مصوبه واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به زائران اربعین

مصوبه شماره ٢٤٢۹۷/ ت ۶۲۵۶۷هـ مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۶ هیات وزیران

وزارت راه و شهرسازی – وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزارت کشور – وزارت امور اقتصادی و دارایی – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنماد مشترک وزارتخانه های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی، ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲ – سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جابه جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می شود، مشمول پنجاه درصد (۵۰%) تخفیف می باشد. دستور العمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می شود.

محمد مخبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درود بر شما
    به نوشته ایسنا و به نقل از مقامات ذیربط ، ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ داشته ایم . که با اندک تفاوت بیشتر ، تعداد دانش آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۳ هم در همین حدود است . نظر بر اینکه اتوبوس های فوق از پول بیت المال برای قشر خاصی از جامعه هزینه میشود . ایکاش معادل همین دستگاه اتوبوس ، برای دانش آموزان هم تهیه می‌شد. الله اعلم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا