طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی

گزارش کمیسیون اجتماعی به مجلس شورای اسلامی

«طرح عادی نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی» که جهت بررسی به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود، در جلسات متعدد با حضور مسئولان محترم دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، دیوان محاسبات و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً در جلسه مورخ  ۸/ ۳/ ۱۴۰۰ با اصلاحاتی در عنوان و متن به شرح زیر به تصویب رسید.

اینک گزارش آن در اجرای ماده (۱۴۳) آئین‌نامه داخلی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.

ولی اسماعیلی-رئیس کمیسیون اجتماعی

طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص

ماده ۱- تعاریف و اصطلاحات: : الف- صندوق بازنشستگی: کلیه سازمان‌ها و صندوق‌های فعال در حوزه بیمه‌های اجتماعی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، اختصاصی و خصوصی.
ب- بیمه‌شده: شخصی است که در چارچوب قوانین و مقررات مورد عمل، مشترک صندوق بازنشستگی محسوب می‌گردد و با پرداخت حق بیمه امکان بهره‌مندی از حقوق و مزایای قانونی را دارد.
پ-سوابق بیمه‌ای: مدت‌زمانی که بیمه‌شده مشمول هر یک از صندوق‌های بازنشستگی بوده و طبق مقررات صندوق مربوطه حق بیمه پرداخت ‌نموده است.
ت- مستمری: وجوهی است که برابر ضوابط مورد عمل هر صندوق بازنشستگی، در صورت احراز شرایط بازنشستگی یا ازکارافتادگی به بیمه‌شده و در صورت فوت وی به بازماندگان واجد شرایط بابت سنوات بیمه‌پردازی پرداخت می‌گردد.
ث- مستمری جمع: وجوهی است که مطابق ضوابط این قانون با استفاده بیمه‌شده یا بازماندگان واجد شرایط آن از کلیه سوابق بیمه‌ای خود و تجمیع آن جهت برقراری مستمری به نسبت مدت‌ زمان بیمه‌پردازی (سال‌های پرداخت حق بیمه) در هریک از صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌گردد.
ج- صندوق بیمه مبدأ: صندوق بیمه‌ای که بیمه‌شده سابقاً به موجب قوانین و مقررات مربوطه مشمول آن صندوق بوده است.
چ- صندوق بیمه مقصد: صندوقی که بیمه شده قصد دارد سوابق بیمه ای خود را از صندوق مبدا به آن منتقل نماید.

ماده ۲ : ‌از تاریخ تصویب این قانون، نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی در مورد اشخاصی که به علت انتقال، استعفاء، بازخریدخدمت، اخراج، انفصال دائم و همچنین تغییرات ساختاری ناشی از ادغام، انحلال و واگذاری‌ها، رابطه استخدامی آنان با دستگاه متبوع قطع و به تبع آن از عضویت و شمول صندوق بازنشستگی مربوط خارج شده یا می‌شوند یا به سبب تبدیل وضع استخدامی مشترک صندوق جدید شده یا بشوند، امکان‌پذیر می‌باشد.

تبصره ۱ : ‌نقل و انتقال سوابق حق بیمه یا کسور بازنشستگی پس از برقراری حقوق بازنشستگی، حقوق وظیفه و یا مستمری بازماندگان و ازکارافتادگی از صندوق پرداخت کننده مستمری به سایر صندوق‌ها ممنوع است.

تبصره ۲ : ‌کلیه اشخاصی که کسور بازنشستگی یا حق بیمه خود را به هر علت، به صورت جزئی یا کلی از صندوق بازنشستگی ذیربط دریافت نموده یا بنمایند، امکان انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه آنان ممنوع می‌باشد.

ماده ۳ : ‌حق بیمه یا کسور بازنشستگی که به هر یک از صندوق‌های بیمه بازنشستگی پرداخت شده است براساس تقاضای کتبی بیمه شده یا بازماندگان واجد شرایط وی پس از بروز رسانی از صندوق قبلی به صندوق جدید منتقل می شود. بیمه شده ذی‌نفع تقاضای انتقال سابقه پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی را به صورت کتبی به صندوق جدید ارائه نموده و صندوق جدید نیز تا یک ماه انتقال وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی را از صندوق بازنشستگی قبلی تقاضا می‌نماید. صندوق بازنشستگی قبلی مکلف است حداکثر تا شش ماه از تاریخ تقاضای صندوق جدید، وجوه قابل انتقال را به آن صندوق منتقل کند.

تبصره : ‌در صورتی که صندوق‌های مشمول این ماده طبق مقررات، علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی اعم از کلی وجزئی و فوت، مشمولین خود را در برابر بیماری‌ها، کمک ازدواج، بارداری، حقوق ایام بیماری، غرامت مقطوع نقص عضو بیمه نموده باشند، هنگام انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی به صندوق جدید، سهم درمان به علاوه یک درصد (۱%) بابت مزایای یاد شده از جمع وجه قابل انتقال کسر می‌شود.

ماده ۴ : ‌صندوق مبدا مکلف است وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی سال‌های قابل انتقال به صندوق مقصد را براساس نرخ سود اوراق مشارکت اعلامی (با نرخ بهره بانکی یکساله بانک های دولتی) از سوی بانک مرکزی محاسبه و به روز رسانی ‌نموده و به صندوق مقصد پرداخت نماید. مابه‌التفاوت مربوط به وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی براساس آخرین حقوق و مزایای مبنای برداشت کسور بازنشستگی یا حق بیمه در صندوق قبلی یا حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در زمان تقاضا نزد صندوق جدید (هر کدام که بیشتر است) ضرب در تعداد ماه‌های سنوات قابل قبول در صندوق بازنشستگی مقصد و براساس نرخ مورد عمل صندوق‌های بازنشستگی توسط صندوق مقصد محاسبه می‌گردد که پس از کسر وجوه منتقله از سوی صندوق مبدا، از بیمه شده یا دستگاه اجرایی ذیربط وصول می‌گردد.

تبصره : ‌در صورتی که تغییر صندوق بازنشستگی بیمه شده ناشی از تغییرات ساختاری (ادغام، انحلال و واگذاری‌) و تغییرات خارج از اراده فرد باشد، پرداخت مابه التفاوت مربوطه بر عهده دستگاه اجرایی ذیربط و در سایر موارد پس از به روز رسانی مبلغ حق بیمه و پرداخت توسط صندوق مبدا، ما به التفاوت بر عهده بیمه شده می باشد.

ماده ۵ : ‌نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سایر سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و یا بالعکس، در چارچوب ضوابط قانونی حاکم بر صندوق مقصد، امکان پذیر بوده و مابه‌التفاوت وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی این افراد مطابق ماده (۴) محاسبه و از متقاضی وصول می‌گردد.

ماده ۶ : ‌آن دسته از مشمولان ماده (۲) که تمایل به نقل و انتقال سوابق بیمه مطابق مواد (۳) و (۴) را نداشته و یا به صورت اختیاری یا اجباری و یا به هر دلیلی از شمول قوانین و مقررات صندوق مربوطه خارج شده و مشترک صندوق دیگری محسوب می‌شوند، در چارچوب ضوابط بندهای (۱) تا (۱۱) این ماده می‌توانند درخواست برقراری “مستمری جمع” نمایند. سوابق بیمه‌ای این افراد طبق ضوابط قانونی، تا زمان احراز شرایط برقراری مستمری (بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت)، کماکان در صندوق قبلی محفوظ می‌ماند.

الف- : ‌نحوه احراز شرایط برقراری مستمری با احتساب مجموع سوابق پرداخت حق بیمه نزد صندوق‌ قبلی، صرفاً تابع قوانین و مقررات آخرین صندوق بازنشستگی می‌باشد.

ب- : ‌برقراری حقوق یا مستمری بازنشستگی، منوط به دارا بودن حداقل ۱۰ سال سابقه حق بیمه یا کسور بازنشستگی و شصت سال سن می باشد.

پ- : ‌بیمه شده از لحاظ بیمه درمان تابع ضوابط و مقررات صندوق مقصد و حسب مورد دستگاه اجرایی ذیربط می باشد.

ت- : ‌چگونگی شناسایی بازماندگان واجد شرایط (افراد تبعی یا تحت پوشش بیمه‌شده اصلی)، میزان سهم و افزایش مستمری سالانه آنان، مطابق با مقررات هریک از صندوق‌های بازنشستگی ذیربط می‌باشد.

ث- : ‌چگونگی احراز شرایط بازنشستگی بیمه شدگان، میزان افزایش مستمری سالانه ایشان، نحوه تشخیص ازکارافتادگی، شیوه برخورد با اشتغال به کار مجدد بازنشستگان و سایر موارد تابع قوانین هریک از صندوق‌های ذیربط می باشد.

ج- : مستمری قابل پرداخت (p) برابر است با معدل نسبت میانگین حقوق یا دستمزد مشمول کسور هر سال به حداقل دستمزد همان سال طی میانگین دو سال آخر بیمه پردازی (c) ضرب در حداقل دستمزد زمان بازنشستگی (m) تقسیم بر ۳۰ ضرب در سنوات بیمه پردازی (y)
(c*m)
p= —— y
‌‌‌‌‌‌‌ ۳۰

چ- : ‌در برقراری مستمری جمع، آخرین صندوق بازنشستگی مکلف است در صورت احراز شرایط مقرر با احتساب مجموع ایام بیمه‌پردازی نزد هر یک از صندوق‌ها نسبت به برقراری مستمری استحقاقی و قابل پرداخت اقدام نماید. سهم هریک از صندوق‌های بازنشستگی به‌تناسب سوابق بیمه‌ای به‌طور مجزا و مطابق بند «۶» این ماده با صدور احکام مربوطه محاسبه و پرداخت می‌شود.

ح- : ‌شرط برقراری مستمری جمع دارا بودن سن و سابقه لازم برای بازنشستگی براساس قوانین و مقررات مربوطه و همچنین ارائه درخواست از سوی فرد و حسب مورد دستگاه اجرایی ذیربط آخرین صندوق بیمه‌ای فرد می‌باشد.

خ- : ‌آن دسته از بیمه‌شدگان ازکارافتاده کلی و یا بازماندگان بیمه‌شده متوفی که شرایط برقراری مستمری قانونی در آخرین صندوق بازنشستگی را احراز نمی‌نمایند، صندوق‌های بازنشستگی ذیربط مکلفند به بیمه شدگان موصوف و یا بازماندگان واجد شرایط آنان متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، مستمری پرداخت نمایند.

د- : ‌بیمه شده یا بازماندگان واجد شرایط وی در استفاده از سایر حقوق و مزایا و انجام تعهدات مربوطه که در این قانون تعیین تکلیف نشده است، تابع قوانین و مقررات آخرین صندوق بازنشستگی بیمه شده می‌باشند.

ذ- : ‌صندوق‌های بازنشستگی مکلفند میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی‌ و مجموع مستمری بازماندگان موضوع این ماده را مطابق سایر مستمری بگیران آن صندوق با تصویب هیأت وزیران افزایش دهند.

تبصره ۱ : ‌صندوق های بازنشستگی و دستگاه های اجرایی ذیربط با رعایت مفاد این ماده مکلف به پذیرش تقاضای مستمری جمع از سوی بیمه شده و انجام اقدامات لازم در این رابطه می باشند.

تبصره ۲ : ‌سوابق بیمه‌ای افرادی که قبل از لازم الاجرا شدن این قانون و به موجب قوانین مربوطه از یک صندوق بازنشستگی به صندوق بازنشستگی دیگری منتقل شده است و همچنین افرادی‌که در گذشته به دلیل استعفاء، اخراج، ترک خدمت، انفصال یا محرومیت دایم از خدمات دولتی و یا عمومی، بازخرید خدمت و یا سایر موارد از خدمت خارج شده و کسورات بیمه‌ای متعلقه را از صندوق بازنشستگی ذیربط دریافت و تسویه کامل نموده‌اند، مشمول مقررات این ماده نمی باشند.

تبصره ۳ : ‌کارکنان مشترک سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات از شمول مقررات این ماده مستثنی می‌باشند.

ماده ۷ : ‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به منظور پرداخت کامل مستمری بیمه شدگان موضوع ماده (۶) این قانون، زیرساخت‌های اجرایی لازم را از طریق” پایگاه ملی رفاه ایرانیان” فراهم نماید به نحوی که هریک از صندوق‌های بیمه‌گر به‌تناسب مدت پرداخت حق بیمه، سهم مستمری خود را در وجه متقاضیان مشمول پرداخت نماید.

تبصره : ‌کلیه صندوق‌های بازنشستگی به استثنای سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات مکلفند اطلاعات مربوط به سوابق بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان و مشمولین این قانون را در اختیار وزارت مذکور قرار دهند.

ماده ۸ : ‌آئین‌نامه اجرائی این قانون ظرف شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن آن با مشارکت صندوق‌های بازنشستگی ذیربط توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

ماده ۹ : ‌از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی مصوب ۱۳۶۵/۳/۲۷و ماده (۱) قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی مصوب ۱۳۶۶/۱۰/۲۷ نسخ می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۲ دیدگاه ها

  1. با سلام. لطفا اگه تصویب و ابلاغ شد اطلاع رسانی کنید و لینکش رو توی همین صفحه بذارین. این مشکل خیلیاست، خدا کنه حل بشه

  2. سلام ازآقاویاخانم تالش تقاضادارم آخرین اخباراین طرح مجلس رادراختیارمون قراربدین البته اگه اطلاع دارین

    1. سلام
      به نظرم، اگه تصویب نهایی بشه ، یکی از بهترین قوانینی خواهد بود ، که به نفع کارکنان دولتی و لشکری است

  3. سلام آقا /خانم تالش
    بسیار ممنون ازاطلاع رسانی درمورد تجمیع بیمه ها .به اعتقاد من اگه این قانون تصویب بشه هزاران هزاران نفر شاد وخوشحال خواهند شد .
    ممنون خواهیم شد اگه اخبار جدیدی ازاین موضوع دارین اعلان کنید.متشکر

  4. با سلام
    در نهایت سوابق کار در بخش خصوصی مثلا شرکتها و یا کارخانه ها که بیمه تامین اجتماعی میباشند برای بازنشستگی در بخش دولتی محسوب میشه یا خیر؟ الان سازمان های دولتی سوابق کار در بخش خصوصی را برای احتساب سابقه برای بازنشستگی قبول نمیکنند؟مثال بنده ۵ سال در یک شرکت خصوصی در سالهای گذشته کار کردم با بیمه تامین اجتماعی و بعد به استخدام یک سازمان دولتی در آمدم، ۲۲ سال در این سازمان سابقه کار دارم با این قانون اگر تصویب بشه و سوابق بخش خصوصی بنده حساب شود (۲۷ سال) بعد از گذشت ۳ سال دیگر میتوانم بازنشسته شوم یا خیر؟ یا این قانون فقط کسانی را که در سازمان های دولتی قراردادی یا پیمانی بودن با بیمه تامین اجتماعی و بعد که رسمی شدند و بازنشستگی کشوری شدند را شامل میشود؟ با تشکر اگر پاسخ دهید.

    1. سلام
      بعد ۳ سال شما با ۲۵ سال در صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۵ روز حقوق بازنشسته می شوید
      ۵ روز حقوق هم صندوق خصوصی تامین اجتمایی ، هم برای شما می ریزه ، که چون آخرین صندوق شما کشوری هست ، با قانون تجمیع بیمه ها ، شما مستمری ماهانه را دریافت می کنید ، قانون عدم انتقال سوابق خصوصی به دولتی ، را که همه ما هارا درگیر خود کرده بود ، در این قانون منحل شده ، چون قرار نیست ، پولی جابجا بشه ،
      هنوز این قانون به شورای نگهبان نرفته
      موفق باشید

      1. سلام ممنون تاش جان از پاسخگویی
        در نهایت یک فیش حقوق واریزی بازنشستگی خواهیم داشت یا دو تا (از دو صندوق) ؟ و احتمالا تا از کمیسیون برگرده و نهایی بشه بره شورای نگهبان حدودا چقدر زمان میبره.
        خبر جدیدی کسب کردی اطلاع رسانی کن لطفا با تشکر.

        1. سلام
          یک فیش از آخرین صندوق که در آن صندوق بازنشسته خواهیم شد ،انشاالله
          به کمسیون برگشته زیاد هم بد نشد، چقدر در کمسیون بماند را اطلاعاتم دقیق نیست،
          ولی اگه به صحن آمد و اشکالات اش برطرف گردید ، سریعا ارسال می شه شورای نگهبان
          و شورای نگهبان هم باید تا ۱۰ روز جواب بده

  5. هفت سال بیمه تامین اجتماعی بخش خصوصی داشتم و الان ۱۸ سال سابقه اشتغال در نیروهای مسلح دارم
    نیروهای مسلح طبق قانون خودش بیمه تامین اجتماعی بخش خصوصی رو قبول نمیکنه و من مجبورم سی سال در سازمان کار کنم با این قانون شرایط برای من عوض میشه یا هیچ فرقی نمیکنه!؟

  6. سلام :
    بنده ۳سال سابقه پرداخت حق بیمه درصندوق تامین اجتماعی (شرکتهای خصوصی شاغل بودم) و۲۹سال هم صندوق کشوری (بخش دولتی)سابقه پرداخت درحال حاضردارم واین لایحه ای که الان درمجلس مطرح شده چند سال پیش هم مطح وتا مراحل نهایی پیش رفت ولی پس ازتحویل دورجدید نمایندگان مسکوت ماند وتا الان .
    به عبارت دیگه صندوقهای مبدا بخاطر بارمالی زیادی که داره فکرنکنم زیرباربرن . درعین حال من یکی خوشحال میشم اگه واقعا درست بشه چون خیلی اجحاف بزرگی درحق بیمه شدگانه که پولیو پرداخت وازخدمتش محروم ماندند. ممنون ازپاسخ

    1. سلام
      درست است مسکوت ماند ، ولی هیچ وقت تصویب نشده بود ، ولی حالا تصویب شده ، قانون است ، خیلی ها ۳۰ سال در صندوق کشوری بازنشسته شدند ، و چندین سال هم مثل شما سوابق خصوصی داشتند که محروم شدند ، جور کم کاری صندوق ها را که من و شما نباید بکشیم ، تجمیع بیمه ها برمیگرده به سال ۸۸ ، تا حالا به صحن مجلس نیامده بود ، که هفته پیش بالاخره تصویب شد، البته تا تصویب شورای نگهبان باید صبر کنیم
      در این قانون پولی جابجا نمیشه ، ۳روز حقوق بازنشستگی شما را صندوق تامین اجتماعی تقبل میکند، به حساب صندوق بازنشستگی واریز می کند در هرماه ، این را نماینده دولت در مجلس در روز رای گیری فرمود

    2. سلام عدم پذیرش کسوربیمه تامین اجتمائی توسط ادارات دولتی ونظامی ماده۹قانون ادقام بیمه هادرسال ۶۵بودکه دراین قانون جدیدقانون مصوب سال۶۵نسخ می گرددودرقانون جدیدماده و یاتبصره ای درخصوص دولتی ویاخصوصی نیامده است بازهم جهت فهم بیشتر به قانون سال۶۵مراجعه نمائیدکه ادارات دولتی به آن استناد می کردند

      1. سلام
        ماده ۹ قانون مذکور خیلی ناعادلانه است، شخصی چند سال از عمر مفید خود را در بخشهای خصوصی برای این مملکت کار کرده حق بیمه و بازنشستگی را هم پرداخته، بعد به استخدام سازمان های دولتی یا نظامی در آمده ولی نمیتواند از مزایای بازنشستگی آن سالها استفاده کند و آن سوابق را به صندوق جدید منتقل کند و اتفاقا خیلی از افراد با این مشکل روبرو هستند که اگر این مسئله حل شود خیلی ها به حقوق اجتماعی خود می رسند. با تشکر

  7. سلام
    در جواب آقا مهدی
    طبق این قانون، نه شما و نه صندوق قبلی که مربوط به نیروی دریایی است ، هیچ کدام ، هیچی پولی پرداخت نمی کنند، شما انشااله در تامین بازنشسته می شوید با ۲۰ سال و ۱۰ سال هم در صندوق قبلی داری می شود سی سال ، ۲۰ روز حقوق طبق ، اخرین حکم دریافت می کنید ، ۱۰ روز هم از صندوق قبلی ، به عنوان قانون تجمیع بیمه ها ، در عوض صندوق قبلی ، ۱۰ سال بیمه را بین خودشان طبق قواعد بانکی بروز رسانی می کنند ، و دیگه شما در اینجا هیچ نقشی ندارید ، اصلا این قانون آمده همین مشکل را حل کند ،
    قراره ، صندوق ها ، مبلغی که شم ۲۵ سال پیش پرداخت کرده ایید را بروز رسانی کنند ، مشکل اینه که قبل این قانون ، ما باید بیمه های خودمان را بروز می کردیم ، که مبلغش خیلی می شده حالا با قانون تجمیع بیمه ها ، مشکل بدون پرداخت کسوری داره حل می شه ، انشااله

    1. سلام . خیلی ممنونم .
      ولی در ماده ۴ صفحه دوم در خصوص ما به التفاوت مربوط به وجوه حق بیمه عنوان شده که مبلغ مذکور از بیمه شده یا دستگاه اجرایی ذیربط وصول می گردد.
      با توجه به این ماده ، مشخص نیست که مبلغ بیمه با چه کسی هست . ممنون میشم راهنمایی بفرمائید .سپاسگزارم

      1. سلام
        دو آیتم در این قانون را باید در نظر گرفت
        ۱_ تجمیع بیمه ها (نظر دولت )
        ۲_ انتقال کسور (نظر مجلس)
        شورای نگهبان:مورد ۲ ماده ۷۵ ای است مردود می باشد، چون برای دولت هزینه زا است طبیعتا رد می شود.
        در ماده ۴ وقتی مبلغ بیمه بیست سال پیش بروز رسانی شود ، امکان دارد مبلغ ۵۰ هزار بیست سال قبل الان ۵۰۰۰۰۰ هزار بشه ، و بیمه شده فعلی مثلا ۶۰۰هزارتومان پرداخت می کنه ماوالتفاوت ۱۰۰هزار میشه که باید پرداخت بشه ، که همین هم دولت قبول نکرد
        به نظر من باید دوهفته صبر کرد، چون طرح برای اصلاح برگشته کمسیون اجتمایی

  8. سلام
    در جواب اقای سیامک
    با توجه به این قانون ، هرموقع شورای نگهبان ابلاع کرد، شما ۱۴۰۰/۱۱/۷ بازنشسته محسوب می شوید ، بدون پرداخت یک ریال کسور بازنشستگی در صندوق تامین یا کشوری

  9. با سلام . من ۱۲سال سابقه صندوق بازنشستگی کشوری دارم میتونم خودم رو بازخرید کنم و سابقه ۱۲ ساله را ببرم صندوق وکلا ؟
    ممنون

  10. باسلام وتشکربنده کلاحدود۴۰سال دریک مملکت حق بیمه بازنشستگی پرداخت کردم که ۱۴سال بیمه کشوری بودم بعداز بازخریدی تقریبااجباری ازمخابرات الان ۲۶سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم ونیز حدود۱۴ماه سربازی درمنطقه جنگی که بیمه‌اش راپرداخت‌ نکردم الان ۶۰سالمه با حدودا چه‌میزان پرداخت مابه‌تفاوت میتوانم بازنشسته شوم؟

  11. سلام
    با این قانون ، بیمه شده ها برای همیشه ، دیگه نگرانی نخواهند داشت، چون خود صندوق باید مبلغ مثلا ده هزار ، ۲۰ سال پیش را با قواعد بانکی ، بروز رسانی کنه ، و به صندوق مقصد واریز کنه ، نه شخص بیمه شده،
    دولت مخالف این طرح است ،
    نظر دولت اینه که ، شخصی که الان در صندوق بازنشستگی کشوری مثلا ۲۰ سال سابقه و در تامین اجتماعی ۱۰ سال سابقه دارد، به نسبت تعداد سال های بیمه صندوق ها مستمری بدهند ، که به قانون تجمیع بیمه معروف است ، البته دولت نظرش اینه که صندوق ها باید بین خود به توافق برسند ،
    من فکر می کنم نظر دولت بهتره، راستی در این طرح بیمه های خصوصی هم شامل میشه

  12. با سلام
    بنده حدود ۱۰ سال بیمه خدمات درمانی ( نیروی دریایی ) و ۱۵ سال بیمه تامین اجتماعی دارم .
    *ضمنا هیچ هزینه از صندوق بیمه خدمات درمانی دریافت نکردم
    خواستم بدونم برای انتقال بیمه خدمات درمانی به تامین اجتماعی بر اساس طرح جدید انتقال بیمه بین صندوقها ، هزینه انتقال بیمه با بنده هست یا نیروی دریایی ؟

  13. سلام، برای انتقال بیمه ها مثلا نیروهای مسلح به تامین اجتماعی هیچ گونه مابه التفاوتی دریافت نمیکنن؟؟

  14. سلام
    یعنی برای انتقال سوابق بین صندوقها هیچ هزینه و مابه التفاوت دریافت نمیکنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا