شراط جدید فعالیت مشاوران املاک ۲۵ شهریور اعلام می‌شود

پایگاه خبری اختبار- آیین‌نامه مربوط به نحوه فعالیت دلالان معاملات املاک شنبه آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که اولین آیین‌نامه‌ قانون الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول ۲۵ شهریور ابلاغ خواهد شد، گفت: در حال حاضر، قانون شامل ۱۴ آیین‌نامه است که از این تعداد، ۶ آیین‌نامه به تأیید رئیس قوه قضائیه رسیده و ۸ آیین‌نامه دیگر در حال بررسی و تصویب در هیئت وزیران است. برخی از این آیین‌نامه‌ها دارای مهلت‌های سه‌ماهه و شش‌ماهه هستند که باید به سرعت اجرایی شوند. آیین‌نامه ماده ۳ در فوریت ابلاغ قرارگرفته و تا شنبه هفته آتی ابلاغ خواهد شد.

کشاورز افزود: همچنین پیش‌نویس آیین‌نامه‌های دیگر توسط سازمان ثبت تدوین و به معاون اول محترم قوه‌ قضاییه تقدیم شده است که درحال گذراندن مراحل اداری خود است.

ماده ۳ این قانون اعلام می‌دارد:

 دلالان معاملات املاک اعم از مشاوران املاک و بنگاههای معاملات ملکی مکلفند پس از مذاکره مقدماتی نسبت به درج پیش نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد اقدام و پیش نویس مذکور را جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس نمایند. این امر مانع مراجعه مستقیم مردم به دفاتر اسناد رسمی نیست چگونگی اتصال به سامانه مذکور و ارتباط دلالان معاملات املاک اعم از مشاوران املاک و بنگاههای معاملات ملکی با دفاتر اسناد رسمی و تقسیم اسناد بین دفاتر مذکور به موجب آیین نامه ای است که ظرف سه ماه از لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی تهیه می شود و به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد.

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بدادمردم شهرمشهد برسید مشهد به غزه تبدیل شده بیشتر خانه هارا مهاجران خریده واشغال کرده درشهروزادگاه خودمان اواره وبیکار وبی خانمان شدیم هجوم ۴۰ میلیون مهاجر افغان تمام کشوربخصوص بخش مسکن را بهم ریخته وگرفتار بحران کرده چراقانون ممنوعیت خریدوفروش املاک توسط اتباع خارجی رااجرانکردید که اینطور کشور مان درحال نابودی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا