نماینده مجلس: هنوز موضوع تعطیلی «پنجشنبه ها» و یا «شنبه ها» منتفی نشده است

پایگاه خبری اختبار- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه‌ها منتفی نشده است.

به گزارش اختبار، عباس پاپی زاده گفت: اخیرا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی نسبت به بخشی از لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مروبط به تعطیلی «شنبه‌ها» وارد کرد که هنوز این موضوع در مجلس بررسی نشده است.

وی توضیح داد: ایرادات هیات عالی نظارت به طرح یا لایحه ای باید در کمیسیون مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد منتها با توجه به اینکه هنوز کمیسیون های تخصصی در مجلس دوازدهم تشکیل نشده است، هنوز این موضوع در دستور مجلس قرار نگرفته است.

پاپی زاده مجدداد بیان کرد: با توجه به تشکیل نشدن کمیسیون های تخصصی، هنوز این موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی نشده است لذا هنوز نمی‌توان گفت که تعطیلی «پنج‌شنبه‌ها» و «شنبه‌ها» منتفی شده یا نشده است.

این درحالیست که محمود نجفی عرب در جلسه دیروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: اتاق های بازرگانی تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب لایحه افزایش تعطیلی که مخل کسب و کار بود را با رویکرد و نگاه ملی به کار گرفتند.

وی افزود: ابتدا با پیگیری ها نظر کمیسیون اجتماعی مجلس تغییر کرد و بحث تعطیلی پنجشنبه که مدنظر دولت بود، منتفی و شنبه جایگزین شد، اما در قدم بعدی و در پیامد حضور بنده به عنوان نماینده بخش خصوصی در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشتم خرداد ماه، کلیت طرح از موضوعیت ساقط شد، بدین ترتیب فارغ از نظر شورای نگهبان، خوشبختانه بررسی لایحه دولت و مصوبه مجلس از دور خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت لایحه تعطیلی روزهای شنبه/ مراجع تقلید اشکالی را وارد ندانستند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا