هزینه و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون وکالت ۱۴۰۳ کانون‌های وکلای دادگستری

پایگاه خبری اختبار- بر اساس دفترچه راهنمای آزمون وکالت ۱۴۰۳ کانون‌های وکلای دادگستری هزینه ثبت نام  در این آزمون مبلغ ۵/۰۰۰/۰۰۰ پنج میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان است.

به گزارش اختبار، دفترچه راهنمای آزمون وکالت ۱۴۰۳ (کانون‌های وکلای دادگستری) روز گذشته مورخ ۵ مهر ماه در وب سایت سازمان سنجش منتشر شد.

بند ۴ این آگهی به هزینه و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در این آزمون اختصاص دارد که در آن نکاتی در خصوص فرمت و سایز مدارک بارگذاری شده در سایت جهت ثبت نام و … بیان شده است.

جهت دانلود دفترچه از دکمه زیر استفاده کنید:

دانلود دفترچه راهنمای آزمون

بر اساس این دفترچه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون وکالت سال حاری به شرح زیر است:

هزینه و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون وکالت ۱۴۰۳ کانون‌های وکلای دادگستری

١-۴- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهی صادره موقت از دانشگاه منطبق با بند ۲-۳ و تبصره های آن بدون حاشیه های زاید و با فرمت jpg و با اندازه حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi

تبصره- دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته میبایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.

٢-۴- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه های زاید و در قالب jpg و با اندازه حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ dpi ۷۲ و با وضوح تصویری pixels

تبصره- دارندگان معافیتهای تحصیلی مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

٣-۴- هزینه ثبت نام مبلغ ۵/۰۰۰/۰۰۰ پنج میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان است.

تبصره- واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم برخط (آنلاین) ثبت نام اینترنتی در زمان تعیین شده در درگاه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و ۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.

۴-۴- اسکن عکس متقاضی

متقاضیان محترم میبایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد در اندازه های ۳۳ جهت اسکن بدون حاشیه های و در قالب jpg و با اندازه حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت زاید بیشتر شود. همچنین تصویر متقاضی باید واضح مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. تا حد امکان عکسها سیاه و سفید و یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمونهای قبلی در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنها توسط دیگران انجام میشود رخ داده است تاکید میشود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴-۵- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت نامی که از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور انجام شده الزامی است متقاضی باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

۶-۴- داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را علامت گذاری نماید سپس بر اساس شدت معلولیتی که سازمان بهزیستی تائید خواهد نمود به شرح جدول ذیل خدمات و تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده ای برای پذیرش این متقاضیان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با اعلام معلولیت از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده در آزمون ایجاد نخواهد کرد.

نوع معلولیت در آزمون وکالت
نوع معلولیت در آزمون وکالت

جهت مشاهده مقررات مربوط به ایثارگران و سهمیه ها، دفترچه آزمون را مطالعه کنید.

خروج از نسخه موبایل