتایج، تاریخ دقیقی را اعلام نمی کنم.

کشاورز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در حوزه برگزاری آزمون در زنجان، یکی از پاکت های سؤال های آزمون مفقود شده و شخصی که سؤالات ِ متعلق به او موجود نبوده، مجبور می شود تا با دفترچۀ یکی از غایبین در آزمون شرکت کند و این مورد به گفتۀ حاضرین در جلسه، صورت جلسه نیز شده است، افزود: این موضوع صحت ندارد و تا این لحظه خبری مبنی بر این مسئله دریافت نکرده ام.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۷۶ دیدگاه ها

  1. شنیدم کلید قراره تغییر کنه، من که خوشحال هستم. خدا کنه جواب ها رو منصفانه اعلام کنند، بیشترین تغییر هم گفته میشه در درس جزا است.

      1. جزا سوال ۸۳و ۹۲دارای اشکال در سوال و پاسخ نامه است من خودم به این دوتا سوال اعتراض کردم و قانونا باید این دو سوال اصلاح بشه و اگه اصلاحش نکنن نشون میدن که نمیخوان نشون بدن که طراح های سوال هاشون ناوارد هستن

    1. رییس کانون داره میگه احتمال تغییر کمه بعد شما میگین قراره تغییر کنه. شایعه اینجوری درست میشه ها

    2. زیاددلخوش نباشید.پارسال هم اساتید تجارت به ۵ الی۶سوال درس تجارت نامه رسمی به اسکودا نوشتند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

    3. تو متنش نوشته که تغییر نمیکنه و اعتراض وارد نیست…انشالله تغییر نکنه چون حق امثال ما هم این وسط درمیونه

    4. شایعه درست کردن تکنیک هایی هست که استفاده میکنن تا به اسکودا فشار بیارن تا پاسخنامه رو عوض کنه دوستان اسکودا پاسخنامه رو عوض نمیکنه به دو دلیل اول اینکه این کار، یعنی اعتراف کرده طراح های سوال آزمون وکالت تسلط و سواد کافی برای طرح سوال رو نداشتن. دوم اینکه این قضیه باب میشه که هر سال بعد از آزمون داوطلب ها شلوغ کنن و کار رو به رسانه ها بکشونن تا اسکودا مجبور بشه سوالهایی که داوطلبها میخوان رو عوض کنه و اینجوری دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه حالا شاید یک یا دو سوال رو حذف کنن

      1. دوست عزیز چون کلید منشر شد باب میل شماست دلیل نمیشه که طراح سوالات اشتباه نکرده .این موضوع باید برسی بشه واگه هم اشتباه کردن باید اصلاح کنن

    5. دوست عزیز کلید اسکودا باب میل من نیست یه داوطلب باید بدونه چطور هوشمندانه سوالات رو جواب بده نه اینکه کل سوالات رو حتما جواب داده باشه من اکثر سوالات اختلافی رو جواب ندادم مثلا مدنی فقط ۱۵ سوال که یقین داشتم درسته جواب دادم و ۵ سوال رو خالی گذاشتم
      در آزمونهای تستی فقط علم داوطلب تعیین کننده نیست باید دانش جواب دادن به تست رو هم داشته باشی و بتونی سوالات رو مدیریت کنی و این کار رو فقط توی آزمونهای آزمایشی میتونی با تجربه یاد بگیری

      1. افرین. اصلا ازمون وکالت یعنی همین یعنی تو شرایط بد وقت کم سوال دوپهلو در ۲ ساعت طوفانی. غوغا کنی.

  2. سلام.
    معدل ۱۳ کانون آذربایجان شرقی به طور تقریبی رتبه چند میشه؟؟
    ممنون اکه جواب بدین

      1. واسه چی جواب این ناشناس و اینجوری میدین؟؟؟؟ ایشون بامعدل ۱۳ میشه ۴۷۰؟؟؟؟؟ یعنی چه مسخره کردن هم حدی داره!!!!! چرا ازاینکه بقیه معدل میزارن ناراحت میشید واینجوری جواب بنده خداهارو میدید. دوست ناشناس اذربایجان شرقی ۷۵ نفر میخواد. شما معدل ۱۳ به نظرم قبول میشید.

  3. در جواب آقای علی باید بگم که درسته مدنی آسون بود ولی آدم نسبت به پارسال سختر. همچنین اصول و جزا فوق العاده پیچیده تر از سال پیش بود.بنابرین چیزی قابل پیش بینی نیست

    1. طبق قانون اخذ پروانه ی وکالت، آزمون وکالت باید حداقل سالی یکبار و حداکثر دوبار برگزار شود همین قانون در آزمون نظام مهندسی هم وجود دارد در نظام مهندسی به حداکثر اکتفا می کنند و در آزمون وکالت به حداقل.
      تقاضای من از دانش آموخته گان حقوق این است که با اسکودا هماهنگ شوند آزمون وکالت سالی دو بار برگزار شود این از اتلاف عمر فارغ التحصیلان حقوق جلوگیری خواهد کرد.
      شخص من سه سال هست که چهار منبع رو بالای هفتاد درصد می زنم ولی بعلت درصد بسیار پایین درس مدنی با اختلاف ناچیزی قبول نمیشم و این شده اتلاف وقت و اتلاف عمر سالیانه من.

  4. دوستانی که قبول نمیشن زیاد ناراحت نباشید چرا که در حال حاظر اغلب وکلا از نبود پرونده و بیکاری رنج میبرند تعداد قابل توجهی از وکلای جوان بیکار وبه مشاغل دیگر روی اوردند اونایی که اشنا داشتند رفتن توی اداره کارمند شدن بقیه هم که کار وکالت انجام نمی دهندبعضا هم از سر اجبار راننده تاکسی شدند وکالت به علم و سواد نیست به قدرت و زور هست کسایی که قدرت و زور ندارند نمی تونند کار کنند در صورتی که علم خوبی هم دارند فرض کنید موکلی پیش شما میاد با یک پرونده و یک کیس حقوقی این فرد از شما می خواهد پرونده را در مدت زمان کوتاه مثلا ۳ ماه یا ۴ ماه موفق به گرفتن حکم به نفع مشارالیه شوید در صورتی اگر قدرت و زده بند نتونی انجام بدی پرونده میشه در مدت زمان ۲ سال که موکل تحمل این همه مدت را ندارد در مواردی که قاضی اشتباه میکنه حکم به ضرر میدهد موکل وکیل را مسول می شمارد تازه اگر قاضی اشتباه کرده باشد در مواردی هم موکل به کانون مراجعه می کند و عارض میشود در اینجاست که موکل دشمن وکیل میشود و ادعای خسارت می کند با توجه به بالا بودن هزینه دادرسی موکل از وکیل می خواهد هزینه دادرسی را بدهد دیگه تا اخر حساب کنید چی میشه قضیه

  5. سلام
    رتبه ازمون قضاوت ۱۳۹۵ من زیر ۳۰ بود.
    وکالت به هیچ تردید اطمینان ندارم که اصلا قبول میشوم یا نه؟
    بنظر شما می شود در یک آزمون فردی انقدر بر اسب شانس سوار باشد که رتبه زیر ۳۰ داشته باشد ان هم در جامعه اماری بالای ۳۰ هزار نفر؛ از سوی دیگر در یک آزمون دیگر اسب بد شانسی از روی او رد شود و در کانون البرز با جامعه آماری ۴۰۰۰ نفر حتی بر قبولی خود تردید داشته باشد؟
    بپذیریم که ازمون وکالت امسال واقعا از حداقل های استاندارد یک ازمون تستی هم برخوردار نبود. سوالات جزا و اصول را با اساتید دوره دکتری خود بررسی کردیم آنها بالاتفاق خود سوالات را و نه صرفا گزینه ها را مضحک و مبهم می دانستند.
    جویا شدم تا شیوه طراحی و طراحان را بیابم. ظاهرا سوالات امسال توسط سه کانون مختلف و توسط جمعی از وکلایی که برخی از انها تنها سابقه چند سال وکالت داشتند و جالب اینکه دوتن از انها مدرک کارشناسی حقوق دارند طرح و ابداع شده است.
    متاسفانه جناب اقای کشاورز عزیز رییس محترم اسکودا با تمام زحماتی که برای جامعه حقوقدان کشیده اند و حقی که ایشان برگردن وکلا دارند اما باید بپذیرند در مورد مدیریت فرایند جذب وکلا و برگزاری ازمون نظارت ها و پیش بینی لازم را نداشته اند.
    ایشان حتی دو هفته قبل از اعلام کلید به یکی از اساتید من فرموده بودند که کلید و پاسخهای غلط بسیاری که برخی از داوطلبان داده اند همگان را شوکه می کند.
    از این درد مشترک و غم روز افزون و جانکاه اساندارد نبودن هرساله ازمون که گذر کنیم بنظر خوانندگانی که در این زمینه دانش واقعی داشته تقاضامندم با ذکر دلیل بفرمایند:
    با معدل ۱۳.۶۹ و میانگین ۶۹ درصد میزان احتمال قبولی در کانون البرز چقدر است؟
    با تجدید احترام
    یک دانشجوی دکتری و عضو بنیاد نخبگان و بیکار

    1. با توجه به معدلت
      انشالله سال دیگه.واقعا سخته ولی قبول کن که شکست خوردی.از فردا شروع کن خوندن

  6. دوستانی که کانون اذربایجان شرقی هستن کارنامه قبولین سال ۹۳ عینا تو گوگلم بزنین میاره. معدل نفر ۷۰اون سال ۱۱/۶۷ بوده. تو سال ۹۳ تعداد پذیرش ۹۰نفر بود امثال ۷۵ بخاطر این معدل نفر ۷۰ گذاشتم.

  7. سلام به همه داوطلبین
    لطفا هر کی میدونه بگه با درصدهای زیر احتمال قبولی تو کانون یزد هست؟
    خیلی استرس دارم خدایا کمکم کن
    مدنی ۵۵ آدم ۶۰ تجارت۶۶ اصول۳۱ کیفری۵۵ جزا۶۰

    1. انشالله سال دیگه
      خدا بزرگه .خیلی کم درصد زدی
      ناامید نشو سال دیگه جبران میکنی

    2. آقای شریف لطفا بفرمائید با این درصدا یزد احتمال قبولی است؟
      مدنی۵۵
      آدم ۶۰
      تجارت۶۶
      کیفری۵۵
      جزا۶۰

  8. جناب اقای کشاورز شما که اطمینان داری اعتراضات وارد نیست چرا میگی تقریبا خوب شما هم بیا مثل بقیه اساتید دلایل رد این اعتراضات بیان کن اگه واقعا دلیل قانع کنندی داری

  9. سلام…
    امیدوارم شایعات درباب تقلب در سال۹۴ خصوصا در شیراز صحیح نباشه.دقت فرماید در سال قبل هم اعلام نتایج به تاخیر افتاد امیدوارم حرکت مشابه امسال نشانه تقلب نباشه

  10. سلام..همیشه از حقوقمون همین طوری دفاع کردیم که موضوع بحث چیز دیگه است و کامنتهای ما جالب تر از اون مثلا:کف معدل چنده!از شش تا سه تا۹۰ زدم دوتا۸۰ یه دونه ام ۵۰ قبول میشم!واقعا با طرح این سوالات به شعور هم توهین نمیکنیم؟ و اصل رو رها کردیم و فرع رو گرفتیم..در صورتی که با اصرار بر درست کردن مشکلات اصلی خیلی از مشکلات حل میشه..گیرم که امثال قبول شدیم و رفتیم ایا چیزی درست میشه؟ با التماس تفکر

  11. تحلیل کف معدل قبولی در مرکز

    ۱ . در کانون مرکز امسال ۵۰۰۰ نفر از متقاضیان پروانه وکالت کاسته شده اند این ۵۰۰۰ نفر جز کدام دسته از داوطلبین می باشند ، فرض می گیریم که حدود ۱۰۰۰ نفر از این ۵۰۰۰ نفر متعلق به استان یزد می باشند که استان بومی خود را انتخاب کرده اند حال ۴۰۰۰ نفر باقیمانده به اعتقاد من جز گروهی هستند که امید قبولی بالایی دارند چرا ؟ چون افرادی معمولا جابجا می شوند که هدفشان قبولی است یا افرادی که از شهرستان ها به مرکز نیامده اند از بیم اینکه در مرکز قبول نشوند به مرکز نیامده اند بنابراین این داوطلبین امید قبولی بالایی دارند و به اعتقاد من ۱۰۰۰ نفر ۹۴ مثل ۶۰۰ نفر ۹۵ می باشد.
    ۲. تحلیل دشواری دروس
    الف .اگر به درس مدنی توجه کنید این در همه ساله مشکل ساز بوده است و امسال در عین ساده بودن باطن پیچیده و نکته داری داشته است بنابراین من در در س مدنی هیچ تفاوتی بین امسال و سال های اخیر نمی توانم بگزارم
    ب . اگر به دروس آدم و آدک و تجارت در دو سال ۹۴ و ۹۵ نگاهی بیاندازیم میبینیم این دروس در هر ۲ سال از یک کیفیت برابر برخوردار بوده اند .

    ج . در س اصول فقه هر ساله در یک سطح بوده است و اکثر داوطلبین این درس را پایین می زنند
    د. ولی مطلب اصلی روی درس جزا می باشد که اگر توجه کرده باشید جزای ۹۴ را خیلی راحت می توان بالای ۷۰% زد ولی جزای ۹۵ واقعا متفاوت می باشد به اعتقاد من اگر میانگین درصد جزای ۱۰۰۰ نفر اول در سال ۹۴ در مقایسه با ۹۵ حدودا ۴۵ % بیشتر میباشد با این تفاسیر حدود ۶ % کاهش معدل در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ را در کانون مرکز شاهد خواهیم بود

    از تحلیل های بالا من این استدلال را دارم که کف معدل قبولی در کانون مرکز امسال ۱۰.۸ یا ۵۴ % خواهد بود .
    ولی کانون های دیگر تحلیل متفاوتی دارند که باید بررسی شود مخصوصا البرز و قزوین که رقابت در آنها بسیار شدید می باشد .
    به امید قبولی دوستان فرهاد شریف کارشناس ارشد مهندسی صنایع

    1. سلام، مطابق با آمار منتشره توسط موسسات، میانگین نمرات امسال نسبت به سال گذشته حدود ۰/۲ افزایش داشته است و نظر به اینکه معدل نفر ۶۰۰ در آزمون ۹۴ حدود ۱۲/۳ بوده است، لذا با تکیه بر علم آمار و احتمال، کف معدل امسال برای کانون مرکز حدود ۱۲/۵۰ خواهد بود.

    2. تحلیل درستی نبود. مدنی بسیار آسونتر از سالهای قبل بود. هرکس سطحی خونده باشه بالای ۶۰-۷۰ زده. ولی اکثریت کسانیکه عمیق خوندن دچار شبهه شدند و نتونستند درصد خوبی کسب کنند. تجارت هم نسبت به پارسال آسونتر بود. بقیه دروس بجز جزا فرقی با سالهای قبل نداشت. جزا سخت تر بود. به همین دلیل و با توجه به ضریب سه مدنی امسال معدل قبولی بالاتر از پارسال میشه. همینطور به دلیل کاهش شدید ظرفیت مرکز

  12. سلام به همه آخه اینقدر که بد قول شدند بهتر دونستن از کلمه معلوم نیست استفاده کنند تا ما اعتراض نکنیم ووعده بیهوده نباشد ویک دفعه با اعلام نتایج سنگ کوب کنیم والا

  13. جالب اینجاست که جناب کشاورز گفته اعلام نتایج به علت بررسی مشخص نیست وبعد گفته اعتراض وارد نیست!!!!!!

  14. دوستان عزیزی که معدل میگن،ممکن معدل شما لب مرز باشه اما تراز مهمه.اگه درس مدنی و آدم یکیشونو بالا ٧٠زده باشین ضعفای درسای دیگتونو تا حدودی جبران میکنه.به نظرم تا نتایج اعلام نشه چیز قاطع نمیشه گفت.

    1. به نظرتان با درصد
      مدنی ۶۳
      جزا۵۵
      ادم۵۵
      تجارت۵۶
      اصول۵۰
      کیفری۷۰
      کانون بوشهر امید قبولی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا