مصوبه تعیین عناوین و جریمه های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۱۴۰۳

تصویبنامه درخصوص تعیین عناوین و جریمه های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری – صنعتی

وزارت دادگستری- وزارت کشور- وزارت راه و شهرسازی

هیت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۳/۲ به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهر سازی و به استناد ماده ( ۲۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده (۲۸) اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹ تصویب کرد:

۱- عناوین و جریمه های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری – صنعتی به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیت دولت است، تعیین می شود.

۲- تصویب نامه شماره ۱۶۹۴۳۲/ت۴۶۷۴۸ک مورخ ۱۳۹۰/۰۸/۲۸ و اصلاحات بعدی آن موضوع تصویب نامه های شماره ۱۶۵۸۷۹/ت۵۰۳۶۸ه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۷، شماره ۹۹۲/ت۵۷۴۹۰ه مورخ ۱۳۹۹/۱/۹ و شماره ۲۷۹۸۲/ت۵۸۲۹۴ه مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۲ لغو می شوند.

محمد مخبر 

معون اول رییس جمهور

تصویبنامه درخصوص تعیین عناوین و جریمه های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری - صنعتی

۱- مبلغ جریمه تخلفات موضوع این جدول در ردیف های (۱۷)، (۲۴)، (۲۶)، (۲۸) و (۴۰) در صورت ارتکاب از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح، با یک سوم کاهش محاسبه می شود.

۲- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف های (۱) الی (۴)، (۶) و (۷)، (۱۱) الی (۱۵)، (۴۲) (۴۵)، (۴۶) (۱۴۸) و (۱۵۳) این جدول، در صورت ارتکاب از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین در آزادراه ها و جاده های بین شهری به استثنای وسایل نقلیه عمومی، با یک سوم افزایش محاسبه می شود.

۳- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف های (۱) الی (۴) و (۶) الی (۱۵)، (۴۲)، (۴۵)، (۴۶)، (۵۰)، (۱۱۹)، (۱۳۱)، (۱۳۵)، (۱۴۲)، (۱۴۸) و (۱۵۳) این جدول در صورت ارتکاب با وسایل نقلیه عمومی، با دو برابر افزایش محاسبه می شود.

۴- مبالغ مندرج در بندهای «۱»، «۲» و «۳» ماده (۷) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، به ترتیب پنج میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، هفت میلیون و پانصد هزار (۷٫۵۰۰٫۰۰۰) ریال و سیزده میلیون (۱۳,۰۰۰,۰۰۰) ریال و مبلغ مندرج در تبصره ماده (۸) قانون یادشده، پنجاه میلیون(۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می شود.

بیشتر بخوانید:

اصلاح عناوین و جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور

خروج از نسخه موبایل