فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم کیست؟

خانم فاطمه مهاجرانی طی حکمی از سوی رئیس جمهور به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم منصوب شد، خانم مهاجرانی که سابقه ریاست مرکز استعدادهای درخشان را در کارنامه سوابق خود دارد به عنوان نخستین زن سخنگوی دولت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است.
لازم به ذکر است که علی بهادری جهرمی، پیش از فاطمه مهاجرانی این سمت را در دولت سیزدهم برعهده داشت.

فاطمه مهاجرانی کیست؟

فاطمه مهاجرانی متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اراک است. وی پیش از این رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بوده که در ۲۶ مهر ماه سال ۹۶ از سوی سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش وقت به عنوان رئیس مرکز استعداد های درخشان انتخاب شد.

تحصیلات مهاجرانی

مهاجرانی با رتبه ۷۰۰ در سال ۶۸ وارد رشته مهندسی مکانیک شد، لیسانس خود را در رشته مکانیک در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کردند. فوق لیسانس را هم در همین دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شدند. در سال ۷۴ فقط دو خانم در کشور در رشته مهندسی مکانیک قبول شدند، چون در آن زمان قبولی در ارشد کم بود که یکی از آن‌ها خانم فاطمه مهاجرانی بود.

خانم مهاجرانی کار تدریس را از سال ۷۴ شروع کردند.

مهاجرانی یک بورس دکتری از دانشگاه بونل لندن برای رشته ربوتیک گرفتند. به گفته خودش، اما بنا به دلایل خانوادگی نتوانستند برای ادامه تحصیلات بروند. بعد‌ها به این دلیل که احساس می‌کرد مکانیک جواب انگیزه و استعدادش را نمیدهد تصمیم گرفت در رشته علوم تربیتی تحصیل کند. اما مدرکی از این رشته دریافت نکرد.

در ادامه وی از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند فوق لیسانس استراتژی را گرفت و همان جا DBA (Administration Doctor of Business) و دکتری حرفه‌ای را خواند. رتبه دانشگاهی وی دکتری حرفه‌ای مربی است.

مهاجرانی عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند و دارای ۱۲ مقاله کنفرانسی و ۱ مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است. طی ۱۱ سال با ۳ پژوهشگر مختلف همکاری مستقیم علمی داشته که بیشترین همکاری وی با بهمن حاجی پور در انتشار ۱ مقاله علمی بوده است.

بیشتر بخوانید:

حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم کیست؟

خروج از نسخه موبایل