سازمان سنجش از انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ خودداری کرد

پس از استعلام از معاونت حقوقی قوه قضاییه؛

پایگاه خبری اختبار- روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) با انتشار تصویر نامه معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، از خودداری این سازمان از انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اختبار، روابط‌عمومی اسکودا امروز، شنبه، اعلام کرد:

باوجود مطالبه‌ی جدی داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین تکلیفِ هرچه سریع‌تر این آزمون، تصمیم هیات عمومی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری بر انتشار آگهی و توافق سه‌جانبه میان نمایندگان نهاد وکالت، سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه، در جلسه‌ی روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، سازمان سنجش و آموزش کشور متاسفانه باز هم -پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه- از انتشار آگهی آزمون سر باز زد.

متن پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلا و پاسخ معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه به استعلام این سازمان در خصوص آزمون وکالت، جهت استحضار داوطلبان گرامی آزمون وکالت ۱۴۰۰ و کانون‌های وکلای سراسر کشور منتشر می‌گردد.

گفتنی‌ست اسکودا روز ۶ بهمن‌ماه متن آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ ارسال شده به سازمان سنجش را منتشر کرده و اعلام داشته بود انتشار و تعیین زمان ثبت نام به سازمان سنجش محول شده است.

پاسخ سازمان سنجش به اسکودا

برادر گرامی جناب آقای دکتر کوشا

رئیس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

باسلام و احترام عطف به نامه شماره ۱۰۷۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ درخصوص آگهی شرایط و ضوابط برگزاری آزمون کارآموزی وکالت آن اتحادیه در سال ۱۴۰۰ ، به پیوست نامه شماره ۹۰۰۰/۱۷۳۸۷/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه مبنی بر لزوم رعایت تمامی موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می شود . خواهشمند است پس از اصلاح اطلاعیه مذکور ، نتیجه به این سازمان اعلام تا اقدام لازم بعمل آید .

با تقدیم احترام

رضا محمدی

معاون امور آزمونها

پاسخ استعلام سازمان سنجش از معاون حقوقی قوه قضاییه

جناب آقای دکتر خدایی

رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور

سلام علیکم با احترام بازگشت به نامه شماره ۸۹۰۹۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۵ و پیرو مکاتبات پیشین با موضوع انتشار آگهی آزمون متقاضیان دریافت پروانه کارآموزی وکالت دادگستری و لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط در فرآیند برگزاری آزمون مذکور از جمله موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ارسالی از این معاونت تاکید می گردد

نور الله قدرتی

معاون حقوقی امور مجلس قوه قضاییه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۹ دیدگاه ها

  1. وقتی کانونیا کم میارن ! هرچقدرم یه نهاد مستقل باشی هیچ وقت حریفه قوه قضایی نمیشی واس اونه کسایی که از وکلا قوه قضاییه هستن قدرت بیشتری نسبت به کانون دارن دیگه قدیم نیست بخصوص که داره هی مجموعه نفرات وکلا قوه قضاییه بیشتر میشه یا کارشناساش و کارکنان – روسا کانون مجبورن تغییر رویه بدن :۱ قرار دادن حد نصاب نمره قبولی و حذف ظرفیت عددی ۲ سوالات از منابع مشخص و نص ماده عین سال های ۹۰ به قبل . اگه اسکواد جمعیت وکلاشو بالا نبره باید به فکر عقب نشینی و پذیرش باشه چون قوه با تمام قوا داره کارشو میکنه هم ازمونشو برگزار سرموعد هم تعداد عضویتا بالاتر و محبوبیت بالاتری داره .

  2. لااقل یک قدر متیقنی معین کنند و مثلا بیان بگن آزمون خرداد برگزار میشه، تا اون وقت هم هرچی اختلاف دارن بین خودشون حل کنند، کدوم منطقی میگه برگزاری آزمون با اینهمه ابهام و احتمالات و شاید بشود شاید نشود کار صحیح و پسندیده ایه؟! این که نمیشه داوطلب رو سرگردون و پادر هوا نگه داشتند و هیچکس مشکلات و حلشون رو گردن نمیگیره و بازی درآوردند که هیچکس نتواند آمادگی شرکت در آزمون کسب کند!!

  3. مسئولان محترم پایگاه خبری اختبار شما به روسای کانون دسترسی دارید لطفا با آنها بفرمایید مبادا زیرپوستی کوتا آمده و علیه شرکت کنندگان با قوه قضائیه تبانی کنند چون فایل صوتی مصاحبه آقای آئینه وند منتشر شده و با کمال تعجب از آیین نامه دفاع میکند فایل موجود است در فصای مجازی. ما خواستار تعویق آزمون هستیم و هیچ علجه ای نداریم برای اسفند

  4. کانون به قانون تمکین کنه همه چی حل میشه

    همه میدونید تا وقتی که نقضی صورت نگیره همه دستورات باید اجرایی شه
    دوستی که میگه مقابل کانون، اتفاقا مقابلتون کانون هست.

  5. سلام خدمت خانم زنده دل وهمکاران محترمشان که بی طرفانه به انعکاس وقایع می پردازند
    دوستان گرامی ، داوطلبان هم سنگر، کانون وکلا خواست پیش دستی بکنه ، و با ارائه آگهی، خود را بیگناه جلوه بده و توپ را به زمین قوه قضائیه بندازه حال ما داوطلبان آزمون چندتا سوال از مدیران به اصطلاح دلسوز کانون داریم :
    ۱- چرا کانون متن نامه ای را که قرار بود تمام قواعد بر اساس آن در آگهی درج بشود را چاپ نمی کند ؟
    ۲- کانون با کدام مجوز و با استناد به کدام قانون تعیین می کند که چه اشخاصی با چه شرایط سنی در تهران یا شهرستان ثبت نام نمایند ؟
    ۳- با توجه به افزایش سن بازنشستگی به سن ۶۰ سال چرا کانون وکلا این افزایش سن را در اگهی استخدام خود منظور نمی کند ؟
    ۴- چرا کانون تکنیک فرار به جلو را قبول کرده ، و چرا فکر می کنه که با پیش چاپ یک آگهی بر اساس قوانین سال ۱۳۳۲ و ۱۳۷۶ میتونه تفکری پوسیده را به جامعه تلقین کنه
    ۵- چرا کانون وکلا که می دونه امسال آخرین سالی است که اختیار در رابطه با آگهی داره و از سال بعد با امدن طرح تسهیل کسب و کار کانون فقط یک توپ جمع کن کنار زمین خواهد بود حداقل در این آخرین آگهی هم نخواست در کنار داوطلبها قرار بگیره ؟
    واقعا خودخواهی و تکبر تا کجا .؟
    اما خیالی نیست بمان تا صبح دولتت بدمت.!!!!

  6. القصه پی شکست مابسته صفی
    مرگ ازطرفی وزندگی(ولجبازی سنجش واسکودا) ازطرفی:|

    ماشاالله به همتون🙂ادامه بدین همینطوریا🙄

  7. بهترین راهش اینه که آزمون بره واسه بعد از عید تا اینا دعواشون تموم شه وایشاالله با پیروزی کانون

  8. یه ادم درست حسابی بیاد تکلیف معلوم کنه ازمون برگذار میشه یا نه؟ مهم نیس طبق کدوم ایین نامه. اگه برگذار نمیشه به زندگیمون برسیم .

    1. شما بخونید وارده این بازیا نشید منم تو برهه سختی قبول شدم اونم با تغییر قوانین و سوالات طرح شده تمام از قوانین خاص! بشنید فقط بخونید و براتون مهم نباشه کدوم شرکت کنید چه قوه قضاییه همون مشاوران چه اسکودا همون کانون هر دو یکین

  9. الان هر داوطلب آگاه و باهوشی متوجه ماجرا شده تمام این مخالفتها برای اینه که داوطلبان را در مقابل کانون قرار بدن اما کور خوندن اتفاقا اکثریت بالای داوطلبان مخالف با ۲۰ اسفند هستن چون تعداد زیادی تازه سربازی را تمام کردن و فرصت مطالعه نداشتن خیلی از فارغ التحصیلان هم با شرایط سنی ۲۴ سال نمیتونن شرکت کنن پس کانون هم اصراری به برگزاری در ۲۰ اسفند نداشته باشه و تحت تاثیر این حرکات معاونت قوه قرار نگیره.افرادی که به عنوان داوطلب اصرار به برگزاری دارن در حقیقت دشمن نهاد وکالت هستن چون به قیمت نابودی استقلال و حقوق داوطلب و کارآموز خواهان برگزاری با آیین نامه خطرناک هستن اجرای آیین نامه یعنی نابودی وکلا کارآموزان و داوطلبان

    1. عزیزم از کدوم استقلال الا صحبت میکنی؟ بنده وکیل کانون هستم از سال ۹۶ هیچ تفاوتی در عمل بین دو نهاد نیست جز گزینشا و منابع و تعداد نفرات همینو بس استقلال یعنی چی از شما؟

    2. سالهاست به اسم استقلال انحصار طلبی کردن. از هر کارآموز وکالت بپرس چه بلایی سرش اومده بعد قبولی. حداقل تا چند سال اسیر انحصار طلبی همین ها بودن.

  10. سلام بر داوطلبان بزرگوار
    آقای کوشا دوره سلطنت و انحصارطلبی شما و اطرافیانتان بر کانون وکلا به پایان رسیده.اونقدر در این سالیان متمادی داوطلبان را به خاطر ظرفیت کم و سوالات پر از ابهام آزاردادید که راهی جز انزواطلبی برای شما باقی نمانده .دیگه به جایی رسیده که حتی آگهی آزمون رو هم نمیتوانید منتشر کنید.از این به بعد استقلال کانون وکلا روبه اتمام است و سال بعد هم با مشاوران قوه قضاییه ادغام خواهید شد.اینها نتیجه ظلمی است که سالیان سال است به داوطلبان آزمون وکالت روا داشتید.حالا بشنید و دوباره ظرفیت بگذاریدولی بدانید که دیگر حنایتان برای داوطلبان رنگی ندارد.هم قوه قضاییه و هم مجلس اونقدر با شما انحصارطلبان مقابله خواهد کرد تا استقلال خودرابه طور کامل ازدست بدهید.کما اینکه الان هم استقلالی دیگر برایتان نمانده که حتی نمیتوانید یه آزمون رو برگزار کنید.
    باتشکر از اختبار عزیز

    1. افرادی با تفکر مسموم شما هستند که رنج ها را دو چندان می کنند . حق جای خود نشسته و به شما می خندد

    2. شما تشریف ببر تو مرکز مشاوران آزمون بده که کاملا استقلال داره و قراره وکیل تراز انقلاب بده بیرون.

  11. کانون عزیز مبادا تسلیم بشی و به خاطر برگزراری یه آزمون آئین نامه رو قبول کنی ما داوطلبان در کنار شما هستیم. بر اساس وجدان و شرافت شما هم حامی داوطلبان باشید و با ما متحد بشید هیچ عجله ای هم برای برگزاری آزمون نداریم چون در صورت قبولی هم شرایط سخت و طاقت فرسای آئین نامه باعث دردسر کارآموزان میشه

    1. اگر آزمون با این شرایط سخت ۶۰% و افزایش ۲ درس و وقت کم برگزار شود خیانت به شرکت کنندگان است ما خواستار تعویق آزمون تا حل شدن مشکلات هستیم

    2. احسنت به شما حقا ک استحقاق پوشیدن جامه ی دادفری رو دارین…ما وکالتی رو میخایم که شان وکالت را داشته باشد

  12. عدم انتشار از قبل قابل پیش بینی بود انشالله که اسکودا برای این مورد از قبل یه تدبیری اندیشیده باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا