منابع و ضرایب دروس رشته علوم قضایی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴

پایگاه خبری اختبار- منابع و ضرایب دروس رشته علوم قضایی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ اعلام شد.

به گزارش اختبار، براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ داوطلبان رشته حقوق، در ۴۳ گرایش و ۱۳ کد ضریب رقابت خواهند کرد.

 آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ در روزهای دوم و سوم اسفند ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و فرآیند ثبت نام از ۲۲ مهر آغاز و تا ۲۸ مهر ادامه دارد.

معرفی رشته علوم قضایی

رشته علوم قضایی برای اولین‌بار در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به عنوان یکی از رشته‌های مجموعه حقوق (برای داوطلبان مرد) ارائه شد.

فارغ التحصیلان این رشته به عنوان قاضی به استخدام قوه قضائیه درخواهند آمد.

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد علوم قضایی حدود ۶۰ واحد درسی خواهند داشت و مدت زمان تحصیل آنها ۳ سال است.

در طی این دوره سه ساله دانشجو تمام برنامه های کارآموزی را نیز در قالب واحد درسی و بر اساس استاندارهای وزارت علوم و نیازهای قوه قضاییه خواهد گذراند.

همچنین این دوره به طور کامل آموزش و مهارت محور است لذا دانشجویان پایان نامه نخواهند داشت، چرا که هدف از طراحی این رشته تربیت قاضی برای منصب قضا است لذا دروس و واحد هایی ارائه می شود که تماما در مسیر هدف اصلی یعنی تربیت قاضی است.

منابع و ضرایب دروس رشته علوم قضایی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴

براساس جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴، پذیرش دانشجو در رشته علوم قضایی با کد ضرایب ۱، ۳، ۴ و ۱۳ فقط توسط دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ( وابسته به قوه قضاییه) همراه با مصاحبه انجام می شود.

دروسی که هریک از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد حقوق برای این آزمون مطالعه می‌کنند، بستگی به کد ضریب انتخابی آنها دارد.

مواد امتحانی رشته علوم قضایی با کد ضریب ۱ در آزمون کارشناسی ارشد عبارتند از متون حقوقی به زبان (انگلیسی، فرانسه) ضریب ۲، حقوق مدنی با ضریب ۳، حقوق تجارت با ضریب ۲، آیین دادرسی مدنی با ضریب ۱ و متون فقه با ضریب ۲ است.

مواد امتحانی رشته علوم قضایی با کد ضریب ۳ در آزمون کارشناسی ارشد عبارتند از متون حقوقی به زبان (انگلیسی، فرانسه) ضریب ۲، متون فقه با ضریب ۲، حقوق جزای عمومی با ضریب ۳، حقوق جزای اختصاصی با ضریب ۳ و آیین دادرسی کیفری با ضریب ۲ است.

مواد امتحانی رشته علوم قضایی با کد ضریب ۴ در آزمون کارشناسی ارشد عبارتند از متون حقوقی به زبان (انگلیسی، فرانسه) ضریب ۲، متون فقه با ضریب ۱، حقوق بین الملل عمومی با ضریب ۱، حقوق اداری با ضریب ۲ و حقوق اساسی با ضریب ۲  است.

مواد امتحانی رشته علوم قضایی با کد ضریب ۱۳ در آزمون کارشناسی ارشد عبارتند از متون حقوقی به زبان ( انگلیسی، فرانسه) با ضریب ۲، متون فقه با ضریب ۲، حقوق مدنی با ضریب ۲، حقوق جزای اختصاصی با ضریب ۲، آیین دادرسی مدنی ضریب ۱ و آیین دادرسی کیفری با ضریب ۱ است.

منبع متون حقوقی به زبان ( انگلیسی، فرانسه) برای تمامی گرایش های آزمون کارشناسی ارشد یکسان است.

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل