طرح های جدید بازاریابی شبکه ای نوعی “اکل مال به باطل” است
آیت الله مکارم شیرازی:
طرح های جدید بازاریابی شبکه ای نوعی "اکل مال به باطل" است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در پاسخ به سوالی با این عنوان که ˈ نظر حضرت عالی در مورد فعالیت های اقتصادی به صورت بازاریابی شبکه ای که تحت عناوین جدید و با تغییراتی در روش اجرا، رایج شده و بعضا مدعی اخذ مجوزهای قانونی هستند، چیست؟ˈ، گفت: تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه ای و زیر مجموعه ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن اشکال دارد.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: البته ممکن است در طرح های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب های بالواسطه می باشد و نوعی ˈاکل مال به باطلˈ است وجود دارد.