طرح احراز هویت دو مرحله‌ای در دفاتر اسناد رسمی استان تهران اجرایی می‌شود

پایگاه خبری اختبار- از روز اول بهمن‌ماه، طرح احراز هویت دو مرحله ای و تصدیق الکترونیکی در سامانه الکترونیک اسناد ثبتی در استان تهران اجرایی می‌شود.

به گزارش اختبار، طرح احرای هویت دو مرحله‌ای اسناد رسمی که از آذرماه سال جاری به صورت آزمایشی در استان‌های قزوین و سمنان آغاز شده بود، به زودی در استان تهران نیز اجرایی می‌شود.

این خبر از طریق اطلاعیه‌ای که امروز، چهارشنبه، در پنل کاربری سران دفاتر اسناد رسمی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد قرار گرفته، اطلاع‌رسانی شده است.

در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع سران محترم دفاتر اسناد رسمی استان تهران می‌رساند:
در نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک اسناد که از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ فراهم می‌گردد، داشتن حساب کاربری ثنا برای اصحاب سندی که اخذ اثر انگشت آن‌ها الزامی می‌باشد و احراز هویت دو مرحله‌ای (از طریق ارسال رمز یکبار مصرف به شماره همراه اصحاب سند) الزامی خواهد بود.

گفتنی‌ست نحوه انجام فرآیند احراز هویت دو مرحله ای با توجه  به تبصره یک ماده ۳۲ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب سال ۱۴۰۰ به شرح ذیر است:

۱- در هنگام تنظیم سند کنترل حساب کاربری ثنای اشخاص انجام و در صورت دارابودن کارتابل ثناء شماره تماس همراه شخص مذکور در سامانه ثنا از طریق سامانه ثبت آنی فراخوانی میگردد

در زمان اخذ اثر انگشت از اصحاب سند پیامکی حاوی یک کـد تائید از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شماره تلفن همراه شخص ارسال شده و شخص می‌بایست کد دریافتی را به مسئول اخذ اثر انگشت در دفترخانه اعلام نماید در صورت تطابق کد اظهار شده توسط شخص با کد ارسالی در پیامک توسط سامانه اجازه اخذ اثر انگشت شخص در سامانه داده می‌شود.

در صورتی که تصدیق الکترونیکی برای اشخاصی که اخذ اثر انگشت آنها در سند الزامی است انجام شود بدیهی است با این فرآیند اگر احراز هویت دو مرحله ای حتی برای یکی از اصحاب سند انجام نشود ثبت و تأیید نهایی آن ممکن نخواهد بود.

خروج از نسخه موبایل