ویرایش سوم کتاب «قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت» منتشر شد

گفتگو با سیاوش هوشیار سرپرست گروه گردآورنده کتاب

پایگاه خبری اختبار- هفته گذشته ویرایش سوم کتاب «قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت» توسط نشر حقوقی دادبازار منتشر شد، به این بهانه با سیاوش هوشیار سرپرست گروه گردآورنده این کتاب گفتگو کرده ایم.

– با سلام و تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشته اید، لطفا ابتدا اگر درباره انگیزه تالیف کتاب «قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت» توضیحی دارید بفرمایید.

من هم به شما و همه همراهان پایگاه خبری اختبار سلام عرض می کنم و از شما متشکرم.

اجازه می خواهم از یک مقدار عقب تر شروع کنم، ما در مجموعه پایگاه خبری اختبار از چندین سال پیش روی گردآوری متون قانونی و بروزرسانی آن ها تمرکز ویژه ای داشته ایم، ولی گاهی می شد که مثلا خود من برای استفاده شخصی وقتی به کتابفروشی مراجعه می کردم و حتی آخرین چاپ کتاب ها را تهیه می کردم می دیدم که باز هم از حیث به‌روزرسانی یا تنقیح ایرادات قابل توجهی دارند.

شاید یکی از انگیزه های اصلی ما برای تاسیس نشر حقوقی دادبازار همین بود که بتوانیم نتیجه تلاشی که در فضای مجازی انجام می دادیم را در قالب کتاب و به طور فیزیکی در اختیار جامعه حقوقی کشور بگذاریم.

به همین جهت در نخستین گام ها، کتاب هایی با محتوای بروز و منقح از قوانین و مقررات تدوین و منتشر کردیم، و به طور خاص سعی کردیم به نیاز داوطلبان آزمون های حقوقی که دسترسی به یک منبع کامل و صحیح برایشان اهمیت مضاعفی دارد توجه کنیم، کتاب «قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت» در همین مسیر تدوین شد و خوشبختانه استقبال خیلی خوبی هم از آن انجام شد.

– فرایند تدوین کتاب ها در گروه پژوهش و تدوین پایگاه خبری اختبار چگونه است و اساسا چه ویژگی برای کتاب های خودتان قائل هستید ؟

دوستانی که ما را در پایگاه خبری اختبار دنبال می کرده اند احتمالا متوجه حساسیت و وسواس ما در بروزرسانی متن های قانون و مقررات شده اند، ما در مورد کتاب ها هم همین رویکرد را داشته ایم.

من به جرات می توانم به شما بگویم که متن قوانین و مقررات کتاب های نشر حقوقی دادبازار، از غالب وبسایت ها و منابع الکترونیکی موجود هم بروز تر هستند.

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که برای تدوین یک کتاب حاوی متن قوانین و مقررات، کافی است متن قانون یا مقرره مورد نظر را کپی کنید، این چیزی است که احتمالا موجب انتشار برخی منابع بی کیفیت موجود در بازار شده باشد.

ولی باور بفرمایید که ما گاهی درباره یک کلمه از یک ماده، ساعت ها بحث و مطالعه کرده ایم و متون مختلف را مقابله کرده ایم و نهایتا هم شاید مجبور شده ایم در زیرنویس شکل های مختلف ضبط آن کلمه را توضیح بدهیم.

– در ویرایش سوم کتاب چه اتفاقی افتاده است ؟

پس از انتشار ویرایش قبل (ویرایش دوم)، چند اتفاق مهم رخ داده بود که لازم بود در متن کتاب وارد بشوند، خوب مهم ترین این اتفاقات تصویب قانون شوراهای حل اختلاف در ۱۴۰۲/۶/۲۲ بود، که ما متن منقح این قانون را به کتاب اضافه کردیم.

مثلا در مورد همین قانون شوراهای حل اختلاف، ابتدا چند متن مختلف در رسانه ها و جاهای مختلف منتشر شد و برخی عجولانه همان متن ها را استفاده کردند، ولی ما متن منتشر شده در روزنامه رسمی که نهایی و رسمی است را استفاده کرده ایم.

اصلاحات مهم ضمن «قانون اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» مصوب ۱۴۰۲/۲/۱۰ هم تماما در متن کتاب اعمال شد و متن سابق مواد پیش از اصلاح هم برای امکان مقایسه به صورت زیرنویس درج شده است.

همچنین ماده ۷۱ مکرر الحاقی به «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب ۱۴۰۲/۴/۶ مجلس شورای اسلامی بود که به متن افزوده شده است.

مبلغ جزاهای نقدی موضوع موضوع بند (۱۲) ماده ۶۱ و مواد ۷۲، ۷۳، ۷۵، ۷۶ و ۷۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به موجب مصوبه ۱۴۰۲/۶/۲۹ هیئت وزیران نیز در متن کتاب اعمال شده اند.

یکی از وسواس های ما در تدوین این کتاب توجه به آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور است، در ویرایش سوم ما تا رأی وحدت رویه شماره ۸۳۸ مورخ ۱۴۰۲/۸/۱۶ هیأت عمومی دیوان عالی کشور را هم آورده ایم.

در حقیقت بعد از رای وحدت رویه شماره ۸۳۸ تا همین لحظه فقط سه رای وحدت رویه دیگر صادر شده است که آن ها هم مربوط به قوانین موجود در این کتاب نبوده اند!

– برای تهیه این کتاب چه راه هایی وجود دارد ؟

به طور کلی دوستان برای تهیه همه کتاب های حقوقی می توانند به راحتی و با اطمینان خاطر به سایت کتابفروشی حقوقی دادبازار مراجعه کنند و سفارش خودشان را ثبت کنند.

اجازه بدهید این نکته را هم عرض کنم که من روی کیفیت و سرعت خدمات دهی کتابفروشی دادبازار خیلی تاکید دارم و سعی می کنم که همواره در این زمینه با همکارانمان در آن بخش در ارتباط و تعامل باشم تا اشکالی ایجاد نشود.

حتی ما برای تاخیر در ارسال سفارش یا ناتوانی از ارائه کتاب خریداری شده با قیمت درج شده در سایت برای خودمان جریمه تعیین کرده ایم!

چون واقعا خود من قبلا خیلی در این باره با مشکل مواجه می شدم، یعنی می رفتم و از یک سایت کتاب سفارش می دادم و بعد می دیدم یک نفر به من تلفن می زند و اظهار می کند که یا ان کتابی که من خریده ام موجود نیست یا اینکه قیمتش افزایش پیدا کرده و من باید مبلغ اضافه را برایشان کارت به کارت کنم!

ما در کتابفروشی دادبازار اعلام کرده ایم که اگر تا اولین روز کاری پس از ثبت سفارش دوستان عزیز نتوانیم سفارششان را به همان قیمت درج شده در سایت که با آن سفارش ثبت کرده اند، برایشان ارسال کنیم، ۱۰۰ درصد قیمت سفارش به آن ها جایزه خواهیم کرد.

البته گاهی ممکن است که به دلایل مختلف شرکت پست در رساندن بسته ها به دست دوستان دچار تاخیر بشود ولی ما حتما سفارش ها را در همان روز (اگر قبل از ساعت ۱۲ ظهر سفارش بدهند) و یا اولین روز کاری بعد از سفارش، تحویل پست پیشتاز می دهیم، سفارش دوستان ساکن تهران هم اگر قبل از ساعت ۱۲ ظهر ثبت بشوند در همان روز به وسیله پیک موتوری به دستشان خواهد رسید.

توصیه من این است که دوستان به سایت دادبازار مراجعه کنند تا بتوانند سایر کتاب های منتشر شده توسط نشر حقوقی دادبازار که حاصل تلاش همین گروه است را ببینند و هم اگر کتاب دیگری نیاز دارند بتوانند تهیه کنند.

قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت

با این حال اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتند می توانند با شماره تلفن کتابفروشی دادبازار (۶۶۴۱۳۲۸۰-۰۲۱) تماس بگیرند یا در پیام رسان تلگرام یا ایتا پیام ارسال کنند.

علاوه بر این دوستان می توانند در همه روزهای کاری به محل کتابفروشی دادبازار در خیابان انقلاب تهران – خیابان فخر رازی – مجتمع منشور دانش – واحد ۲۹ حضورا مراجعه و کتاب های مورد نیازشان را تهیه کنند.

کتابفروشان و مراکز پخش کتاب یا انجمن های علمی و گروه های دانشجویی یا داوطلبان آزمون که می خواهند کتاب را در تعداد بیشتر تهیه کنند می توانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۳۵۸۴۸۶ تماس بگیرند.

• • •

برای مشاهده قسمت هایی از ویرایش سوم کتاب قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت روی تصویر زیر کلیک کنید

دانلود نمونه صفحات کتاب قوانین خاص وکالت ویراست سوم هوشیار

• • •

برای مشاهده تصاویر جلد کتاب قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت ویراست سوم کلیک کنید

جلد کتاب قوانین خاص آزمون وکالت هوشیار

پشت جلد کتاب قوانین خاص وکالت هوشیار

مجموعه دو جلدی قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت

همچنین اگر علاوه بر قوانین خاص منابع آزمون وکالت بدنبال مجوعه کامل از قوانین اعلام شده برای آزمون وکالت (اعم از عام و خاص) هستید، میتوانید از مجموعه دوجلدی قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت استفاده کنید. در این مجموعه قوانین عام و خاص حقوقی (شامل حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی و حقوق تجارت) و قوانین عام و خاص کیفری (شامل حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری) تقسیم شده اند. البته قوانین عام و خاص ثبت (تنها منبع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه هست) نیز در مجلدی جداگانه تهیه شده است.

مجموعه قوانین عام و خاص منبع آزمون وکالت مانند قوانین خاص منبع آزمون وکالت کاملا منطبق بر منابع اعلام شده آزمون وکالت از سوی اسکودا و مرکز وکلای قوه قضائیه می‌باشد. علاوه بر ارئه مواد قانونی کلیه آرای وحدت رویه مرتبط و ملاحظات مورد نیاز به صورت زیرنویس قید شده اند.

کتاب قوانین عام و خاص حقوقی منبع آزمون وکالت (حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی و حقوق تجارت)
جلد کتاب قوانین عام و خاص آزمون وکالت

کتاب قوانین عام و خاص حقوقی منبع آزمون وکالت (حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی و حقوق تجارت)
جلد کتاب عام و خاص کیفری وکالت هوشیار

کتاب قوانین عام و خاص ثبت منبع آزمون وکالت (منبع حقوق ثبت آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه)
جلد کتاب قوانین عام و خاص ثبت آزمون وکالت هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا