شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی
پایگاه خبری اختبار – مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه با صدو راطلاعیه شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را اعلام کرد.
ثبت نام فراخوان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سال ۱۳۹۵ از اول تیرماه ۱۳۹۵ آغاز شده است.
اطلاعیه شماره ۲ – شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی
شرایط عمومی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح ذیل است:
۱- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
۲- التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه
۳- تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی
۴- عدم اعتیاد به مواد مخدر
۵- عدم سوء پیشینه کیفری
۶- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد
۷- توانایی جسمی و روحی لازم
شرایط اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح ذیل است:
۱- دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه
۲- داشتن حداقل بیست و پنج سال سن
۳- دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط
۴- دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه
علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی فوق، افرادی که دارای سوابق خدمتی تایید شده باشند به تشخیص اداره کل خدمات قضایی، در اولویت قرار دارند.
توجه: دریافت پروانه و اشتغال در دفتر برای افراد ذیل ممنوع می باشد:
۱- وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده ۱۸۷ و کارشناسان رسمی دادگستری
۲- قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده و این محکومیت قطعیت یافته است
۳- شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده ۲ قانون تجارت
۴- کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات عمومی غیر دولتی